تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816961698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی که هیچ وقت پر نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ایران ورزشی: علیرضا منصوریان تاکید دارد تمام بازیکنانی که در 30 سال گذشته پیراهن استقلال را به تن داشته‌اند، به‌نوعی شاگرد زنده‌یاد پورحیدری هستند. نگاهی به کارنامه این مرد شریف که در سه دهه گذشته به‌عناوین مختلف و در سخت‌ترین شرایط کنار استقلال بوده، حرف سرمربی استقلال را تایید می‌کند. دیروز در مراسم وداع او، نسل‌های مختلف این شاگردان حضور داشتند. آنها که ردای مربیگری به تن کرده‌اند، گروهی که می‌خواهند در آینده نزدیک وارد این حرفه شوند یا بازیکنانی که هنوز در میادین فوتبال حاضرند.  
 

این شاگردان اما بعید است بتوانند جای استاد را پر کنند. منظور از این جای خالی قطعا نیمکت استقلال نیست. در جمع بازیکنان قدیمی استقلال مربیان زیادی هستند که نیمکت تیم برای گروهی از آنها هدف نهایی است. این نیمکت در سال‌های گذشته بارها میان این مربیان جا‌به‌جا شده و این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت. نام‌هایی که برای این نیمکت دورخیز کرده‌اند را همه می‌شناسند و نیازی به یادآوری نیست. 

جای خالی پورحیدری در هیات مدیره هم خالی نمی‌ماند. در این سال‌ها افراد زیادی به هیات‌مدیره آمده و رفته‌اند. کسانی که قبل از آن در ورزش کسی حتی نام‌شان را نشنیده بود و حالا هم که از باشگاه رفته‌اند، کاری با ورزش ندارند و حتی بعید است مسابقات را دنبال کنند. چه اهمیتی دارد صندلی‌های هیات‌مدیره با اختیارات حداقلی را چه کسانی اشغال کنند؟  
 

پورحیدری آخرین بازمانده از نسلی بود که در فوتبال ایران خشتی روی خشت چید و میراثی باقی گذاشت. در شجره‌نامه تمام باشگاه‌های قدیمی هم نام چنین افرادی ماندگار است. کسانی که خودشان را وقف باشگاه کردند و برای بعد از خودشان چیزی باقی گذاشتند. این نگاه دلسوزانه اما به هیچکدام از شاگردان ارث نرسیده و باشگاه دیگر چنین دلسوزی نخواهد داشت. این وضعیت کم و بیش در باشگاه‌های دیگر حاکم است.
 

البته فوتبال باشگاهی ایران از نظر ساختار و تشکیلات و حجم مسوولیت‌های فنی و مدیریتی با دهه 60 قابل مقایسه نیست و از هیچکس انتظار نمی‌رود که بخواهد یا بتواند یک‌نفره بار مشکلات را به دوش بکشد، ولی همان‌قدر که فوتبال از نظر بودجه، امکانات و توجه رشد کرده، وفاداری و ازخودگذشتگی رنگ باخته و نایاب شده.
 

گذشتن از اهداف و بلندپروازی‌های شخصی به نفع تیم یا باشگاه آموزه‌ای است که این روزها به‌ندرت تدریس می‌شود و کسی علاقه ندارد آن را به خاطر بیاورد. فوتبال و ورزش این روزها بیشتر یک سکوی پرتاب است، چه با عبور از منافع تیم، چه حتی با یک سلفی.



۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن