تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتور سواران قمي ركوردار بالاترين ميزان تصادفات


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موتور سواران قمي ركوردار بالاترين ميزان تصادفات
درحاليكه حوادث رانندگي بالاترين ميزان آمارمرگ ومير ومصدوميت هارا دركشور به خود اختصاص داده است اما دراين ميان نبايداز تاثير موتورسوارها دربالابردن اين آمار غافل بود .درميان استان هاي كشور قم از جمله مناطقي به شمار مي رود كه بالاترين تعداد موتور سوار را به خود اختصاص داده است، واين موضوع موجب شده تا ركورد سوانح در اين زمينه به اين منطقه تعلق بگيرد و به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم تنها در یک هفته گذشته 366 تصادف موتورسیکلت در استان اتفاق افتاده.
نویسنده : محمدرضا سوري 


ارزان قيمت بودن دركنار تردد آسان درخيابانهاي شلوغ موجب شده تا در دودهه اخيراين وسيله نقليه بيشترين متقاضي را دركشور به خود اختصاص دهد.
دراين ميان قم ازجمله استانهاي كشوربه حساب آمده كه بالاترين ميزان موتورسوار را به خود اختصاص داده است واين موضوع موجب شد تا چند سال قبل بزرگترين كارخانه موتور سواري در اين استان ساخته شود. درحالي كه با توجه به وضعيت ترافيك در شهرهاي بزرگ استفاده ازاين نوع وسيله نقليه مي تواند تا حدودي ازمشكلات ترافيك بكاهد ،اما ايجاد آلودگي هواوصوتي دركنارعدم رعايت قوانين موجب شده تا اين وسيله نقليه كارآيي مهم خودرا از دست بدهد كه گواه اين مدعا اختصاص آمار70 درصدي تلفات حوادث رانندگي در قم است. آمار بالاي حوادث موتور سواري درقم براساس آمارهای رسمی در شهر قم 350هزار موتورسیکلت وجود دارد كه اين موضوع موجب شده تا که به طورمیانگین روزانه 35 تصادف توسط راكبان اين وسيله نقليه رخ دهد. طبق آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی قم ، 60 درصد از تلفات سوانح موتور سيكلت هارا افراد کمتر از 30 سال را تشكيل مي دهند،از طرفي شکستگی و ضربه به سر دلیل فوت 80 درصد از افراد را شامل مي شود.می‌تواند دلیل اصلی آن باشد. پزشکی قانونی اعلام می‌کند که ضربه به سر با 61.2 درصد و دیگر شکستگی‌ها با 19.7 درصد علت مرگ موتورسواران است. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با اشاره به آمار بالاي تصادفات موتور سيكلتها در اين شهر به جوان مي گويد:" تنها در یک هفته گذشته 366 تصادف موتورسیکلت معادل 68 درصد کل تصادفات ديگروسايل نقليه درقم رخ داد. محمدرضا حسنی مي افزايد: "با توجه به اينكه در اين حوادث 417نفر مصدوم شدندلذا آمار بالاي اين حوادث مي طلبد تا در اين زمينه به فكر چاره بود." آمار بالاي حوادث رانندگي موتورسيكلت سواران موجب شد تا چندي پيش فرمانده انتظامي استان قم ضمن انتقاد از اين موضوع از مسئولان شهري استان بخواهد تا دراين خصوص چاره انديشي كنند. سردار مجتبایی دراين خصوص مي گويد:"متاسفانه بي توجهي بيشتر موتورسيكلت سواران در قم موجب شده تا هروز شاهد حوادث ناگوار باشيم. " وي مي افزايد:"اين مشكل موجب شده تا علاوه بر مردم بزرگان نيز نسبت به اين موضوع هشدار داده وخواستار بهبود اين وضعيت شوند." اين مقام انتظامي ادامه مي دهد:" طبق آخرين آمار بیش از 50 درصد از تصادفات شهر قم مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است." مجتبايي با اشاره به آمار شش ماهه اخير مي گويد:" فقط دراين مدت 44 نفر کشته شده‌اند اين درحالي است كه در 86 درصد تصادفات شهري موتورسیکلت‌ سواران مقصر بودند." فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به برخورد بدون اغماض با موتورسواني كه قانون را رعايت نمي كنند مي افزايد:" به همين منظوردر 6ماهه گذشته بیش از 10 هزار موتورسیکلت در شهر قم توقیف و به پارکینگ‌ها منتقل شده وعلاوه برآن 77 هزار موتورسیکلت که 38 هزار نفر از آنها ازکلاه ایمنی استفاده نكرده بودند اعمال قانون شدند. با اين وجود، آنچه كه مي تواند بيشترين تاثير رادركاهش حوادث بگذارد نشان دادن عمق فاجعه‌هایی که در کمین موتورسیکلت‌سواران بوده وگفتگوبا افرادي كه دراينگونه حوادث بالاترين آسيب را ديده اند.





منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن