تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805765119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش 284 نفر را در موصل اعدام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: داعش 284 نفر را در موصل اعدام كرد
نيروهاي عراقي در ادامه عمليات بازپس‌گيري شهر موصل توانستند بر مناطق جديدي مسلط شوند و همزمان گزارش‌ها حاكي از آن است كه داعش284نفر را اعدام كرده است.
نيروهاي عراقي در ادامه عمليات بازپس‌گيري شهر موصل توانستند بر مناطق جديدي مسلط شوند و همزمان گزارش‌ها حاكي از آن است كه داعش284نفر را اعدام كرده است. از سوي ديگر تلاش شبه‌نظاميان اين گروه براي ايجاد محوري جديد در كركوك با هوشياري نيروهاي مسلح عراق دفع شد و امنيت كامل بار ديگر بر اين شهر شمالي بازگشت.

همزمان با پيشروي گام به گام نيروهاي عراقي به سمت موصل، ساكنان محلي در استان نينوا نيز خبر دادند داعش بزرگ‌ترين هتل استان نينوا كه هتلي پنج ستاره بود و در سواحل رود دجله در منطقه الساحل الايسر در موصل قرار داشت، منفجر كرد. ساكنان محلي گفتند: «داعش هتل «اوبروي» كه ۱۱ طبقه دارد را با بشكه‌هاي حاوي ماده تي‌ان‌تي منفجر كردند. داعش از اين هتل به عنوان مقر مهم فرماندهي خود در ميان نارضايتي گسترده مردمي استفاده مي‌كرد. آنها نام اين هتل را از اوبروي به «الوارثين» تغيير داده بودند.» در همين حال، سازمان ملل نسبت به احتمال سوء‌استفاده داعش از غيرنظاميان به عنوان سپرانساني در شهر موصل يا  قتل آنها ابراز نگراني كرد. زيد بن رعد الحسين، كميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام كرد كه دفترش گزارش‌هايي از اسارت غيرنظاميان توسط داعش در نزديكي پايگاه‌هاي اين گروه تروريستي در موصل دريافت كرده است و احتمالاً داعش از آنها به عنوان سپر انساني جهت جلوگيري از پيشروي نيروهاي عراقي استفاده مي‌كند. در اين بيانيه آمده است: خطر بزرگي وجود دارد كه داعشي‌ها از اين غيرنظاميان به عنوان سپر انساني استفاده كنند ويا آنها را به قتل برسانند.  منابع خبري گزارش كرده‌اند كه تروريست‌هاي داعش در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه 284 نفر را در موصل اعدام كرده‌اند كه 61‌نفر از آنها كودكان زير 14 سال بودند. به گفته يك منبع امنيتي عراقي به شبكه سي‌ان‌ان، تروريست‌هاي داعش اين افراد را در دانشكده كشاورزي در شمال شهر موصل جمع كردند و با شليك مستقيم آنها را اعدام كرده و سپس با بولدوزر در گورهاي دسته‌جمعي خاك كردند.
  
بازگشت امنيت به كركوك
رسانه‌هاي عراقي روز شنبه گزارش دادند نيروهاي امنيتي اين كشور حمله گروه تروريستي داعش به شهر كركوك را دفع كرده و كنترل كامل اين شهر را به دست گرفته‌اند. براساس گزارش‌ها، مقام‌هاي كركوك مقررات منع آمد و رفت را كه از روز جمعه اعمال شده بود تا حدودي از اين شهر برداشته‌اند. به گفته رئيس پليس محلي تمامي ۴۸ مهاجم يا كشته شدند يا  خود را در جريان درگيري‌هاي سنگين اوايل صبح ديروز منفجر كردند. اوايل روز جمعه (30 مهر)‌ شبه‌نظاميان از طريق چند عمليات انتحاري شهر كركوك را هدف قرار دادند. در جريان اين حملات تعدادي از جمله چهار شهروند ايراني جان خود را از دست دادند. كركوك در ۲۹۰ كيلومتري شمال بغداد و ۱۷۰ كيلومتري جنوب شرق موصل واقع شده است.  حملات داعش به شهر كركوك پس از آن صورت گرفت كه نيروهاي مسلح عراقي از روز دوشنبه هفته گذشته عمليات گسترده بازپس‌گيري موصل را آغاز كرده‌اند. اين شهر كه پايتخت استان نينوا محسوب مي‌شود حدود دو سال پيش به كنترل شبه‌نظاميان داعش درآمد. در ششمين روز عمليات، يعني روز گذشته ارتش عراق عمليات براي به دست گرفتن شهرهاي مهم اطراف موصل را آغاز كرده كه گام نهايي براي رسيدن به دروازه‌هاي اين شهر محسوب مي‌شود. به گزارش الميادين، ارتش عراق در راستاي نبرد نهايي عليه داعش در شهر موصل، مركز استان نينوا، وارد شهرستان استراتژيك حمدانيه در شرق موصل شده و مقر فرمانداري اين شهرستان را آزاد كرد. حمدانيه به دليل نزديكي با شهر موصل در واقع كليد آزادي اين شهر محسوب مي‌شود و براساس برنامه‌هاي ارتش عراق در آينده مهم‌ترين جبهه براي ورود نيروهاي عراقي به شهر موصل خواهد بود. از سوي ديگر الحمدانيه كه عمده ساكنانش از مسيحيان كاتوليك و ارتدوكس است يكي از سه منطقه اصلي نينوا را شامل مي‌شود. دو منطقه ديگر «الشيخان» و «تلكيف» هستند. در همين حال، محمود سورچي سخنگوي نيروهاي داوطلب در استان نينوا اعلام كرد، نيروهاي عراقي به كارخانه داروسازي در چهار كيلومتري مركز موصل وارد شدند.
  
ادامه جنگ العبادي و اردوغان
چند روز قبل از آغاز عمليات آزادسازي موصل تنش عراق و تركيه به صورت قابل توجهي آغاز شده است، اين تنش‌ها پس از آن شروع شد كه رجب طيب اردوغان طي اظهاراتي فرقه‌گرايانه خواست فقط سني‌ها در اين عمليات مشاركت داشته باشند، در واكنش به اين ادبيات عراقي‌ها خواستار خروج نظاميان تركي از شمال عراق شدند؛ درخواستي كه تركيه آن را رد مي‌كند. نخست‌وزير عراق روز شنبه گفت: كساني كه براي اهل سنت اشك مي‌ريزند هنگامي كه داعش اهل سنت را سر مي‌بريد كجا بودند؟ به نوشته السومريه‌نيوز، العبادي افزود: تركيه تاكنون هيچ كمكي به عراق براي مبارزه با تروريسم نكرده است و براي منافع خود در شمال عراق حضور دارد و تلاش مي‌كند نفوذ خود در عراق را توسعه دهد. با وجود اين، «بينالي ايلدريم» نخست‌وزير تركيه روز شنبه بار ديگر با رداظهارات مقامات عراقي درباره حضور نظاميان تركيه‌اي، تأكيد كرد كه حضور نظامي تركيه در عراق ادامه خواهد يافت. در همين حال، يك منبع عراقي، ادعاي وزير دفاع امريكا كه گفته بود يك توافق اوليه بين بغداد و آنكارا درباره حضور نظاميان تركيه در عمليات موصل وجود دارد را رد كرد. اين در حالي است كه «اشتون كارتر» وزير دفاع امريكا روز جمعه پس از ديدار با «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهوري تركيه اعلام كرد بغداد و آنكارا به يك موافقت اصولي دست يافته‌اند كه به تركيه اجازه مي‌دهد در عمليات بازپس‌گيري موصل از دست گروه داعش نقش داشته باشد. وزير دفاع امريكا روز گذشته وارد بغداد شد. خبرگزاري فرانسه گزارش داد، گفته مي‌شود يكي از اهداف اين سفر اعلام نشده كه در بحبوحه عمليات آزادسازي موصل انجام مي‌شود، ديدار با فرماندهي نيروهاي امريكايي در عراق باشد. اين سومين سفر كارتر در سال ميلادي جاري به عراق است. وي بر روند افزايش دائمي نيروهاي امريكايي در عراق و نيز ادامه آموزش نيروهاي عراقي نظارت داشته است. وي طي دو سفر قبلي بر قصد امريكا براي افزايش شمار نظاميان اين كشور در عراق تأكيد كرده بود.





تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن