تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشكني تركيه- سعودي در مسير عمليات موصل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كارشكني تركيه- سعودي در مسير عمليات موصل
در شرايطي كه منابع عراقي از شروع عمليات آزادسازي موصل طي هفته جاري خبر مي‌دهند و هزاران عراقي در اطراف اين شهر مستقر شده‌اند، تركيه و عربستان هم به اقدامات مخرب خود ادامه مي‌دهند.
در شرايطي كه منابع عراقي از شروع عمليات آزادسازي موصل طي هفته جاري خبر مي‌دهند و هزاران عراقي در اطراف اين شهر مستقر شده‌اند، تركيه و عربستان هم به اقدامات مخرب خود ادامه مي‌دهند. رئيس‌جمهور تركيه مدعي شد كه نيروهاي عراقي به تنهايي نمي‌توانند عمليات بيرون كردن تروريست‌هاي داعش از شهر موصل را مديريت كنند و نظاميان تركيه هم در عمليات حضور خواهند داشت. عربستان هم كه مخالف حضور نيروهاي بسيج مردمي در عمليات موصل است، ديروز سايت وزارت خارجه عراق را هك كرد.
 
عراقي‌ها كه از هفته گذشته شمارش معكوس عمليات موصل را آغاز كرده‌اند در انتظار ساعت صفر به‌سر مي‌برند. يك منبع بسيج مردمي عراق روز شنبه از آغاز عمليات آزادسازي موصل، پايتخت داعش در عراق طي هفته جاري خبر داد و گفت: «مشاركت بسيج مردمي در اين عمليات حتمي است». اين منبع آگاه گفت: «همه آمادگي‌ها و تمهيدات ويژه آغاز عمليات آزادسازي موصل فراهم شده و تنها اعلام ساعت صفر عمليات براي يورش به شهر باقي مانده است». به گزارش رسانه‌هاي عراقي، عمليات موصل از چند محور مختلف آغاز مي‌شود كه مهم‌ترين آن محور القياره در 60 كيلومتري جنوب موصل و محور سهل نينوا در 20 كيلومتري شرق موصل خواهد بود. فرماندهان عراقي و نيروهاي پيشمرگه هم تجهيزات و نيروهاي خود را به اطراف اين شهر انتقال داده‌اند و در طرف مقابل نيز داعش براي جنگي خونين و طولاني آماده شده است. به گزارش الجزيره، ارتش عراق يگان ويژه مبارزه با تروريسم و لشكر نهم زرهي را به منطقه الخازر منتقل كرده تا آماده شروع عمليات باشند. نيروهاي حشدالشعبي نيز به همراه پليس فدرال عراق به پايگاه القياره اعزام شده‌اند. همزمان، عثمان الغانمي، رئيس موقت ستاد ارتش عراق در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي از ساكنان موصل خواست در خانه‌هاي‌شان باقي بمانند و از مواضع نظامي تحت كنترل داعش در آستانه عمليات قريب‌الوقوع آزادسازي اين شهر دور بمانند.
 
كارشكني تركيه
در حالي كه نيروهاي عراقي آماده حمله به موصل هستند حاميان منطقه‌اي تروريست‌ها نيز دست به كار شده‌اند تا در مسير عمليات اختلال ايجاد كنند. رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه روز شنبه در سخناني ادعا كرد كه عراق به تنهايي نمي‌تواند حمله به شهر موصل را مديريت كند. به گزارش رويترز، اردوغان گفت: «حضور نيروهاي نظامي تركيه در يك اردوگاه نظامي در نزديكي موصل، يك اطمينان خاطر عليه حملات احتمالي به تركيه خواهد بود».

اردوغان روز جمعه نيز در سخناني مدعي شده بود كه آنكارا مصمم به شركت در عمليات عليه داعش در موصل است و اگر در اين عمليات حضور نداشته باشد، طرح ديگري را اجرا خواهد كرد. همزمان شبكه الميادين روز شنبه به نقل از منابع عراقي فاش كرد كه اطلاعاتي مبني بر اقدام تركيه در ساخت يك پايگاه هوايي در منطقه «العماديه» در «دهوك» در شمال عراق منتشر شده است.

روابط بغداد و آنكارا اخيراً به دنبال اصرار تركيه براي حفظ نيروهايش در شمال عراق و مشاركت در عمليات موصل به تيرگي گراييده است. حيدر العبادي، نخست وزير عراق به تركيه هشدار داده است كه ادامه حضور نظاميان اين كشور در عراق موجب تشديد جنگ منطقه‌اي خواهد شد. بغداد حضور نظاميان تركيه در شمال عراق را نقض حق حاكميت اين كشور مي‌داند ولي آنكارا ادعا مي‌كند كه نظاميان تركيه به درخواست عراق وارد خاك اين كشور شده‌اند و درخواست براي عقب كشيدن نيروي نظامي خود را ناديده مي‌گيرد.
  
تفرقه سعودي
عربستان كه حامي اصلي تروريست‌ها است همزمان با شروع عمليات موصل، ابزارهاي مخرب خود را به كار گرفته است. در تحولي تازه از تشديد اختلافات بين بغداد و رياض، هكرهاي سعودي روز شنبه با سياه كردن كامل صفحه رسمي وزارت خارجه عراق و هك كردن آن، نشان رسمي پادشاهي عربستان سعودي را جايگزين آن كردند. اين حمله اينترنتي به سايت رسمي وزارت خارجه عراق، تنها يك روز پس از حملات شديداللحن وزارت خارجه عراق به اظهارات عادل الجبير، وزير خارجه عربستان كه مخالفت خود را با مشاركت حشدالشعبي در عمليات موصل عنوان كرده بود، صورت گرفته است. عادل الجبير روز پنج‌شنبه پس از نشست مشترك با مولود چاووش اوغلو، وزيرخارجه تركيه در بيانيه‌اي ادعا كرد كه حضور حشدالشعبي در عمليات موصل مي‌تواند به مخاصمات قومي دامن بزند و موفقيت اين عمليات را به مخاطره اندازد.

اين ادعا درحالي است كه نيروهاي مردمي عراق در آزادسازي شهرهاي عراق از دست داعش نقش تعيين‌كننده‌اي داشته‌اند و به رغم مخالفت امريكا و سعودي‌ها، فرماندهان حشدالشعبي گفته‌اند كه با تمام قوا در عمليات موصل مشاركت خواهند كرد. همچنين پنج‌شنبه گذشته يك منبع ديپلماتيك روسيه در گفت‌وگو با راشاتودي، گفت كه در راستاي آمادگي‌ها براي اجراي عمليات موصل، سرويس‌هاي اطلاعاتي امريكا و عربستان به توافقي دست يافتند كه بر اساس آن به همه عناصر داعش در موصل راهي امن پيشنهاد داده مي‌شود تا آنها بتوانند همراه با خانواده‌هايشان از اين شهر خارج شوند. امريكا در عمليات آزادسازي شهر الرمادي مركز استان الانبار هم به تروريست‌ها كمك كرد و به گفته منابع عراقي، بالگردهاي امريكايي تعدادي از فرماندهان داعش را از الرمادي خارج و به مكان‌هاي امن انتقال دادند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن