تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید «مورل» بر لزوم نقش آمریکا در مقابله با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
تاکید «مورل» بر لزوم نقش آمریکا در مقابله با ایران

هیلاری کلینتون


شناسهٔ خبر: 3809430 - شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
بین الملل > ایران در جهان

.jwplayer{ display: inline-block; } مشاور «هیلاری کلینتون» و معاون سابق سیا بر نقش پررنگ تر آمریکا برای مقابله با ایران در خاورمیانه تاکید کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بولومبرگ، این جمله مربوط به مایکل مورل، معاون و مدیر موقت سابق سیا و مشاور کمپین هیلاری کلینتون است که روز سه‌شنبه در اندیشکده "مرکز پیشرفت آمریکایی" عنوان شد.

مورل که احتمالا به یک پست رده بالا در دولت آتی کلینتون دست خواهد یافت  بر نقش پررنگتر آمریکا برای مقابله با ایران در خاورمیانه تاکید کرده است. به عنوان مثال وی اعلام کرده است که آمریکا باید دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران به دلیل اقداماتش در منطقه تصویب کند.

مورل همچنین راهبرد جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا به منظور مقابله با کشتی‌های ایرانی ارائه کرده که بنا بر ادعاها درحال کمک به جنگ نیابتی در یمن هستند. وی در این ارتباط مدعی شده است: کشتی‌ها طبق برنامه منظم از ایران سلاح به حوثی‌ها در یمن می‌رسانند. من از دیدگاه راهبردی مشکلی در این مسئله نمی‌بینم که نیروی دریایی آمریکا وارد کشتی‌های آنها شده و در صورت مشاهده تسلیحات، کشتی‌ها را به سمت ایران بازگرداند.

او همچنین به عنوان بخشی از راهبرد جدید پیشنهاد مقابله با ایران را ارائه کرده که طبق آن از متحدان آمریکا در خاورمیانه خواسته می‌شود تا اقدامات بیشتری را برای کاهش تهدید ایدئولوژی جهادی و اصلاح سیستم‌های حکومتی فاسد و ضعیف انجام دهند.

در دوره ریاست جمهوری اوباما و پس از توافق هسته‌ای، متحدان آمریکا در خاورمیانه تنها با خرید تسلیحات بیشتر نگرانی خود درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه را تا اندازه‌ای رفع کردند، البته به اعتقاد مورل این اقدام اوباما تا کنون به هیچ وجه تاثیرگذار نبوده است و ایران همچنان به افزایش نفوذ خود ادامه داده است.

 روش مورل شباهت بسیاری به نگرش جیک سالیوان، مشاور ارشد امنیتی کلینتون است که در پروژه امنیتی ترومن گفته بود: ما باید هزینه‌های رفتارهای بی ثبات کننده ایران را افزایش دهیم و در مقابل اطمینان متحدان سنی خود را بیش از پیش جلب کنیم.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن