تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815283146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان‌ترین تیم ملی تاریخ فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: تیم‌ملی جوان می‌شود. وعده دوست داشتنی کارلوس کی‌روش درحال محقق شدن است.
 

اگرچه این مرد پرتغالی به جهت تمامیت‌خواهی و دیکتاتوری‌اش منتقدهای زیادی دارد اما قطعاً او میراثی بزرگ برای فوتبال ایران به جا خواهد گذاشت. یک تیم‌ملی جوان با بازیکنانی مستعد که تحت نظر یکی از بزرگترین مربیان دنیا آموزش دیده‌اند، میراث بزرگ کی روش برای فوتبال ایران است.
 

در مسیر جوانگرایی
 

عدم موفقیت تیم‌ملی در جام‌ ملت‌های آسیا برای کی‌روش پیام‌های زیادی داشت. اگرچه او همه چیز را به گردن داور استرالیایی انداخت و در بازگشت به ایران هم با ادبیاتی تند منتقدان را از زیر تیغ گذراند اما خودش هم فهمید تیمش به خانه تکانی اساسی نیاز دارد. نگاه کی‌روش بعد از جام‌ملت‌های ٢٠١٥ به مردان سپید پوشش تغییر کرد. روزگاری بود که برای فوتبال ما بازی نکردن نکونام و آندو در‌هافبک دفاعی غیرقابل تصور بود اما وقتی نکونام رفت و کی‌روش آزمون و خطاهایش را در‌ هافبک دفاعی با امید ابراهیمی و کامیابی‌نیا تجربه کرد و به دیگران بازی داد و از مجموعه این آزمون و خطاها عزت‌اللهی را برگزید، آن گاه متوجه شد که فوتبال ایران پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد تغییر و تحول دارد. کی‌روش در گام بعدی سعید عزت‌اللهی را تبدیل به مرد شماره یک‌هافبک دفاعی تیم‌ملی کرد و این بازیکن ٢٠ ساله در‌سال ٢٠١٦ بیشتر از همه ملی‌پوشان بازی کرده است. وقتی کی‌روش اساس کار تیم‌ملی و فعالیت اصلی آن را بر دامنه حضور آزمون، عزت‌اللهی، بیرانوند، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی و... گذاشت و بازیکنان باتجربه را به نیمکت دوخت، همه فهمیدند فصلی جدید در کار تیم‌ملی شروع شده است. حالا او با لیست جدیدش همه را غافلگیر کرده است. حالا که آندرانیک تیموریان برای اولین بار نه به دلیل مصدومیت و موضوع دیگری از تیم‌ملی کنار گذاشته شده، یعنی کی‌روش با هیچ‌کس تعارف ندارد. او مهر پایان بر دوران باشکوه آندو در تیم‌ملی زد و این یعنی رویای آندو برای حضور در سومین جام جهانی‌اش برآورده نخواهد شد.
 

تغییرات گسترده برای جام‌جهانی روسیه
 

اگرچه برخی از فوتبالیست‌های ایرانی به‌دلیل خصومت‌های شخصی دیگر نتوانستند رنگ پیراهن تیم‌ملی را ببینند اما کی‌روش ثابت کرده همه اقداماتش برای صلاح تیم‌ملی است. او برای حذف بازیکنان قدیمی تیم‌ملی تصمیمی منطقی گرفت. کی‌روش بازیکنانی را که نمی‌توانستند به جام‌جهانی روسیه برسند از ترکیب تیم‌ملی کنار گذاشت. از تیمی که به جام‌جهانی ٢٠١٤ رفت حالا فقط ٨ بازیکن باقی مانده‌اند. جلال حسینی، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد، حسین ماهینی، پژمان منتظری، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش بازمانده‌های آن جام‌جهانی هستند. تغییرات تیم‌ملی در دو‌سال گذشته ما را به این مهم می‌رساند که کی‌روش تصمیم به جوانگرایی در تیم‌ملی گرفته و می‌خواهد در دو‌سال باقی مانده تا جام‌جهانی از کسانی استفاده کند که بتواند با خود به روسیه هم ببرد. اضافه شدن بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، کمال کامیابی نیا، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سردار آزمون و در آخرین تغییر علی کریمی به همین منظور بوده است. برای سرمربی پرتغالی تیم‌ملی جوانگرایی در تیم‌ملی به اندازه‌ای مهم است که او بازیکنان باتجربه و پا به سن گذاشته تیمش مثل خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را قربانی استعدادهای جوان کرده است. برخی اعتقاد دارند حتی سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و مسعود شجاعی هم جای خود را به جوانها خواهند داد و کی‌روش ابایی ندارد از این‌که اینطور تیمش را با تحولات زیاد روبه‌رو کند.
 

جوان‌ترین تیم‌ملی در جام‌جهانی
 

جوان‌ترین تیم‌ملی فوتبال ایران که به جام‌جهانی رفت، همان تیمی بود که برای اولین بار جام‌جهانی راتجربه کرد. در‌سال ١٩٧٨  تیم‌ملی با میانگین سنی ٢٥‌سال به جام‌جهانی رفت. در جام‌جهانی ١٩٩٨ میانگین سنی ایران ٨/٢٦، در جام‌جهانی ٢٠٠٦، ٥/٢٦ و در ٢٠١٢،  ٧/٢٧ بود. با روشی که کی‌روش در تیم‌ملی در پیش گرفته قطعاً جوان‌ترین تیم‌ملی فوتبال ایران در ادوار جام جهانی، در روسیه به میدان خواهد رفت.
 

قاسمپور: تغییر نسل واجب بود
 

ابراهیم قاسمپور، یکی از جوانترین بازیکنان فوتبال ایران است که در جام‌جهانی به میدان رفته. او درباره کنار گذاشتن بازیکنان قدیمی توسط کی روش، به «شهروند»  می‌گوید:   «بازیکنان باتجربه به شرطی برای تیم کارایی دارند که کیفیت خود را حفظ کرده باشند. مثلا آندو و خسرو حیدری اخیرا با افت روبه‌رو شده‌اند و نمی‌توانند به تیم‌ملی کمک کنند. هر مربی دیگری هم جای کی‌روش بود آنها را کنار می‌گذاشت چون جانشینان خوبی دارند. تصمیم کی روش در استفاده از بازیکنان جوان تصمیمی منطقی است. اگر صعودمان به جام‌جهانی قطعی شود، جوان‌هایی که تازه به تیم‌ملی دعوت شده‌اند، دو‌سال فرصت دارند که به تجربیات خود بیفزایند.» وی ادامه می‌دهد:   «مثلاً سیدجلال حسینی هنوز کیفیت خود را حفظ کرده اما معلوم نیست تا دو‌سال دیگر هم همین وضع را داشته باشد. خوبی جام‌جهانی این است که تورنمنتی کوتاه مدت است و می‌توان برای چند بازی بازیکنان را آماده نگه داشت. من تصمیم کی روش را برای تغییرات تأیید می‌کنم چون تغییر نسل در تیم‌ملی واجب بود. تیم‌ملی که درحال حاضر کی‌روش برای ما ساخته تا ١٠  سال تضمین دارد و این اتفاق بسیار خوبی است.»

واکنش کی‌روش به خط‌خوردن آندو، حقیقی و رفیعی
 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال در تمرین روز گذشته به موضوع خط خوردن بازیکنان باتجربه واکنش نشان داد. کی‌روش دراین‌باره اظهار داشت:   «به خاطر این‌که فقط یک بازی رسمی در این دوره داریم و این مسأله بر تصمیمات من تأثیر گذاشت. تصمیم گرفتم بازیکنان کمتری را با خود به مالزی ببریم. به همین خاطر تصمیماتی مربوط به شرایطی که در مالزی داریم گرفته‌ایم. بازیکنانی مثل سروش رفیعی، علیرضا حقیقی، تیموریان، شجاعیان و.. در اردوی زمستانی ما حاضر خواهند شد. شرایط ملی با باشگاهی متفاوت است و بازیکنان همیشه نمی‌توانند در اردوی تیم‌ملی حاضر باشند. باید بگویم مصدومانی مثل بیرانوند و غفوری داشتیم و امیری شرایطش خوب شد و از سویی جرایمی هم فیفا برای ما در نظر گرفت. ٣، ٤ بازیکن مهم و اصلی را از دست دادیم که جایگزین کردن آنها راحت نیست.» او نسبت به محرومیت چند بازیکن هم واکنش نشان داد: «در درجه اول باید مسئولیت پذیر باشیم. گاهی اشتباه می‌کنیم و باید مسئولیت اشتباه‌مان را قبول کنیم. با یکسری تصمیمات فیفا موافق نیستم زیرا این تصمیمات منصفانه نیست اما باید آنها را قبول کنیم. آیا ناراحتیم؟ به هیچ عنوان. این اتفاقات را به‌عنوان چالش بزرگتر در نظر می‌گیریم. تنها راه پاسخگویی به این اتفاقات این است که ۳ امتیاز بازی با سوریه را بگیریم بازی سختی هم داریم.»



۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن