تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810517645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امان‌نامه روسي –‌ سوري براي خروج تروريست‌ها از حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امان‌نامه روسي –‌ سوري براي خروج تروريست‌ها از حلب
وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه حملات هوايي به تروريست‌ها در حلب را از روز سه‌شنبه متوقف كرده تا كار امدادرساني به غيرنظاميان انجام شود. مسكو هشدار داد اگر گروه تروريستي جبهه النصره از حلب خارج نشود، سركوب خواهد شد. تروريست‌ها پيشنهاد خروج از حلب را رد كرده و مدعي شدند كه به جنگ ادامه مي‌دهند.
نویسنده : روح‌الله صالحي 


در شرايطي كه مذاكرات بين‌المللي براي اجراي آتش‌بس در سوريه به شكست منجر شده اما روسيه به طور يكجانبه و براي نشان دادن حسن نيت، حملات عليه تروريست‌ها در شهر حلب را متوقف كرده است. سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه اعلام كرد كه روسيه و سوريه پيش از آتش‌بس پيشنهادي كه قرار است روز پنج‌شنبه در حلب در شمال سوريه اجرايي شود، از ساعت 10 روز سه‌شنبه به وقت محلي حملات هوايي خود را متوقف كرده‌اند. وزير دفاع روسيه گفت: «حملات هوايي به مدت 48 ساعت متوقف شده تا كار امدادرساني به غيرنظاميان موجود در مناطق جنگي حلب انجام شود.»

پيشتر روسيه اعلام كرده بود كه روز پنج‌شنبه آتش‌بس هشت ساعته‌اي را در شهر حلب برقرار خواهد كرد كه اين پيشنهاد مورد استقبال سازمان ملل و اتحاديه اروپا قرار گرفت اما اين دو نهاد اعلام كردند پيشنهاد آتش‌بس گرچه مثبت اما ناكافي است. مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه امريكا هم گفت: «طرح روسيه براي توقف حملات به مدت هشت ساعت مسئله جديدي است اما بسيار محدود است و با تأخير بسيار زيادي ارائه شده است.»  به گزارش شبكه راشاتودي، وزير دفاع روسيه نيز به مذاكرات با غرب اشاره كرد و گفت: «كارشناسان نظامي ما و امريكا روز چهارشنبه مذاكرات فني خود را در ژنو سوئيس براي تفكيك تروريست‌ها از مخالفان ميانه‌رو آغاز مي‌كنند.» روسيه مي‌گويد امريكا بايد معارضان به اصطلاح ميانه‌رو را از تروريست‌ها تفكيك كند اما واشنگتن تاكنون حاضر به جدا كردن تروريست‌ها از معارضان نشده است و مقامات مسكو همين مسئله را يكي از دلايل اصلي شكست آتش‌بس در سوريه اعلام كرده‌اند.  وزير دفاع روسيه ادامه داد: «مسكو با سران كشورهاي داراي نفوذ در ميان شبه‌نظاميان موجود در شرق حلب تماس خواهد گرفت تا آنها را قانع كند كه شبه‌نظاميان تندرو را از شرق حلب خارج كنند.»

ديميتري پسكوف، سخنگوي كاخ كرملين هم با بيان اينكه توقف حملات چيزي جز حسن نيت روسيه نسبت به اجراي آتش‌بس نيست، اعلام كرد: «مسكو انتظار دارد پس از توقف حملات در حلب، شركاي غربي تلاش‌هاي خود را در سوريه چند برابر كنند و به دنبال دستاوردهاي سياسي نباشند.»
حلب، دومين شهر بزرگ سوريه از سال 2012 ميلادي به دو بخش تقسيم شده كه بخش غربي آن تحت كنترل نيروهاي دولتي است و شرق آن در اشغال تروريست‌هاي مورد حمايت كشورهاي خارجي قرار دارد. حلب از سه ماه پيش در محاصره كامل نيروهاي مقاومت است و محله‌هاي شرقي اين شهر در معرض حملات هوايي شديد روسيه قرار دارند. كشورهاي غربي روسيه و سوريه را به هدف قرار دادن غيرنظاميان و مراكز پزشكي در اين شهر متهم مي‌كنند و به همين منظور براي تحت فشار قرار دادن روسيه طرح تحريم‌هاي اقتصادي عليه اين كشور را در دستور كار قرار داده‌اند. توقف حملات روسيه به تروريست‌ها درحالي است كه امريكا دو هفته پيش مذاكرات دوجانبه با روسيه را به حالت تعليق درآورد و برخي منابع از بررسي گزينه حمله نظامي امريكا به ارتش سوريه خبر دادند.
  
النصره خارج نشود، سركوب مي‌شود
روسيه با توقف حملات هوايي در حلب به تروريست‌ها فرصت داده است تا اين شهر را ترك كنند در غير اين صورت حملات عليه آنها تشديد خواهد شد. ويتالي چوركين، نماينده دائمي روسيه در سازمان ملل خروج تروريست‌ها به ويژه اعضاي گروه تروريستي جبهه النصره از حلب را شرط لازم براي برقراري آتش پايدار در منطقه اعلام كرد. به گزارش خبرگزاري تاس، چوركين با هشدار به تكفيري‌هاي القاعده اعلام كرد: «گروه تروريستي جبهه النصره در صورت خارج نشدن از منطقه شرق حلب، هدف سركوب گسترده قرار خواهد گرفت.» روسيه بارها پيشنهاد خروج امن تروريست‌هاي القاعده از حلب را داده است اما به دليل مخالفت تروريست‌ها و حاميان خارجي آنها اين امر محقق نشده است. به نظر مي‌رسد اين آخرين فرصت روسيه و سوريه به تروريست‌ها براي خروج از حلب باشد زيرا نيروهاي مقاومت و مسكو مصمم به بازپس‌گيري كامل حلب از دست جبهه النصره هستند.
  
تروريست‌ها نمي‌پذيرند
تروريست‌ها پيشنهاد روسيه براي خروج از حلب را رد كرده‌اند. به گزارش خبرگزاري رويترز، زكريا ملاحفجي، از سركردگان گروه تروريستي «فاستقم» مستقر در حلب روز سه‌شنبه گفت: «اين گروه‌ها هرگونه پيشنهاد خروج را تسليم شدن تلقي و آن را رد مي‌كنند. الفاروق ابوبكر، سركرده گروه تروريستي «احرار الشام» نيز گفت كه به جنگ در حلب ادامه مي‌دهد. ابوبكر مدعي شده كه در شرق حلب تروريستي وجود ندارد. گروه‌هاي مسلح در شرق حلب همواره ادعا كرده‌اند كه گروه‌هاي مرتبط با القاعده در مناطق تحت كنترل‌شان در اين شهر حضور ندارند.
  
واكنش روسيه به ورود داعش
در شرايطي كه گفته مي‌شود عربستان و امريكا سعي دارند تروريست‌هاي داعش را از موصل عراق به سوريه انتقال دهند تا بتوانند موازنه ميداني در اين كشور را به نفع تكفيري‌ها تغيير دهند اما وزير خارجه روسيه نسبت به اين اقدام واكنش نشان داد. به گزارش خبرگزاري «اينترفكس»، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه ديروز درباره عمليات نيروهاي عراقي براي آزادسازي موصل گفت: «اگر نيروهاي تروريستي داعش فرصت پيدا كنند موصل را ترك كرده و به سوريه بروند، در اين صورت مسكو تصميمات سياسي و نظامي مناسب را اتخاذ خواهد كرد.» لاوروف تأكيد كرد: «تا جايي كه من مي‌دانم، اين شهر به طور كامل محاصره نشده است. من اميدوارم علت اين مسئله اين باشد كه آنها نمي‌توانستند به راحتي اين كار را انجام دهند و نه به اين دليل كه قصد انجام اين كار را نداشتند. اما اين گذرگاه، ريسكي را به همراه دارد و اين احتمال وجود دارد كه نيروهاي داعش از موصل فرار كرده و به سوريه بروند.» روز دوشنبه همزمان با آغاز عمليات موصل، برخي شاهدان عيني اعلام كردند كه دهها تن از سركردگان داعش به همراه خانواده‌هايشان به سمت سوريه گريخته‌اند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن