تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران آماده رشداقتصادی ۸ درصداست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران آماده رشداقتصادی ۸ درصداست
یک کارشناس اقتصادی گفت:«ایران شرایط جذابی برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی 8 درصدی دارد که می تواند زمینه ساز جهش اقتصادی باشد.»
به گزارش نامه نیوز،جمشید عدالتیان در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اهداف کمی برنامه ششم توسعه گفت:«آرزوی رشد اقتصادی ۸ درصدی در تمام برنامه‌های توسعه سالهای قبل بوده اما به دلیل ناهماهنگی سیاست ها با ظرفیت های اقتصادی این هدف محقق نشده است.»
 
وی افزود:«زمانی که در اتاق بازرگانی برنامه به اسم ۸۸۸ مطرح شد، آرزوی ما این بود که رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با نرخ تورم و بیکاری  ۸ درصد در اقتصاد داشته باشیم، معیارهای خیلی جالبی به نظر می رسید،اما دستیابی به این سه هدف نیازمند سیاست گذاری و از سویی اعتقاد به اجرا از سوی قوه مجریه داشت. »
 
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد:«سالهاست گفته می شود نرخ تورم باید تک رقمی شود.برای اقتصادی با مختصات ایران،اگرچه نرخ تورم ۸ درصدی و رشد اقتصادی ۸ درصدی مناسب است، اما نمی توان رشد اقتصادی ۸ درصدی داشت ولی تورم بالا باشد یا بالعکس.درواقع با داشتن این دو فاکتور مهم اقتصاد می توان نرخ بیکاری را رفته رفته کاهش داد.»  
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده یکی از ارکان دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی است،خاطرنشان کرد:«در گذشته می گفتند نیروی انسانی آنقدر کم می شود که باید دنبال نیروی کار بگردیم،درحالی که این حرفها کذب بود و امروز به اندازه کافی نیروی انسانی آموزش دیده و کارآمد داریم که  این موضوع امتیاز اقتصاد ایران محسوب می شود.تنها نیاز امروز کشور سرمایه گذاری است که رشد اقتصادی 8 درصدی قابل دسترسی شود. »
 
عدالتیان عنوان کرد:« واقعیت این است که این اعداد قابل دستیابی است. ایران شرایط جذابی برای جهش اقتصادی دارد. زمینه ها برای پیشرفت وجود دارد. از نظر زیرساختی و هم به لحاظ شرایط بین المللی آماده جهش اقتصادی هستیم. از همه این موارد مهمتر اینکه هم اکنون نیروی کارآمد قوی در دانشگاه ها تربیت شده و از این نظر جلوتر از کشورهای منطقه هستیم.»
 
اوتاکید کرد:« تنها اراده کافی نیاز داریم که بتوانیم این جهش ها را محقق کنیم. »



مطالب مرتبط
سیف: فعالیت بانک های ایران شفاف و مطابق با اقدامات بین المللی است
نقشه راه ایران ، نگاه به فرصت‌های اقتصادی در آسیا است
معجزه براي اشتغال
رایزنی طیب‌نیا برای تسهیل روابط بانکی، از چین تا فرانسه



۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن