تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرلشگر فیروزآبادی: داعش را در ۴۰کیلومتری ایران زدیم/ناگفته‌های آمادگی نظامی ایران در شب کودتای ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سرلشگر فیروزآبادی: داعش را در ۴۰کیلومتری ایران زدیم/ناگفته‌های آمادگی نظامی ایران در شب کودتای ترکیه
روز نو :  رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کودتای ترکیه تهدیدی برای ما از نظر نظامی نداشت. بلکه اقدامات در جهت جلوگیری از انتقال حوادث ناخواسته به سمت ایران بود و ممکن بود رخ بدهد.
 
سرلشگر حسین فیروزآبادی در مورد وضعیت نیروهای مسلح ایران در شب کودتای ترکیه گفت: اصولاً ما یک روش جاری در ستاد کل نیروهای مسلح داریم. به محض اینکه در هر مرزی تنشی ایجاد شود، ما بلافاصله از قرارگاه خاتم به ستادهای ارتش، سپاه و ناجا و همچنین به فرماند‌هان منطقه وضعیت «هوشیاری» اعلام می‌کنیم.
 
وی افزود: اعلام هوشیاری که قطعی بود و این کار انجام شد و مراقبت‌هایی نیز صورت گرفت. منتهی ما تهدیدی از آن جانب احساس نمی‌کردیم. خطری که وجود داشت این بود که ممکن بود یکی از آن جنگنده‌ها مسیرش را اشتباهی به سمت ایران سوق دهد و یا به سمت کشورمان فرار کند، یا مثلاً یگانی وقتی ببیند سلسله مراتب فرماندهی‌اش مختل شده دست به اقدام ناخواسته بزند، اینها خطراتی بودند که ممکن بود در صورت بی‌دقتی، متوجه کشورمان شود. نباید می‌گفتیم دعوا آنجاست (ترکیه) و به ما چه ربطی دارد؟ خیر اینگونه نبوده و نیست. یگان‌های مستقر در مرز و یگانهای پشتیبان در آن شرایط در حال هوشیاری بودند که بتوانند مراقبت کنند.
 
اهم سخنان وی به شرح زیر است:
 
* کودتای ترکیه تهدیدی برای ما از نظر نظامی نداشت. بلکه اقدامات در جهت جلوگیری از انتقال حوادث ناخواسته به سمت ایران بود و ممکن بود رخ بدهد.
 
*ترک‌ها در داخل، سیستم مقتدری دارند، ما تنها از داخل ترکیه تهدیدات ایذایی داریم، آن هم از طریق گروهک‌ها. البته این تهدیدات فعلاً خاموش هستند. هر وقت ترکیه هم فعال شود که آنجا را امن کند، برای ما هم امن می‌شود، ولی وقتی آن منطقه از دست ترکیه خارج می‌شود گروهک‌های مشابه از این فرصت استفاده می‌کنند و اقدامات ایذایی انجام می‌دهند که آنوقت ما فعال می‌شویم و در مرزها جلوی آنها را می‌گیریم.
 
*{ در رسانه‌های ترکیه این تحلیل مطرح شد که احتمال داشت اردوغان ترکیه را ترک کند و به ایران بیاید و یا اینکه اگر کودتا آنجا پیروز شد او به سمت ایران فرار کند. به همین دلیل جنگنده‌های ایرانی آن شب تا صبح عملیات پرواز در آسمان داشتند} خیر این طور نبود. این واقعیت ندارد.
 
*{ برخی از رسانه‌های عربی مطرح کردند که ایران برای مقابله با داعش در عراق قرارگاه نظامی دارد} آن قرارگاه مربوط به قبل از بحث جلو آمدن تکفیری‌ها بود. قضیه آن نیز این بود که هر سیستم نظامی اطلاعات خارجی دارد. خب اطلاعات خارجی هم می‌رود در منطقه هدف اطلاعات جمع آوری می‌کند. حالا یا از زمین می‌رود یا از هوا و یا از درون وسایل الکترونیکی ارتباطی می‌رود و اطلاعات زمین دشمن را جمع‌آوری می‌کند.
 
*ما الان چگونه می‌دانیم که داعشی‌ها چکار می‌کنند؟ یا آمریکایی‌ها با داعش چکار می‌کنند؟ که مدام آن را افشا می‌کنیم؛ از طریق همین جمع‌آوری اطلاعات در مقصد.
 
*در ابتدا وقتی دستور (جمع‌آوری اطلاعات) صادر شد که اقداماتی را برای آمادگی در مرزها انجام دهند، ارتش و سپاه اقداماتی را در این راستا انجام دادند. بر این اساس کارهای اطلاعاتی مرزها انجام گرفته بود. نه اینکه بالگردی یا وسیله نظامی به آن سمت برود، اینطور نبود.
 
* تکفیری‌ها در شمال عراق عقبه داشتند، تا نزدیکی‌های بغداد آمدند و از سه سمت شرق، غرب و شمال، بغداد را به محاصره درآوردند. نقطه شرقی به سمت ایران بود. جاده‌ها و شهرهای شرق بغداد عقبه‌اش به 40 کیلومتری ایران می‌رسید و آن تعبیر هم برای این بود که اگر داعش به 40 کیلومتری مرز ایران رسید ما می‌زنیم و ما این کار را کردیم و آنها را آنجا زدیم. یعنی زمانی که آنها به هر نیتی وقتی به مرز نزدیک شدند ما روی مرز 40 کیلومتری آنها را زدیم.
 
*تکفیری‌ها می‌دانند که ما آنها را آنجا زدیم و اتفاقا پس از آن هم فهمیدند مرز 40کیلومتری که ما تعیین کردیم جدی است. در منطقه خانقین و نزدیک مرز ما عناصری از داعش دیده شدند آنها عملیاتی نبودند، بلکه عناصری از داعش بودند که در درون یک قبیله‌ای که صدام از زمان قدیم از عرب‌های وابسته به خود به آن منطقه آورده بود، رفت و آمد می‌‌کردند که وقتی آمادگی این سمت مرزها را دیدند آن مسئله حل شد و دیگر کسی جلو نیامد.
 



منبع: تسنیم


تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن