تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805058479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری مشاوران رئیس جمهوری کره جنوبی در پی رسوایی سیاسی


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: دستگیری مشاوران رئیس جمهوری کره جنوبی در پی رسوایی سیاسی
 به دنبال اعتراضات گسترده مردمی در کره جنوبی در پی بروز رسوایی سیاسی، دو تن از مشاوران «پارک گئون هی» رئیس جمهوری که به تازگی از مقام خود استعفا کرده بودند، توسط پلیس این کشور دستگیر شدند.


به گزارش ایرنا، اعتراضات مردمی در کره جنوبی پس از آن گسترش یافت که اعلام شد زنی به نام «چوی سون سیل» به دلیل نزدیکی با رئیس جمهوری کره جنوبی به برخی اسناد محرمانه دولتی از جمله سخنرانی های وی و تعدادی از مقامات دولتی قبل از انجام آن دست یافته بدون آنکه مسئولیتی داشته باشد.



دستگیری مشاوران رئیس جمهوری کره جنوبی در پی رسوایی سیاسی



افزون بر این گزارش ها نشان می دهد که او به اسناد طبقه بندی شده و سری دست یافته که اصولا فقط مقام های دولتی و امنیتی می توانند در اختیار داشته باشند.


یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی امروز (یکشنبه) در گزارشی از بازداشت دو نفر از مشاوران رئیس جمهوری این کشور خبر داد که گفته می شود به نوعی با پرونده مورد نظر مرتبط هستند.


از جمله این دو نفر «آهین جونگ بوک» مشاور هماهنگ کننده امور سیاسی رئیس جمهوری بوده که ظاهرا با فساد مالی مرتبط با پرونده درگیر است.


وی امروز توسط پلیس بازداشت شد و گزارش ها حاکیست که او در نقل و انتقالات مالی به شرکت هایی که توسط «چوی سون سیل» اداره می شده اند، دست داشته است.


گزارش می افزاید، نزدیک به ۷۰ میلیون دلار به چند شرکت کره جنوبی تزریق شده است که همه آنها به نوعی با این زن در ارتباط می باشند و یا شخصا اداره می کرده است.


«جو هونگ سوک» دیگر مشاور سابق رئیس جمهور می باشد که دادگاه سئول اعلام کرده او در انتقال اسناد و مدارک محرمانه به خانم «چوی» دست داشته است.


تعدادی از دبیران و مسئولان نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی هم از روز یکشنبه بتدریج به دادستانی فراخوانده شده و مورد بازخواست قرار گرفته اند. 


اتفاقات در حالی می افتد که نزدیک به ۴۵ هزار نفر از مردم این کشور دیروز (شنبه) در مرکز شهر سئول و مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده و با در دست داشتن شمع و پرچم های رنگی و تصاویر، خواستار استعفای رئیس جمهوری شدند.


این تظاهرات در خلال تدابیر امنیتی شدید و حضور ۲۰ هزار نیروی پلیس و ماشین های آب پاش که برای آرام کردن اوضاع حضور داشتند، برگزار شد.


خانم «پارک» رئیس جمهوری کره جنوبی که در مظان اتهامات جدی فساد سیاسی و مالی است در دو هفته گذشته دو بار با حضور در تلویزیون از مردم عذرخواهی کرد و یک بار با چهره اشکبار از مردم خواست او را ببخشند و ابراز ندامت کرد.


خانم «چوی» با دوستی دیرینه اش با رئیس جمهوری کره جنوبی به دلیل رسوایی مذکور در دو ماه گذشته در اروپا پنهان شده بود و با بالا گرفتن تنش ها وارد کره جنوبی شد و بلافاصله در اختیار مقام های قضایی قرار گرفت.


مردم و دانشجویان کره جنوبی با اعتراضات خیابانی و صدور بیانیه هایی خواستار آن شده اند که رئیس جمهوری به دلیل اعتماد بیش از اندازه به این زن و دخالت دادن وی در امور کشوری باید از مقامش استعفا کند.


رئیس جمهوری کره جنوبی برای اینکه اعتراضات فروکش کند پیش از این با استعفای دسته جمعی ۱۰ نفر از مشاورانش موافقت کرد.


«چوی سون سیل» در بازگشت به کره جنوبی از تمامی کرده های خود ابراز تاسف کرده اما هنوز مشخص نیست دقیقا او چه تخلفاتی مرتکب شده است و دادستانی کره نیز حاضر به ارائه جزییات نیست.


همزمان گزارش ها نشان می دهد که ماموران دادستانی به برخی از منازل مشاوران رئیس جمهور یورش برده اند و قصد ورود به دفاتر آنها را نیز داشته اند که نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی مانع شده است.


تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن