تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817148105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با پهلوان کشتی ایران در آسایشگاه سالمندان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: ورزش ایران مرهون تلاش و پایداری مردانی است که عمر و جوانی خود را در این راه گذراندهاند و برای اعتلای آن از هیچ کوششی فروگذار نبوده و نیستند؛ قهرمانان بزرگی خصوصا در کشتی که شناسنامه ورزش اول ایران بوده و با گذر سالیان سال هنوز مردم از آنها به نیکی یاد می‌کنند.


اما از بد حادثه بسیاری از گوش شکسته‌های قدیمی، زمانی که پا به سن می‌گذارند در کنج خانه یا آسایشگاه‌ها گذران عمر می‌کنند تا شاید کسی سری به آنها زده و احوالشان را بپرسد. چند وقت پیش بود که ابراهیم آزمون، از پیشکسوتان کشتی خراسان تلفنی خبر داد "قربان محمد بهادری" قهرمان اسبق کشتی قوچان در یکی از آسایشگاه‌های کرج به سر می‌برد.


آدرس آسایشگاه را گرفتیم و راهی این محل شدیم. سراغ پهلوان بهادری را گرفتیم که ایشان را به طبقه همکف آوردند. پهلوان بهادری که روزگاری با سینه بسته و بازوهای در هم پیچیده هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد این بار روی ویلچر به همراه پرستار آمد!


به صورت نازنین پهلوان بوسه ای زده و خود را معرفی کردیم، دستانش همچنان در 90 سالگی قدرتمند هستند اما انگار بیماری آلزایمر بد جوری او را آزار می دهد چرا که تنها جمله‌ای که از وی شنیده می‌شد سلام و علیک و تکرار نام یکی از دوستانش بود.



با پهلوان کشتی ایران در آسایشگاه سالمندان



از پرستار ایشان سوال شد چه زمانی پهلوان بهادری به این محل آمده است که در پاسخ گفت: "با توجه به این که پهلوان بهادری قدرت کلام و ایستادن را از دست داده و هر روز حالش بدتر می‌شد، خانواده‌ ایشان او را به آسایشگاه آوردند تا تحت مراقبت قرار گیرد. آنها در واقع برای رسیدگی بیشتر و رفاه حال پهلوان بهادری او را به اینجا آورده‌اند و هر روز هم به دیدن آقای بهادری می‌آیند. خدا را شکر حال وی بهتر شده، اما قدرت شناخت افراد را تا حد زیادی از دست داده است."


ساعتی در کنار پهلوان ماندیم و با او از هر دری سخن گفتیم، اما وی با نگاه‌های معنادار خود بدون این که حرف خاصی به زبان آورد پاسخ ما را داد. گاهی اوقات مسابقه اش با امامعلی حبیبی و اجرای فن لنگ بر روی این قهرمان جهان و المپیک را به سختی تعریف می کرد اما ناگهان آلزایمر بر او غلبه می‌کرد و سکوت را پیش می‌گرفت. انتظار این است دست اندرکاران ورزش سری به پهلوان بزنند و جویای حال او شوند.



با پهلوان کشتی ایران در آسایشگاه سالمندان



فن زیبای پهلوان بهادری بر روی امامعلی حبیبی


 قربان محمد بهادری متولد 1305 در قوچان است. او در روستای مایوان شهرستان فاروج با تشویق خانواده کشتی باچوخه را آغاز کرد. بهادری در دوران خدمت سربازی نیز در مسابقات کشتی ارتش شرکت و تمام حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست و عنوان نخست را کسب کرد. وی همچنین مقام دوم را در مسابقات کشتی سال 1336 ترکیه و همچنین عناوین مختلف ورزشی را در رقابت‌های کشتی سطح کشور و خراسان بزرگ کسب کرده است.


زیباترین فن لنگ در کُشتی توسط پهلوان قربان محمد بهادری روی امامعلی حبیبی قهرمان جهان و المپیک اجرا شد و زیبایی و تکنیک اجرای این فن توسط کُشتی‌گیر خراسانی در حدی بود که عکس آن سالها «نشان فدراسیون کُشتی ایران» بوده و حتی طرح آن هم بر روی مدالهای قهرمانان حک شده است.


کمتر کسی یارای مقاومت در برابر فن «لنگ» او را داشت و توانست بر مصطفی تاجیک (نفر چهارم جهان) نیز با فن لنگ به پیروزی برسد. 



با پهلوان کشتی ایران در آسایشگاه سالمندان





۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن