تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802596714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حماسه اوزیل ؛ به شرط قهرمانی آرسنال :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: حماسه اوزیل ؛ به شرط قهرمانی آرسنال
شاید اگر گل استثنایی و نبوغ‌آمیز اوزیل نبود، ما با یک نتیجه کاملا عادی برای آرسنال روبرو بودیم ولی در لحظات پایانی دیدار مقابل لودوگورتس، وقتی که بازی 2-2 بود، ستاره آلمانی یک گل فوق العاده زد و این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که آیا آرسنال به سطحی دیگر وارد شده است؟

به گزارش "ورزش سه"،  بعد از این نتیجه، چنین تحلیل هایی بیش از همه شنیده شد:" آرسنال دیگر یک تیم نازک نارنجی نیست" یا " آنها در گذشته در چنین بازی‌هایی پیروز از میدان خارج نمی‌شدند." تیم آرسن ونگر در ماه های اخیر رشد محسوسی داشته و دیگر به سادگی در بازی‌ها، قید پیروز شدن را نمی‌زند. با وجود اینکه آرسنال با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کرد و ژیرو تک مهاجم تیم بود ولی به نظر وظایف جدیدی به دیگر بازیکنان محول شده است. مشهود ترین آنها الکسیس سانچس است که در بیشتر بازی‌ها در نوک خط حمله به میدان رفته است ولی تغییراتی در وظایف اوزیل نیز ایجاد شده است.  


مسلما این دو با استعدادترین و با کیفیت ترین بازیکنان آرسنال هستند ولی اوزیل از زمان پیوستنش به آرسنال از رئال، به نظر فشار سنگینی را روی شانه‌هایش حس می‌کند. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، نه به خاطر اینکه او گران‌ترین خرید آرسنال است، بلکه به این خاطر که با وجهه ای قوی تر از سانچز به تیم اضافه شد. او پیش از اضافه شدن به جمع تو‌پ‌چی‌ها، مهره کلیدی رئال مادرید و تیم ملی آلمان بود و این در حالی است که سانچس در بارسلونا، بیشتر یک بازیکن ذخیره بود.
با این حال، علی رغم کیفیت متفاوت این دو، علاقه زیادی به مقایسه آنها وجود دارد زیرا هر دو در فاز هجومی نقش دارند  و خرید هر دو هزینه زیادی برای باشگاه داشته است. وقتی الکسیس سانچس، بدون توپ، چنین اشتیاق و  تلاشی در بازی نشان می دهد، چرا اوزیل نتواند در کارهای دفاعی به کمک هم تیمی هایش بیاید؟با این منطق، چرا اوزیل، علی رغم اینکه با هم تیمی شیلیایی اش در یک خط پشت تک مهاجم بازی می کند، فصل گذشته 5 برابر او (19 در مقابل 4) پاس او داد؟  


با این حال ونگر بر سر خرید هر دو می‌دانست که چه بازیکنی به تیمش اضافه خواهد کرد. در واقع با وجود هماهنگی بسیار بالا در زمین، این دو تفاوت های بسیاری با هم دارند و این موضوع بیشتر به نفع تیم است تا ضرر آن. از اوزیل به خاطر عدم شرکت در کارهای دفاعی، وقتی که حریف صاحب توپ است انتقاداتی می‌شد اما هواداران آرسنال دیگر به این موضوع حساس نیستند. هافبک آلمانی کمتر از میانگین همیشگی اش تکل می‌زند (0.7 تکل) ولی این موضوع دیگر برایش یک مشکل نیست.
در واقع شاید اگر تنها موضوعی که می‌توان در رابطه با آن از اوزیل انتقاد کرد، آمار گلزنی او بود. چنین اتهامی وقتی بیشتر معنی پیدا می‌کند و منطقی می‌شود که اوزیل نقش مهمی برای تیمی دارد که در تلاش برای کسب جام است. هر چند که زدن 8 گل در لیگ برتر و چمپیونزلیگ در فصل گذشته، بهترین آمار اوزیل در دوران حضورش در این باشگاه را ثبت کرد ولی با توجه به اینکه او در طول سال 43 بازی انجام می‌دهد، همچنان آمار ضعیفی است.   البته انجام 103 بازی برای آرسنال و زدن 19 گل آمار خیلی بدی نیست ولی با توجه به اینکه اوزیل دائما در موقعیت گلزنی است و آماری استثنایی در دادن پاس گل دارد و همچنین با توجه به اینکه بهترین آمار گلزنی او به زمان حضورش در وردربرمن باز‌می‌گردد(9گل)، به نظر در این موضوع نیاز به پیشرفت داشت.  


با این حال، اوزیل اولین هت تریکش را در دیدار رفت مقابل لودوگورتس به ثمر رساند. گل سوم و جادویی او، آمارش در این فصل را به 7 گل رساند و با در نظر گرفتن اینکه او تنها 13 بازی انجام داده و 32 بازی باقی مانده، می‌تواند آمار بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. اینکه او سعی کند خودش برای آرسنال گلزنی کند، موضوعی است که ونگر در این فصل سعی کرده در تیمش جا بیندازد و با توجه به اینکه در این فصل مستقیم تر بازی می کنند، این اتفاق بیشتر می تواند رخ بدهد.
با 1.8 شوت در هر بازی که بهترین آمارش پس از ترک بوندس لیگاست، ستاره آلمانی به وضوح در حال بهتر شدن است. او در فصل اول حضورش در آرسنال تنها 1.2 شوت در هر بازی داشت و البته آمارش در چمپیونزلیگ که 2.3 شوت در هر بازی است، بالاترین آمارش در تمامی رقابت‌هاست. همچنین 60.6 پاس در هر بازی و ارسال 2.4 پاس کلیدی در هر دیدار، پایین ترین آمار او در آرسنال است، هر چند که همچنان آمار فوق العاده ای است. می توان گفت که اوزیل بیش از گذشته به عملکرد فردی اش توجه دارد؛ هرچند خودخواهانه کلمه درستی برای توصیف نمایش های او نیست ولی در مقابل دروازه حریفان، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است، چیزی که پیشتر نه تنها هواداران بلکه ونگر نیز به کمبودش در اوزیل اقرار کرده بود.  


گل اخیر او مقابل لودوگورتس، به وضوح گلی یک نفره بود. او نه تنها توپ را از بالای سر دروازه بان عبور داد بلکه دو مدافع دیگر را هم بدون اینکه نگاه کند که کجا قرار گرفته اند، به زیبایی جا گذاشت. فقط با اعتماد به نفس و خونسردی قابل توجه می‌توان چنین گلی را به ثمر رساند.
به نظر می‌رسد تنها راهی که آرسنال می تواند مسیری که همیشه در پایان آن دچار لغزش شده را طی کند، این است که اوزیل، همچنان با همین اعتماد به نفس و خودمحوری به گلزنی ادامه دهد.   منبع: هو اسکورد   ترجمه: روزبه مهری

13:55  1395/08/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن