تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعظيم المپيكي‌ها به مدافعان حرم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تعظيم المپيكي‌ها به مدافعان حرم
انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه صنعتي شريف در مراسمي با حضور قهرمانان المپيك از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم تجليل كرد.
نویسنده : سعيد احمديان 


پوسترهاي مراسم تجليل از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم كه قرار است با حضور قهرمانان المپيك برگزار شود با عكس‌هاي كيانوش رستمي، سهراب مرادي و محمد كشاورز در محوطه دانشگاه صنعتي شريف خودنمايي مي‌كند، دانشگاهي كه نقطه آمال خيلي از دانش‌آموزان ايراني است و هر چهره‌اي كه آنجا مشاهده مي‌كنيد مي‌تواند يكي از نخبه‌هاي آينده كشور باشد. حالا نخبگان علمي كشور به همت انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شريف، ميزبان مراسمي است كه قرار است در آن با حضور طلايي‌هاي المپيك از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم تجليل شود، شهدايي كه با جنگيدن هزار كيلومتر آن سوي مرزهاي كشورمان، امنيت امروزمان را تضمين كرده‌اند تا دانشجوي نخبه دانشگاه شريف و دانشگاه‌هاي سراسر كشور در فضايي امن تحصيل‌شان را ادامه دهند.

سالن جابر بن حيان دانشگاه شريف محل برگزاري مراسم است، ساعت به 13:30 كه مي‌رسد دانشجويان در حال ورود به سالن هستند، منحصر به تيپ خاصي هم نيست و دانشجويان را با تيپ‌هاي مختلف مي‌توانيد ببينيد كه خودشان را به سالن جابر بن حيان رسانده‌اند تا قدردان خانواده‌هايي باشند كه فرزندشان را در راه آرامش و دفاع از حريم اهل بيت(ع) فدا كرده‌اند. طلايي‌هاي المپيك هم كم‌كم از راه مي‌رسند. كيانوش رستمي و سهراب مرادي و البته محمد كشاورز، كاپيتان تيم تاريخ‌ساز فوتسال كشورمان چهره‌هاي ويژه مراسم هستند كه دعوت شده‌اند، قهرماناني كه مدال‌هايشان را به شهداي مدافع حرم تقديم كرده‌اند و قرار است در اين برنامه از آنها به پاس اين حركت تقدير شود. مراسم شروع نشده نهال و متين فرزندان خردسال شهيد مدافع حرم قاضي‌خاني روي سن رفته‌اند و با شيطنت‌هايشان جمع حاضر در سالن را به واكنش وادار مي‌كنند، فرزندان شهيدي كه ديگر سايه پدر را بالاي سرشان ندارند پدري كه در راه دفاع از حرم آسماني شد.
    ***

سالن جابر بن حيان ديگر جاي نشستن ندارد و مراسم تجليل از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم با حضور قهرمانان المپيك آغاز مي‌شود، رستمي و مرادي قهرمانان وزنه‌برداري آمده‌اند و محمد كشاورز گويا مشكلي برايش پيش آمده است و نتوانسته خودش را به مراسم برساند و عذرخواهي كرده است. قرار است با حضور طلايي‌هاي المپيك از چهار خانواده شهيد مدافع حرم تجليل شود، خانواده‌هاي شهيدان فرزانه، اسداللهي، قاضي‌خاني و عسگري در جمع دانشجويان شريف حضور پيدا كرده‌اند و روي سن دعوت مي‌شوند تا از شهداي بزرگواري بگويند كه فدا كردن جانشان در راه حريم ولايت را به نشستن در خانه ترجيح دادند و راهي سوريه شدند و پيكر مطهرشان به كشور بازگشت. پدر شهيد اسداللهي مي‌گويد پسرش براي دفاع از مرزهاي اسلامي و ولايت به سوريه رفت، مادر شهيد عسگري شهادت را بزرگترين عاقبت به خيري براي فرزندش مي‌داند، همسر شهيد قاضي‌خاني از عمل همسرش به امر اهل بيت در فدا كردن جان و مالشان در راه اسلام صحبت مي‌كند و فرزند شهيد فرزانه هم مي‌گويد پدرش بي‌تاب رفتن به سوريه بود و وقتي خبر شهادت سردار همداني را شنيد براي رفتن بي‌تاب‌تر شد. در ادامه كليپ‌هايي از صحبت‌هاي فرزندان شهداي مدافع درباره پدر شهيدشان پخش مي‌شود كه به شدت حاضران در سالن را تحت تأثير قرار مي‌دهد و خيلي از چشم‌ها را اشكبار مي‌كند.
    ***

در بخش بعدي كيانوش رستمي و سهراب مرادي دو طلايي وزنه‌برداري كشورمان در المپيك ريو به بالاي سن مي‌روند تا از احساس‌شان از حضور در چنين جمعي بگويند، دو قهرماني كه پرچم كشورمان را در برزيل برافراشته كردند و حالا در جمع خانواده‌هايي بودند كه فرزندانشان پرچم كشورمان را در دفاع از اسلام و ولايت در سوريه با دادن جانشان بالا نگه داشته‌اند.  رستمي از خوشحالي‌اش از حضور در چنين مراسمي مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: «شهداي مدافع حرم افتخار کشور ما هستند و من از اينکه اين سعادت را دارم که در کنار خانواده عزيز اين شهدا باشم، خوشحالم و اميدوارم بتوانيم سهمي کوچک براي شاد کردن خانواده شهداي مدافعان حرم داشته باشيم. خيلي مهم است که شهدا جلوي نگاه ما باشند تا يادشان در دل‌هايمان زنده بماند. خوشحالم مراسم‌هاي زيادي در خصوص شهداي مدافع حرم برگزار مي‌شود و حتي سازمان‌هايي که با چنين شرايطي مرتبط نيستند، قدم پيش مي‌گذارند. همان‌طور که ما ورزشکاران به ميدان مي‌رويم و براي به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان تلاش مي‌کنيم، اين خودش يک نوع مدافع حرم بودن است، البته شهداي مدافع حرم دل‌هاي بزرگي دارند و از جان خود مايع مي‌گذارند.»
قهرمان المپيك ادامه مي دهد:«در خصوص مدافع حرم تقريباً شش ماه قبل از المپيک اتفاقاتي برايم افتاد که علاقه‌ام را چند برابر کرد. در واقع اتفاقاتي برايم افتاد که حس کردم مانند مدافعان حرم مظلوم هستم. بر همين اساس نيز سعي کردم با قدرت روي صحنه المپيک بگويم که مدالم را به شهداي مدافع حرم تقديم مي‌کنم. من در فيلم‌هايي که از اين افراد ديده بودم، مشاهده کردم که آنها در مقابل هيچ سختي کوتاه نمي‌آيند و اين باعث افزايش روحيه و توان من شده بود.»

سهراب مرادي هم كه در ريو يكي از طلايي‌هاي كاروان ايران بود، احساسش از حضور در اين مراسم را اينگونه بيان مي‌كند: «وظيفه خودم مي‌دانستم که در اين مراسم شرکت کنم. شهداي مدافع حرم کاري کردند که شجاعت و رشادت ايراني به رخ کشيده شود و باعث افتخارم است که در چنين مراسمي شرکت داشتم. اين شهداي بزرگوار براي دفاع از حريم اهل بيت جانشان را فدا كردند و من كوچك‌ترين قدمي كه مي‌توانستم در راه اين عزيزان بردارم اين است، رهرو راهشان باشم.» در پايان مراسم هم خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم روي سن مي‌آيند تا از آنها به پاس رشادت‌هاي فرزندانشان با حضور قهرمانان المپيك تجليل شود، قهرماناني كه مي‌گويند امنيت امروز كشورمان مديون خون شهداي مدافع حرم است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن