تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817033485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اين جدال‌ها به ضرر تيم ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اين جدال‌ها به ضرر تيم ملي است
درگيري‌هاي لفظي سرمربي تيم ملي فوتبال با مديران فدراسيون فوتبال تازگي ندارد...
نویسنده : شيوا نوروزي 
درگيري‌هاي لفظي سرمربي تيم ملي فوتبال با مديران فدراسيون فوتبال تازگي ندارد. هرازچندگاهي کارلوس کرش يکي از مسئولان اين فدراسيون را به باد انتقاد مي‌گيرد و طرف مقابل نيز براي دفاع از خود زمين و زمان را به خود مي‌دوزد. جدال لفظي با امير عابديني جديدترين موردي است که مرد پرتغالي با شيوه‌اي متفاوت در مقام مقابله با او برآمده است. اين اولين باري نيست که اخبار بگومگوهاي کرش با اين و آن سرزبان‌ها مي‌افتد و رسانه‌ها به شکلي گسترده و ويژه آن‌ها را بازتاب مي‌دهند. در شرايطي که تيم ملي بيش از هر زمان ممکن به آرامش و حمايت نياز دارد درگيري‌هاي شخصي امان همه را بريده است. با روي کار آمدن سرمربي خارجي در تيم ملي فوتبال جنجال‌هاي داخلي به اوج خود رسيد. به ويژه در يک سال اخير که کوچکترين موضوعي سبب به راه افتادن حاشيه‌اي اساسي براي فدراسيون و تيم ملي شده است. اين بار نيز اظهارنظر رئيس کميته بازاريابي اين فرصت را براي شاخ و شانه کشيدن سرمربي پرتغالي فراهم کرد، کرش اين بار هم ثابت کرد که در صورت لزوم و در حاشيه‌سازي چيزي از جوان‌هاي بي‌تجربه کمتر ندارد. حضور طولاني مدت در فدراسيون و براي آنکه رودررو براي عابديني خط و نشان بکشد، جديدترين واکنش کرش به يکي از مسئولان فدراسيون بود!

قصد موضع‌گيري عليه کرش يا عابديني را نداريم و هدفمان اين نيست که در ماجراي اخير مقصر را پيدا کنيم، چراکه بحث درگيري‌هاي لفظي سرمربي تيم ملي فوتبال فراتر از اين حرف‌هاست و به يک مورد خاص ختم نمي‌شود. موضوع اشاره شده اهميت زيادي دارد و به هيچ وجه نمي‌توان ساده از کنار آن رد شد. فوتبال ايران براي به خدمت گرفتن کارلوس کرش هزينه زيادي را پرداخته و مي‌پردازد. در اين بين اگرچه بسياري از دستمزد بالاي اين مربي انتقاد کرده و مي‌کنند، اما بي‌انصافي است اگر بازي‌هاي خوب شاگردان کرش را ناديده بگيريم و منکر نتايج خوب تيم ملي در بازي‌هاي اخير شويم. همين نتايج قابل قبول و حفظ رکورد شکست‌ناپذيري نيز سبب شده که در آسيا رقيب نداشته باشيم و حتي در رده‌بندي فيفا نيز صعودي چشمگير را تجربه کنيم. با همه اين موارد و با توجه به ويژه تجربه حرفه‌اي سرمربي انتظار برخوردهاي حرفه‌اي‌تر از کرش به هيچ وجه انتظار زيادي نيست. به‌علاوه اينکه اصلاً لزومي ندارد سرمربي تيم ملي پاسخ همه منتقدانش و مخالفانش را تک به تک بدهد و با همه آنها وارد جنگ شود.

هنوز جدال‌هاي لفظي کرش و اسدي از خاطرمان نرفته و هيچ بعيد نيست با ادامه اين روند عابديني نيز همچون دبير سابق فدراسيون تا جايي مورد غضب سرمربي قرار بگيرد که در نهايت کار به برکناري او نيز بکشد. علاوه بر اين در اين مدت برخي کمبودها نيز بهانه‌هاي خوبي هستند تا کرش بيانيه‌هاي آتشين صادر کند و در لفافه مخالفانش را به آتش بکشد. با تمام اين احوالات و با اينکه برخي ديدارهاي تدارکاتي و اردوهاي تمريني طبق نظر سرمربي برگزار نشده باز هم نمي‌توان پذيرفت سرمربي باتجربه‌اي چون کرش به اين راحتي خودش و تيمش را به حاشيه ببرد. به همه اين جاروجنجال‌ها بايد بي‌تفاوتي رئيس فدراسيون را نيز اضافه کرد. در حالي که سکاندار تيم ملي با يکي از مديران فدراسيون درگيري لفظي پيدا کرده است باز هم شاهد بي‌تدبيري فدراسيون و رئيس آن هستيم. مهدي تاج نيز همچون علي کفاشيان ترجيح مي‌دهد در چنين مواردي يا سکوت کند يا با غيرمسئول خواندن فردي چون عابديني صورت مسئله را پاک كند. در حالي که اين اظهارنظر نه تنها اوضاع را آرام نمي‌کند بلکه اين سؤال را به وجود مي‌آورد که چطور فردي غيرمسئول از جلسه محرمانه سرمربي و رئيس فدراسيون خبر دارد و آن را رسانه‌اي مي‌کند؟! بدون شک اين شيوه مديريتي نه تنها مشکلات متعدد را حل نمي‌کند بلکه زمينه را براي تشديد جدال‌هاي لفظي فراهم مي‌سازد.

در اين بين دود کشمکش‌هاي فدراسيون و سرمربي پرتغالي فقط و فقط به چشم تيم ملي مي‌رود، تيمي که حالا هماهنگ‌تر از هميشه شده و با گذشت چند سال از حضور کرش نظم و ريتم مورد نظر سرمربي خارجي را پيدا کرده است. جاي تعجب دارد که تاج نيز از زماني که بر صندلي رياست تکيه زده نتوانسته چاره‌اي براي دعواهاي گاه و بي‌گاه کرش و اهالي فدراسيون و حتي برخي منتقدان داخلي پيدا کند. تا همين جا نيز زمان زيادي را براي مديريت پرخاش‌هاي غيرحرفه‌اي کرش از دست داده‌ايم. براي اينکه شرايط وخيم‌تر از اين نشود اميدواريم رئيس فدراسيون چاره‌اي اساسي براي کنترل کارلوس کرش بيابد و براي هميشه به جدال‌هاي لفظي او با سايرين خاتمه دهد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن