تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط دیابت و بیماری های قلبی و عروقی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ارتباط دیابت و بیماری های قلبی و عروقی
یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: بیماری دیابت باعث سفت شدن عروق قلب و اختلال در کارکرد این عضو می شود.
بهنام شاکری فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر دیابت بر بروز بیماری های قلبی و عروقی بیان کرد: دیابت یکی از بیماری های شایع چند سال گذشته است که بر همه ارگان های بدن از جمله قلب و عروق تاثیر منفی می گذارد.


شاکری با اشاره به این موضوع که سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بسیار پایین آمده است، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی بروز بیماری های قلبی و عروقی در سن پایین شیوع دیابت به خصوص در کودکان و نوجوانان است چرا که دیابت یکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری ها است.


وی افزود: دیابت باعث سفت شدن دیواره عروق قلب و سایر عروق سیستمیک بدن می شود که این امر موجب اختلال در کارکرد این عضو و امکان بروز عوارضی مانند سکته قلبی می شود.


این فوق تخصص جراحی قلب و عروق اظهار داشت: اغلب بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند به دلیل اختلالات عصبی درد ندارند و این مسئله موجب عدم آگاهی به موقع آنها از بیماریشان و مراجعه دیرهنگام به پزشک می شود که عوارض جبران ناپذیری را برای آنها به همراه دارد.


وی گفت: پاسخ به اقدامات درمانی در افرادی که به دلیل ابتلا به دیابت دچار بیماری های قلبی شده اند، نسبت به سایر بیماران قلبی و عروقی معمولا به مشکلاتی رو به رو است.


شاکری عنوان کرد: در عمل های جراحی پیوند عروق احتمال زودتر بسته شدن رگها در مبتلایان به دیابت بیشتر افراد عادی است.


وی تصریح کرد: رسوب کلسترول در عروق چشم، عروق کلیه ها و عروق قلب بیشتر از افراد عادی رخ می دهد به همین دلیل تنگ شدن رگ ها موجب کاهش کارکرد عضله قلب و بروز نارسایی های پیش رونده قلبی می شود.


این فوق تخصص جراحی قلب و عروق یاد آور شد: کاهش کارکرد عضله قلب و تنگ شدن عروق باعث عوارض متعددی از جمله سکته و ایست قلبی در مبتلایان به دیابت می شود.





۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن