تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813167471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران، شانس ترامپ براي پيروزي؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



ايران، شانس ترامپ براي پيروزي؟
انتخابات آمريكا به روزهاي پر التهاب نزديك مي‌شود. دانشگاه نوادا لاس وگاس ميزبان آخرين مناظره بين هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ بود؛ آخرين تلاش‌هاي نامزد‌ها براي جلب افكار عمومي به طرف خودشان؛ امري كه به نظر مي­‌رسد حتي در آخرين ايستگاه هم با پيروزي كلينتون همراه شده است.
روز نو : انتخابات آمريكا به روزهاي پر التهاب نزديك مي‌شود. دانشگاه نوادا لاس وگاس ميزبان آخرين مناظره بين هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ بود؛ آخرين تلاش‌هاي نامزد‌ها براي جلب افكار عمومي به طرف خودشان؛ امري كه به نظر مي­‌رسد حتي در آخرين ايستگاه هم با پيروزي كلينتون همراه شده است.

به گزارش روز نو؛ تحولات خاورميانه در اين انتخابات به عقيده برخي كارشناسان به دليل نوعي سياست بازگشت به درون اهميت سابق را ندارد، اما ترامپ تلاش مي‌كند از اتفاقات منطقه براي خودش يك برگ برنده بسازد. نامزد جمهوریخواهان با اتهام‌هايي چون ضد زن، ضد مسلمانان و ضد مهاجران و البته فرار مالياتي در داخل آمريكا روبه‌­روست. ترامپ در آخرين مناظره حتي از اينكه در صورت شكست احتمالي نتيجه انتخابات را مي‌پذيرد هم سرباز زد تا با زير سوال بردن بيش از ۲۰۰ سال دموكراسي پايدار در آمريكا وضع را براي خودش بدتر كند. حالا خاورميانه نقطه‌اي است كه ترامپ سخنانش را به آن گره زده تا تلاش كند نظر مردم آمريكا را به خود جلب كند. اينديپندنت مي‌نويسد: «ايران به عنوان يك كشور به‌شدت ضد آمريكا به‌ويژه در بحبوحه برنامه هسته‌اي در آمريكا درك شده است.» همين امر باعث شده ترامپ در همه مناظره‌ها پاي ايران را باز كند. او در مناظره‌هاي قبلي همواره بر فاجعه بار بودن توافق هسته‌اي با ايران تاكيد كرده است. ترامپ كه يكي از مهم‌ترين شعارهايش ترميم اقصاد آمريكاست و اقتصاد را تخصص خود مي‌داند، همواره گفته كه توافق هسته‌اي ايران را به اقتصاد جهاني باز مي‌گرداند و اين كشور با ظرفيت‌هاي اقتصادي كه دارد روز به روز در منطقه قدرتمند‌تر مي‌شود. ترامپ می‌گوید دولت دموکرات‌ها به اندازه پول این ساختمان محل مناظره به ایرانی‌ها باج داده‌اند. او پرداخت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد به ایران را دستاویزی قرار داد تا مردم آمریکا را قانع کند دولت اوباما برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران از اقتصاد آمریکا هزینه کرده است.
 
ايران برنده بزرگ آزادسازي موصل
 
در سومين مناظره ترامپ مي‌گويد: بهتر است موصل آزاد نشود؛ چرا كه اگر اين شهر آزاد شود، نفوذ ايران سراسر عراق خواهد گرفت. او مي‌گويد: بزرگ‌ترين برنده آزاد‌سازي موصل، تهران خواهد بود. ترامپ عراق را بعد از سقوط صدام فرصتي براي ايران مي‌داند. او مي‌گويد: «نزديكي ايران به دولت نوري‌المالكي و بعد از آن حيدرالعبادي نشان از ضعف آمريكا بعد از سقوط صدام در عراق دارد.» ترامپ همچنين سقوط حلب را ناشي از سياست‌هاي اشتباه كلينتون در دوران وزارت خارجه آمريكا دانست. او تسليح كردن گروه‌هاي مخالف بشار اسد در سوريه را امري اشتباه مي‌داند و مي‌گويد: اتحاد اسد و ايران بسيار موثر بوده است، اما شكست‌هاي ما روز به روز افزوده مي‌شود. اما هيلاري كلينتون در مجموع سه مناظره در مقام دفاع از توافق هسته‌اي با ايران درآمد. او اين توافق را يك پيروزي بزرگ براي دموكراسي مي‌داند. سياست‌هاي كلينتون كه كم و بيش ادامه سياست‌هاي اوباما خواهد بود نگاهي متفاوت به داعش هم دارد. او بر ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه براي فشار بر روسيه و حكومت اسد اصرار دارد؛ طرحي كه كلينتون در زمان وزارت خارجه در ليبي پي گرفت و منجر به سقوط حكومت قذافي شد. اين درحالي است كه ترامپ كه ايران و خاورميانه را بحث اصلي خود مي‌داند، هنوز هيچ طرح مشخصي براي حل بحران خاورميانه ندارد. از طرفي نمي‌خواهد نيروي زميني در منطقه پياده كند و از طرفي حملات هوايي را هم منجر به افزايش نفوذ ايران مي‌داند و حتي تسليح مخالفان سوري را هم اشتباه مي‌داند. در نهايت راهكار نامزد جمهوریخواهان مشخص نيست. همه تلاش‌هاي ترامپ براي استفاده از بحران خاورميانه و تهديد اين بحران براي امنيت مردم آمريكا نتوانسته افكار عمومي آمريكا را قانع كند. شركت‌كنندگان در نظر سنجي YouGov كلينتون را با اختلاف ده درصد پيروز آخرين مناظره آمريكا مي‌دانند. (۴۹ درصد در مقابل ۳۹) در نظر سنجي CNN هم بيش از نيمي از شركت‌كنندگان كلينتون را برنده انتخابات مي‌دانند. براساس پيش‌بيني نيويورك تايمز حتي پيش از مناظره سوم هم هيلاري كلينتون با احتساب آراي الكترال ۹۲ درصد شانس پيروزي در انتخابات ۸ نوامبر آمريكا خواهد داشت.



منبع: آرمان


تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن