تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817093706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در این شهر باندهای تبهکار تعیین می‌کنند که مردم به چه‌کسی رای دهند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: در این شهر باندهای تبهکار تعیین می‌کنند که مردم به چه‌کسی رای دهند
نایب بوکله شهردار جوان سان سالوادور در تلاش است تا معضل باندهای تبهکار را حل کند. او پروژه‌ای بلندپروزانه را در پیش گرفته است. این شهردار ۳۳ ساله با تنها سه سال تجربه کار در حوزه خدمات عمومی، در سال ۲۰۱۵ میلادی کرسی مهم شهرداری شهر را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌‌الملل- نایب بوکله در تلاش است تا کنترل امور پایتحت السالوادور را در دست گیرد و آنجا را از چنگ باندهای تبهکار نجات دهد. سلاحی که او برای این کار برگزیده نوسازی، اینستاگرام و یوتیوب است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی درباره ابتکارعمل این شهردار جوان برای مقابله با باندهای خطرناک در پایتخت السالوادور پرداخته و در این‌باره می‌نویسد: «هر‌چند سان سالوادور مرکادور یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان محسوب می‌شود اما باز هم ناظران خارجی نمی‌توانند میزان این خشونت در آن شهر را درک کنند. این شهر هم پایتخت سیاسی است و هم مرکز جرایم و جنایت. باندهای تبهکار در این شهر برای سال‌ها حضور داشته‌اند.  گفته می‌شود که حتی این باندها برای مردم تعیین می‌کنند که چه چیزی را بفروشند و یا به چه کسی رای دهند. این باندها از میان کودکان عضو‌گیری می‌کنند و مغازه‌داران را تهدید می‌کنند و زمانی که ضروری ببینند دست به جنایت می‌زنند.»



در این شهر باندهای تبهکار تعیین می‌کنند که مردم به چه‌کسی رای دهند



گاردین اشاره می‌کند که در این میان نایب بوکله شهردار جوان سان سالوادور در تلاش است تا معضل باندهای تبهکار را حل کند. او پروژه‌ای بلندپروزانه را در پیش گرفته است. این شهردار ۳۳ ساله با تنها سه سال تجربه کار در حوزه خدمات عمومی، در سال ۲۰۱۵ میلادی کرسی مهم شهرداری شهر را از آن خود کرد. شهرداران قبلی نیز تلاش‌هایی برای حذف فیزیکی تبهکاران انجام داده اما موفق نبودند. راهکار بوکله متفاوت‌تر از آنان است؛ او قصد دارد با احداث بازارهای جدید در خارج از مرکز شهر -پروژه‌ای که تا سال ۲۰۱۸ تمام می‌شود- بهبود اقتصادی را به منطقه و آرامش به مرکز شهر را بازگرداند. او در این راستا نوسازی بناها را انجام می‌دهد. او معتقد است که شکاف میان فقیر و غنی در فرهنگ السالوادور ریشه اصلی خشونت در آن کشور است.»


گاردین اشاره می‌کند قابل پیش‌بینی بود که بسیاری از فروشندگان با این طرح مخالفت کنند؛ یک زن مسن که اسباب بازی و صابون می‌فروشد می‌گوید این حق ماست که اینجا بمانیم در صورتی که مجبور شویم می‌جنگیم تا اینجا بمانیم. او می‌گوید نایب نمی‌تواند ما را از اینجا تکان دهد.


 گاردین اما اشاره می‌کند که شهردارشدن بوکله با تجربه کم سیاسی او نشان می‌دهد که السالوادوری‌ها تا چه اندازه بی‌تاب هستند و از وضع موجود نارضایتی دارند. این روزنامه برای بیان میزان جنایت در این کشور می‌نویسد: «از نظر مساحت، السالوادور اندازه ولز برتیانیا است و ۱۴ درصد از جمعیت امریکای مرکزی را تشکیل می‌دهد اما بیش از ۳۵ درصد موارد جنایت در آن منطقه در این کشور روی می‌دهد که تقریبا تمام‌شان بدون کیفر باقی می‌مانند. این موضوع باعث سرخوردگی شده است. حزب بوکله، یعنی جبهه آزادیبخش ملی مارتی فعالیتش را به عنوان یک گروه چریکی انقلابی در جریان جنگ داخلی در فاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۲ میلادی آغاز کرد اما رهبران آن شعارهای پوپولیستی را به مرور زمان کنار گذاشتند. در مقابل حزب محافظه‌کار و حزب جمهوریخواه ملی در دوران جنگ به عنوان نگهبانان فاسد نخبگان ثروتمند دیده می‌شدند. در سال ۲۰۱۵ میلادی به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۴.۲ نفر در السالوادور کشته شدند. در سال ۲۰۱۴ میلادی میانگین قتل در امریکا پنج نفر به‌ازای ۱۰۰ هزار نفر بود. السالوادور نزدیک به ۲۵ سال جنگ داخلی را متحمل‌شده است که در جریان آن بیش از ۷۵ درصد جان خود را از دست دادند. باندهای تبهکار فروش مواد‌مخدر از صاحبان کسب و کار محلی اخاذی کردند در صورتی که فروشندگان اجازه و باج لازم را پرداخت نمی‌کردند به مرگ تهدید می‌شدند.»


بوکله می‌گوید ریشه فقر و بی‌عدالتی در السالوادور ساختاری است. قدرت بوکله نشئت گرفته از نوعی پوپولیسم است که ریشه‌های عمیقی در السالوادور دارد . پیر و جوان و فقیر و غنی او را دوست دارند. او برای نشان دادن چگونگی مبارزه دولت با تبهکاران از توئیتر و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.




۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن