تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804491467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برد سياسي دولت از باخت وزير ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برد سياسي دولت از باخت وزير ورزش
گودرزي براي ورزش وزيري ناكارآمد بود اما دولت از بركناري او هدف سياسي دارد / جناب وزير كه آمدنش با سر و صدا بود و خاص رفتنش هم سياسي شد تا روحاني همانطور كه در اعطاي پست وزارت ورزش و جوانان به او ناسنجيده و ناپخته عمل كرد در بركناري‌اش هم چندان درست عمل نكند...
نویسنده : سعيد احمديان 


جناب وزير كه آمدنش با سر و صدا بود و خاص رفتنش هم سياسي شد تا روحاني همانطور كه در اعطاي پست وزارت ورزش و جوانان به او ناسنجيده و ناپخته عمل كرد در بركناري‌اش هم چندان درست عمل نكند و در فاصله چندماه به پايان دوره رياست جمهوري‌اش قيد گودرزي را زد. بركناري گودرزي هرچند كه به مذاق ورزشي‌ها بسيار خوش آمد، اما او قرباني سياسي بازي بالادستي‌هاي خود شد، سياستي كه شايد بتواند دولت تدبير و اميد را در واپسين ماه‌هاي دوران رياست جمهوري حسن روحاني نجات دهد.

به هر حال گودرزي به عنوان وزير يكي از پرمخاطب‌ترين و حساس‌ترين وزارت‌خانه‌هاي كشور بايد مي‌رفت تا شايد دولت شخصي كه قرار بود با تدبير و اميد كشور را اداره كند تا از قبل بركناري او و چند وزير ديگر بتواند در آخرين ماه‌هاي حيات خود مقبوليتي بيشتر در بين مردم پيدا كند.

صندلي خالي محمود گودرزي در جلسه ديروز هيئت دولت پاياني بود بر دوران حضور رئيس سابق دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران در دولت حسن روحاني، او 24 ساعت پس از استعفايش از وزارت ورزش، ديروز در حالي كه ساير وزرا براي شركت در جلسه هيئت دولت خودشان را به پاستور رسانده بودند، براي آخرين‌بار به خيابان سئول رفت و با كارمندان و معاونانش در وزارت ورزش خداحافظي كرد تا پس از  سه سال بار ديگر به دفترش در دانشگاه تهران برود. گودرزي در حالي ديروز به صورت رسمي از وزارت ورزش خداحافظي كرد كه در روزهاي حضورش در ساختمان خيابان سئول، ورزش ايران دوران پرتنشي را سپري كرد و خيلي‌ها او را يكي از پاشنه‌هاي آشيل دولت روحاني معرفي مي‌كردند، مديري كه هر چند درس آكادميك ورزشي خوانده بود، اما بررسي دوران وزارتش نشان مي‌دهد كه نتوانست در مديريت ورزش كشور نمره قبولي بگيرد و به قول علي دايي «سه سال دير استعفا داد!» اما محمود گودرزي چگونه به صندلي وزارت رسيد؟
    ***

گودرزي 61 ساله به عبارتي خير الموجودين حسن روحاني براي وزارت ورزش بود. مردي كه حالا پس از سه سال نه فقط به دلايل مشكلات مديريتي و حتي ناكارآمدي در اغلب حوزه‌هاي ورزش كه تنها به دليل مسائل سياسي و آنچه دولت تدبير و اميد را اين روزها در منگنه قرار داده است، از وزارت بركنار شد هرچند كه ظاهراً استعفايي محترمانه نوشت و وسايلش را از ساختمان سئول جمع كرد و رفت.
***

گودرزي در حالي ديروز مجبور به ترك ساختمان سئول شد كه دولت تدبير و اميد راهي طولاني را براي سپردن سكان هدايت ورزش كشور به او طي كرد. روحاني شهريور 92 كابينه‌اش را براي رأي اعتماد به بهارستان معرفي كرد اما در سه مرحله وزير پيشنهادي وي براي وزارت ورزش نتوانست از مجلس رأي اعتماد بگيرد، مسعود سلطاني‌فر، رضا صالحي اميري و نصرالله سجادي سه گزينه‌اي بودند كه با تابلوي ورود ممنوع بهارستان براي ورود به ساختمان خيابان سئول روبه‌رو شدند تا وزارت ورزش در حالي كه پيش‌بيني نمي‌شد معرفي وزير آن تبديل به يكي از مشكلات رئيس دولت يازدهم تبديل شود. در اين وضعيت بود كه نام محمود گودرزي، رئيس وقت دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران به عنوان خيرالموجودين به‌عنوان چهارمين وزير پيشنهادي به مجلس معرفي شود، گزينه‌اي كه در نهايت طلسم وزارت ورزش را شكست و با رأي اعتماد گرفتن از بهارستاني‌ها از خيابان اميرآباد به خيابان سئول اسباب‌كشي كرد تا دومين وزير ورزش تاريخ ايران باشد.
    ***

محمود گودرزي در حالي از امروز وزير سابق ورزش ناميده مي‌شود كه در مدت سه سال صدارتش در ساختمان خيابان سئول نتوانست هيچ‌گاه رابطه خوبي با جامعه ورزش برقرار كند و همواره با چالش‌هاي جدي در اين زمينه روبه‌رو بود. از رابطه شكراب با فدراسيون‌هايي كه به دلايل سياسي با آنها مشكل داشت تا چهره‌هاي برجسته ورزش كشوري كه با آنها اختلافات جدي پيدا كرد. در اين راستا مي‌توان به اختلافات گودرزي با فدراسيون‌هاي كشتي، تيراندازي و فوتبال اشاره كرد. در حالي وزير ورزش در جواني كشتي‌گير بود، اما او از همان ابتدا با رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتي به عنوان يكي از مهم‌ترين فدراسيون‌ها به مشكل خورد، اختلافاتي كه سبب شد تا بودجه اين فدراسيون تحت تأثير اختلافات قرار بگيرد و به صورت قطره‌چكاني تزريق شود و ملي‌پوشان كشتي شرايط سختي را در خانه كشتي براي آماده‌سازي جهت مسابقات المپيك تجربه كنند. حتي كار را به جايي رسيد كه خادم پيش از المپيك دست به قلم برد و بدون اينكه اين مشكلات را با گودرزي در ميان بگذارد، از حسن روحاني خواست تا به وضعيت مالي المپيكي‌ها رسيدگي كند.
 علاوه بر كشتي، اختلافات گودرزي با هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي كه دلايل سياسي و جناحي داشت، هم سبب شده بود تا المپيكي‌هاي اين رشته با توجه به عدم واريز بودجه كافي از سوي وزارت ورزش با سخت‌ترين شرايط آماده حضور در ريو شوند و حتي تير كافي براي تمرين نداشته باشند. هاشمي در اين باره در مصاحبه‌اي گفته بود: «از دولت انتقاد كردم، حالا دارند تلافي مي‌كنند!» اين اختلاف بعد از المپيك حادتر هم شد و وزارت ورزش براي بركناري هاشمي دست به دامان ديوان عدالت اداري شد تا با ابطال انتخابات اين كميته، يكي از مخالفانش را از ورزش دور كند. اين دعواها هم در نهايت سبب شد تا كاروان ايران در المپيك ريو نسبت به لندن، نزول چند پله‌اي را تجربه كند و يك نمره منفي در كارنامه گودرزي ثبت شود. در اين بين از رابطه تيره وزارت ورزش با كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك هم نمي‌توان گذشت كه در روزهاي آخر حضورش در سئول برسر ماجراي اصلاح اساسنامه فدراسيون‌ها به اوج خود رسيده بود.
    ***

شايد يكي از چالشي‌ترين روزهاي مديريت گودرزي در وزارت ورزش، اختلاف او با فدراسيون فوتبال بود تا جايي كه برخي اظهارنظرهايش درباره اين رشته ورزشي پرطرفدار سبب شده بود تا از او به عنوان وزير ضدفوتبال نام ببرند. اوج اين دعواها ماجراي تمديد قرارداد كرش با فدراسيون فوتبال بود، وزارت ورزش با توجه به دخالت‌هاي كرش در امور غيرفني، دو سال پيش تمايلي براي تمديد قرارداد با اين مربي نداشت و گودرزي در مصاحبه‌اي درباره اين مربي گفته بود: «كرش كارگر ماست، اما امروز كارفرما شده است.» علي كفاشيان رئيس وقت فدراسيون فوتبال بدون توجه به نظر وزارت، قرارداد كرش را تمديد كرد تا اختلافات فدراسيون و وزارت به اوج برسد. پس از اين بود كه قطع منابع مالي فدراسيون فوتبال از طريق وزارت ورزش به بهانه اينكه خود فوتبال مي‌تواند پول در بياورد و فدراسيون آن «خودمختار» است، هرگونه كمك مالي به اين فدراسيون را قطع كرد تا كفاشيان روزهاي سخت بي‌پولي را تجربه كند.

نحوه اداره استقلال و پرسپوليس در سه سال اخير هم از ديگر مسائلي بود كه باعث شده بود وزير ورزش روبه‌روي فوتبالي‌ها قرار بگيرد. انتخاب اميررضا خادم، قهرمان سابق كشتي جهان و المپيك براي تعيين حاميان مالي و هيئت مديره استقلال و پرسپوليس انتقادات زيادي را متوجه گودرزي كرد كه چرا يك كشتي‌گير را براي تصميم‌گيري درباره فوتبال انتخاب كرده است. البته اين تصميمات عجيب و غريب براي استقلال و پرسپوليس به همين جا ختم نشد و در فصل جاري هم نگاه تبعيض‌آميز وزير به استقلال و پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات باعث شد تا هواداران استقلال، گودرزي را پرسپوليسي خطاب كنند.

اين رويارويي به اين برمي‌گشت كه گودرزي، افشارزاده را به خاطر هزينه 28 ميلياردي از بيت‌المال بركنار كرد اما مقابل هزينه‌هاي پرسپوليس سكوت كرده بود. البته گودرزي در ابتداي شروع كارش در حالي از مبارزه با فساد و جلوگيري از پول بيت‌المال در فوتبال گفت كه تنها نگاهي به هزينه‌هاي ميلياردي استقلال و پرسپوليس در چند فصل اخير از بيت‌المال نشان داد كه گودرزي در اين زمينه هم ناموفق بوده است. حالا او در حالي دوباره به دانشگاه تهران برمي‌گردد كه در روزهاي حضورش در وزارت ورزش هيچ‌گاه نتوانست چهره محبوب و مقبولي براي جامعه ورزش كشور باشد و حالا بايد ديد اين بار روحاني كه تجربه حضور يك مدير آكادميك ورزشي در وزارت ورزش نتوانست، تجربه خوبي براي دولتش باشد، يك چهره سياسي را به ساختمان خيابان سئول خواهد فرستاد يا مدير ورزشي ديگري جانشين گودرزي خواهد شد!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن