تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813066379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: عربستان به دنبال گریز از اتهام نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:
گاردین: عربستان به دنبال گریز از اتهام نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن است

لندن - ایرنا - روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی با بیان اینکه عربستان به دنبال گریز از اتهام جنایت جنگی در یمن است، نوشت: ریاض از خطر اعزام کمیته مستقل حقیقت یاب به یمن جان سالم به در برد، اما مجبور شد بپذیرد که بازرسان سازمان ملل مصادیق نقض حقوق در این کشور را گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، گاردین نوشت: اعضاء شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته (پنجشنبه) در نشستی که در ژنو به منظور بررسی نقض حقوق بشر و جنایت جنگی عربستان سعودی و متحدانش در یمن برگزار شد؛ به دلیل مخالفت عربستان، از تصویب قطعنامه اعزام کمیته مستقل حقیقت یاب به یمن باز ماندند.
این روزنامه افزود: بسیاری بر این باورند قطعنامه ای که پس از مذاکرات طولانی میان اعضاء شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و پشت درهای بسته، صادر شد، یک ناکامی در مقابل پاسخگو نبودن عربستان است.
گاردین نوشت: «سلما عامر» عضو اندیشکده مطالعاتی حقوق بشر در قاهره گفت: در این قطعنامه مصونیت بخشیدن به عربستان، نسبت به ضرورت حمایت از مردم یمن ارجعیت داده شده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: طرح اعزام کمیته مستقل حقیقت یاب در مورد نقض حقوق بشر در یمن در ابتدا از سوی دولت هلند پیشنهاد و مورد حمایت اکثر کشورهای اروپایی قرار گرفت.
گاردین افزود: بااین حال نتیجه نشست ژنو نشان می دهد که عربستان مصمم است تا از اتهام حملات گسترده ای که از مارس 2015 در یمن به راه انداخت و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است، بگریزد.
این روزنامه نوشت: بر اساس این قطعنامه، کارشناسانی از سوی سازمان ملل متحد در چارچوب کمیسیون ملی یمن به منظور تحقیق در مورد نقض حقوق بشردر یمن اعزام خواهند شد. این در حالی است که این کمیسیون به جانبداری و اهمال در انجام مسئولیتش تاکنون متهم شده است.
گاردین نوشت: بر اساس قطعنامه یاد شده، کارشناسان سازمان ملل متحد صرفا به منظور تکمیل فعالیت های تحقیقاتی کمیسیون ملی به یمن اعزام می شوند.
این روزنامه انگلیسی افزود: در همین حال «زید رعد الحسین» رئیس کمیساریای عالی ...
[ مشاهده متن کامل خبر گاردین: عربستان به دنبال گریز از اتهام نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن است در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

گاردین: عربستان به دنبال گریز از اتهام نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن است






دوشنبه ، ۳آبان۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن