تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799189948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۵ سال زندان در انتظار تاجر ایرانی مورد علاقه اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۷۵ سال زندان در انتظار تاجر ایرانی مورد علاقه اردوغان
قرار است دادگاه ضراب که بدون قید هیچ‌گونه وثیقه‌ای زندانی است ۲۳ ژانویه برگزار شود. در صورت اثبات اتهامات مطرح شده علیه ضراب او دست‌کم با ۷۵ سال مجازات زندان به دلیل نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- بار دیگر توجه رسانه‌های خارجی به رضا ضراب، بازرگان ایرانی‌تبار مقیم ترکیه که در امریکا در بازداشت به سر می‌برد، جلب شده است.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره روند بررسی پرونده اتهامات مطرح قاضی فدرال در منهتن درخواست وکیل رضا ضراب را رد کرد‌. ضراب باید در انتظار محاکمه و صدور رای نهایی باشد. دادستانی امریکا ضراب را متهم کرده که میلیون‌ها دلار در معاملات غیر‌قانونی نقش داشته و با استفاده از اسناد و مدارک دروغین و ایجاد شرکت‌های صوری به نقض تحریم‌ها توسط ایران کمک کرده است. همچنین، دیگر اتهامات مطرح‌شده علیه ضراب ارتکاب جرم پولشویی و تقلب در امور بانکی است. ریچارد ام برمن قاضی پرونده به خواسته وکلای ضراب برای چشم‌پوشی از کیفرخواست دادستانی و از دستور‌کار‌خارج‌کردن آن پاسخ منفی داده است. وکلای ضراب گفته بودند که مورد ضراب بی‌سابقه است و دادستانی بیش از اندازه اتهامات ر‌ا علیه او مطرح کرده است. قاضی نیز در در استدلال خود برای دفاع از بررسی حکم کیفرخواست گفته است به وضوح عناصر مورد‌نیاز برای طرح اتهام علیه ضراب وجود دارند.» 



نیویورک‌تایمز: رضا ضراب در مخصمه دستگاه قضایی امریکا/۷۵ سال زندان در انتظار تاجر ایرانی موردعلاقه اردوغان



نیویورک‌تایمز در ادامه اشاره می‌کند که ضراب می‌گوید گناهکار نیست اما در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز گفته شده بود که او در پرونده فساد مالی -که اطرافیان اردوغان نخست‌وزیر وقت ترکیه نیز در آن نقش داشته‌اند- درگیر بوده است. 


این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «به‌تازگی اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه گفته که درباره موضوع پرونده ضراب با جو بایدن معاون ریس‌جمهوری امریکا در جریان سفر به نیویورک و در حاشیه شرکت در نشست سازمان ملل متحد دیدار داشته است. اردوغان هنوز هم از ضراب حمایت می‌کند و می‌گوید که نیات مخرب در پشت‌پرده تعقیب قضایی پرونده ضراب وجود دارند».
 
نیویورک‌تایمز در پایان اشاره کرده که دادستانی ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بود که دامنه و پیچیدگی رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه ضراب بسیار گسترده هستند و  مدعی شده بود که او به مقام‌های ایران و ترکیه و بانک‌ها برای تسهیل معاملات غیر‌قانونی دسترسی داشته است. 


روزنامه «صباح» چاپ ترکیه که نزدیک به اردوغان است اما با انتشار گزارشی مدعی شده است که برمن قاضی پرونده روابط مشکوکی با گروه فتح‌الله گولن دارد که دولت ترکیه این گروه را متهم اصلی کودتای نافرجام اخیر در آن کشور می‌داند. صباح می‌نویسد:«روابط مشکوک برمن با گولنیست‌ها تردیدهایی را درباره انگیزه او از ادامه روند بررسی پرونده نشان می‌دهد. برمن در سال ۲۰۱۴ میلادی به استانبول سفر کرده بود آن هم برای شرکت در همایشی درباره پرونده ضراب برگزار شده بود. سازمان‌دهنده این همایش شرکت حقوقی‌ای نزدیک به جریان گولن بوده است». 


قرار است دادگاه ضراب که بدون قید هیچ‌گونه وثیقه‌ای زندانی است ۲۳ ژانویه برگزار شود. در صورت اثبات اتهامات مطرح شده علیه ضراب او دست‌کم با ۷۵ سال مجازات زندان به دلیل نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران مواجه خواهد شد.




۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن