تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816467245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتين: توافق با امريكا بي‌نتيجه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پوتين: توافق با امريكا بي‌نتيجه است
يك روز پس از اينكه ولاديمير پوتين هرگونه مسامحه با گروه‌هاي تروريستي در حلب را رد كرد...
نویسنده : محمد بابایی 
يك روز پس از اينكه ولاديمير پوتين هرگونه مسامحه با گروه‌هاي تروريستي در حلب را رد كرد، وزراي خارجه كشور‌هاي ايران، سوريه و روسيه در نشستي مشترك بر لزوم ادامه عمليات نظامي عليه گروه‌هاي تروريستي تأكيد كردند و در همان روز جنگنده‌هاي روسي با مشت آهنين عمليات گروه‌هاي مسلح را كه تلاش مي‌كردند محاصره حلب را بشكنند، در هم كوبيدند.

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه روز پنج‌شنبه در جريان نشستي در شهر سوچي اين كشور، همتاي امريكايي خود را به بدعهدي متهم كرد و گفت كاخ سفيد به هيچ يك از تعهدات خود درباره سوريه پايبند نبوده است. وي كه در حضور جمعي از كارشناسان سياست خارجي كشورهاي مختلف حرف مي‌زد، گفت روسيه چاره‎اي جز پاكسازي «لانه تروريست‌ها» در حلب سوريه ندارد.  حلب دومين شهر بزرگ سوريه محسوب مي‌شود و قبل از آغاز بحران به پايتخت اقتصادي اين كشور معروف بود. سرنوشت نهايي جنگ سوريه با نبرد حلب پيوند خورده است و به همين دليل نيز به «مادر جنگ‌ها» معروف شده است.  ناظران معتقدند اظهارات آخر هفته پوتين، حمايت قاطع روسيه از دولت سوريه را نشان مي‌دهد و بر نامه ارديبهشت رئيس‌جمهور سوريه درباره حلب مهر تأييد مي‌زند. در آن نامه بشار اسد با تشبيه حلب به «استالينگراد» خطاب به پوتين نوشت: ارتش قهرمان سوريه با كمك ملت خود به فداكاري‌هايش براي دستيابي به پيروزي نهايي و سركوب و طرد دشمنان انسانيت از خاك كشورش ادامه خواهد داد.» در حدود يك سال قبل كه ايران و روسيه همكاري نظامي خود را در آن كشور جهت مبارزه با تروريسم بين‌المللي آغاز كردند، نقشه نبرد حلب همانند اكثر محورهاي ديگر به نفع دولت سوريه تغيير پيدا كرد و انتظار مي‌رود بخش‌هاي شرقي اين شهر كه هنوز در كنترل گروه‌هاي تروريستي به ر هبري القاعده (جبهه الفتح شام و جبهه النصره سابق) قرار دارد دير يا زود آزاد شود.

در مقابل غرب به رهبري امريكا نقش القاعده را كمرنگ نشان داده و روسيه را به هدف قرار دادن آنچه «شورشيان ميانه‌رو» مي‌خواند، متهم مي‌كردند.  در جريان اين يك سال مقامات روسي تلاش زيادي كردند تا همزمان با استفاده از عمليات نظامي واشنگتن را متقاعد كنند كه «گروه‌هاي ميانه‌رو» را از القاعده و داعش جدا كنند. بنابر گفته روس‌ها، امريكايي‌ها همواره در مذاكرات قبول كرده‌اند كه «گروه‌هاي ميانه‌رو» را از القاعده در حلب و ساير نقاط جدا كنند اما هيچ وقت به آن عمل نكرده‌اند.  پوتين در ادامه صحبت‌هاي روز پنج‌شنبه خود گفت: «توافق شخصي من با رئيس‌جمهور امريكا [درباره سوريه] هيچ نتيجه‌اي نداشته است... نيروهايي در واشنگتن بودند كه تمام توان خود را براي شكستِ اجراي توافقات به كار گرفتند. اين نشانگر امري غيرقابل توضيح يا بهتر بگويم يك تمايل غيرمنطقي از سوي كشورهاي غربي براي تكرار اشتباهاتشان و خودزني است.» پوتين همچنين با اشاره به اظهارات مقامات غربي درباره كشته شدن غيرنظاميان در حملات هوايي روسيه، گفت: تلفات غيرنظامي بايد در همه‌جا، از جمله در حملات هوايي ائتلافِ تحت امر امريكا در شهر موصلِ عراق، مورد توجه قرار بگيرد، نه فقط در حلب. 

همزمان با پيشروي نيروهاي دولتي و متحدانش در مناطق شرقي حلب، رسانه‌هاي غربي تبليغات گسترده‌اي درباره هدف قرار گرفتن غيرنظاميان شروع كرد‌ه‌اند. اين عملكرد رسانه‌هاي غربي با انتقاد فعالان مواجه شده و آنها با اشاره به عملكرد امريكا و انگليس در يمن و ساير نقاط جهان، «دلسوزي رسانه‌هاي غربي براي حلب را رياكارانه» توصيف مي‌كنند.  رئيس‌جمهور روسيه در ادامه اظهارات خود مواضع قاطعانه‌اي اتخاذ كرد و به غرب هشدار داد با صبر مسكو بازي نكنند. پوتين گفت: «روسيه در قبال سوريه از خود خويشتنداري نشان داده ‎است، اما ممكن است صبر خود را از دست بدهد و در قبال برخي اقدامات غرب واكنش نشان‌دهد.»
 
تشكر دمشق، نشست مسكو
مواضع قاطع پوتين در حمايت از دولت سوريه و مبارزه با گروه‌هاي تروريستي با استقبال دولت سوريه مواجه شد. وليد معلم، وزير خارجه گفت: «در ديدار با لاوروف مراتب قدرداني مردم سوريه را به پوتين و ملت روسيه به علت كمك‌هاي بي نظير به سوريه در مبارزه با تروريسم اعلام كردم.» معلم همچنين ضمن تشكر از تهران، خاطرنشان كرد: «ما در سوريه درباره صداقت روسيه و ايران هيچ شكي نداريم.» وي همچنين با اشاره به اينكه «سوريه آماده است اقدامات جنگي را متوقف كند و راهكار سياسي را از رهگذر گفت‌وگوي سوري-سوري و بدون مداخله خارجي بيابد» تصريح كرد: «به شرط تضمين حاميان تروريست‌ها مبني بر خروج افراد غيرنظامي [از حلب] آماده از سرگيري آتش‌بس در حلب هستيم.» اين اظهارات معلم پس از نشست سه جانبه با همتايان خود از ايران و روسيه مطرح شد كه به نوبه خود يك روز پس از اظهارات پوتين برگزار شد.

سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه پيش از اين ملاقات سه‌نفره به طور جداگانه با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران و وليد معلم وزير خارجه سوريه ديدار كرد. لاوروف هم با تاكيد بر ادامه عمليات نظامي عليه تروريسم، گفت: «مشكل در اينجا بود كه امريكايي‌ها نتوانستند خودشان را از جبهه النصره فاصله بدهند و گروه‌هاي تروريستي در آن منطقه حضور داشتند. متأسفانه اين قطع ارتباط بين امريكا و جبهه النصره اتفاق نيفتاد و موجب شد در اين منطقه گروه‌هاي تروريستي وجود داشته باشند و غيرنظاميان مورد هدف قرار گيرند.» همزمان با نشست سه جانبه وزراي خارجه ايران، روسيه و سوريه، تروريست‌ها حمله جديدي را براي شكستن محاصره حلب آغاز كردند. احرار الشام متحد القاعده در حلب روز جمعه مدعي شد يك فرودگاه نظامي در شرق اين كشور را مورد هدف قرار داده و يك پايگاه دولت سوريه در غرب اين شهر را نيز تخريب كرده، در همين حال، يك منبع نزديك به مخالفان موسوم به «سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه.» گزارش داد، «شورشيان توانسته‌اند دو خودروي بمب‌گذاري‌شده را نزديك پايگاه‌هاي دولتي در جنوب غربي حلب منفجر كنند.» اما منابع نزديك به محور مقاومت عصر روز جمعه به رسانه‌ها گفتند كه تلاش تروريست‌ها هيچ نتيجه‌اي براي آنها نداشته است. در همين حال سايت خبري المصدر نيوز گزارش داد كه جنگنده‌هاي روسي به شدت مواضع تروريست‌ها را در حلب بمباران و تلفات سنگيني بر آنها وارد كردند.





تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن