تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813090893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات پیش روی ایران پراهمیت خواهد بود/اروپا در مرحله دشواری قرار دارد/مشکلاتی با روسها داریم اما به دوران جنگ سرد بازنگشته ایم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: انتخابات پیش روی ایران پراهمیت خواهد بود/اروپا در مرحله دشواری قرار دارد/مشکلاتی با روسها داریم اما به دوران جنگ سرد بازنگشته ایم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره چشم انداز روابط اتحادیه اروپا و روسیه این ایده که اکنون جنگ سرد در روابط فیمابین حاکم است را رد کرده و می گوید:«اختلافاتی وجود دارند مشکلاتی با روس ها داریم اما ما به دوران جنگ سرد بازنگشته ایم. مواردی وجود دارند که اتحادیه اروپا و روسیه بر سر آن با یکدیگر همکاری دارند مانند مبارزه با تروریسم، توافق هسته ای با ایران و هم چنین تماس های مردم با مردم.
آفتاب‌‌نیوز : «فدریکا موگرینی» در مصاحبه با سایت «تایمز» کشور مالت جزیره در جنوب اروپا به مهم ترین مسائل روز جهان پرداخته است از مقابله با بحران مهاجرت تا انتخابات امریکا و روابط اتحادیه اروپا با روسیه. 


خانم موگرینی در پاسخ به این پرسش که آیا شهروندان اروپایی در حال رویگردانی از اتحادیه اروپا هستند و این که واکنش او در قبال بررگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و ظهور احزاب پوپولیستی در سرتاسر اتحادیه اروپا چیست و این که اتحادیه اروپا چه کاری می تواند برای معکوس شدن این روند انجام دهد می گوید:«باید بگویم که ما خانواده بزرگی هستیم. بله اروپا در مرحله دشواری قرار دارد اما اتحادیه اروپا همواره با قدرت از بحران ها عبور کرده است این موضوع می تواند در حال حاضر نیز عملی شود و موضوع این است که با داشتن یک رهبری جمعی می توانیم بر مشکلات فائق آییم. اعتقاد دارم که شهروندان اروپایی درک می کنند که چالش های امروز چه چالش های اقتصادی و چه مسائل مرتبط با مهاجران نمی  توانند به تنهایی توسط یک کشور حل شوند ما نیازمند رهبری سیاسی جمعی و اجماع در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم. 


وی درباره سیاست خارجی می گوید وحدتی قوی را میان کشورهای اروپایی ببینید از جنوب تا شمال و غرب اتحادیه اروپا درباره عملیات ضد قاچاق مهاجران در مدیترانه یا درباره مسائل افریقا با یکدیگر هماهنگ بودند. در مورد سیاست داخلی وجود احساسات ضد سیستم قابل درک است آن هم پس از هشت سال بحران اقتصادی اما جنبش های ضد سیستم معمولا نشان داده اند که عاجز از ارائه یک راه حل هستند. شما می توانید دیوار احداث کنید اما این راه حل عملی نیست. پاسخ من به این احساسات ضد سیستم یک سوال است: چه کار خواهید کرد معمولا این جنبش ها هیچ پاسخ مشخصی در این باره ندارند». 


خانم موگرینی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا پیمان ترانس اتلانتیک ممکن است با ریاست جمهوری ترامپ در امریکا که مخالف آن است به خطر بیفتد و اینکه پیروزی احتمالی او چه تاثیری بر روی برجام، ناتو و موافقت نامه اقلیمی پاریس خواهد گذاشت و این که او هیچ ارزش متشرکی با اروپایی ها ندارد می گوید:«من درباره انتخابات دیگر کشورها اظهارنظر نمی کنم. من حتی درباره انتخابات داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز نظر نمی دهم. فقط می توانم بگویم که نگرانی هایی دارم. بله، پیمان اتلانتیک برای ما بسیار مهم است. از سوی دیگر ما با هر دولتی که در ایالات متحده روی کار آید همکاری خواهیم کرد». 


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره چشم انداز روابط اتحادیه اروپا و روسیه این ایده که اکنون جنگ سرد در روابط فیمابین حاکم است را رد کرده و می گوید:«اختلافاتی وجود دارند  مشکلاتی بین ما و روس ها اما ما به دوران جنگ سرد بازنگشته ایم. مواردی وجود دارند که اتحادیه اروپا و روسیه بر سر آن با یکدیگر همکاری دارند مانند مبارزه با تروریسم، توافق هسته ای با ایران و هم چنین تماس های مردم با مردم. 


هم چنین در زمینه حل بحران لیبی نیز روسیه با اتحادیه اروپا همکاری داشته است. مسائل دشواری در این میان وجود دارند اما ما هیچ گاه گفت و گو را با طرف روس را قطع نکرده ایم. من اغلب با سرگئی لاوروف وزیر امرو خارجه روسیه دیدار می کنم. من باور ندارم که اروپا درباره بهترین تعامل ممکن با روسیه دچار اختلاف نظر است. در این دو سال ما همیشه با تصمیم گیری جمعی و به اتفاق ارا تصمیم گیری کرده ایم و وحدت نظر را حفظ کرده ایم». 


خانم موگرینی در ادامه اشاره می کند که علیرغم اختلاف نظر اتحادیه اروپا با روسیه بر سر بحران سوریه آن اتحادیه تصمیمی برای تشدید تحریم ها علیه روسیه ندارد. 


او اشاره می کند که تمرکز اتحادیه اروپا بر روی ارائه کمک های بشردوستانه در جریان بحران سوریه است و از طرفین درگیر حمایت می کند و به این موضوع مفتخر است. او می گوید:«تنها راه حل سوریه از طریق راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک مورد حمایت سازمان ملل است. من به تازگی در ریاض و تهران بودم و در تماس با قطر و ترکیه هستم تا ببینیم  آیا می توان برخی زمینه های مشترک درباره دوران پس از جنگ برای بازسازی، اشتی و تنظیم نهادها  یافت». 


خانم موگرینی در پایان افزود:«امسال چالش های زیادی پیش روی مان قرار دارد نوع رابطه با دولت تازه امریکا، اهمیت انتخابات در هلند، فرانسه و انتخابات ریاست جمهوری در ایران است.








۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن