تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805347901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودرزی با اقداماتش خودزنی می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
گودرزی با اقداماتش خودزنی می‌کند
گودرزی با اقداماتش خودزنی می‌کند رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: اصلا نمی‌توانم درک کنم چطور ممکن است اعلام شود که هیچ فدراسیونی تا یک سال آینده نمی‌تواند انتخابات برگزار کند.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ چندی پیش از سوی مقامات کمیته بین المللی المپیک و برخی فدراسیون های جهانی، نامه ای به طور همزمان برای کمیته ملی المپیک ایران و برخی فدراسیون ها ارسال شد. آنها در این نامه اوضاع داخلی ورزش ایران به لحاظ دخالت دولت را پیگیر شده و خواستار شفاف سازی در این زمینه بودند؛ حتی از برخی فدراسیون ها خواسته شده بود که اساسنامه خود را اصلاح کنند.در همین راستا، وزارت ورزش نیز خواستار توقف هرگونه برگزاری مجامع انتخاباتی در فدراسیون ها تا یک سال آینده شد.
 
مصطفی هاشمی طبا درباره اتفاقات اخیر ورزش کشور و نامه IOC اظهار داشت: نمی دانم ایرادی که آی او سی (IOC) گرفته به چه چیزی است. کجای کار نشان دهنده دخالت دولت در امور فدراسیون هاست؟ آی او سی (IOC) باید بگوید در فلان مورد دولت دخالت کرده ولی هنوز این موضوع به شکل موردی مشخص نشده است.
 
وی افزود: این اشکال در دو مورد می تواند باشد؛ اشکال در اساسنامه یا اشکال در عملکرد. این دو موردی است که آی او سی به آن ایراد می گیرد. یکی اینکه اساسنامه اجازه دخالت دولت را بدهد که البته می دهد و دوم اینکه اساسنامه ممکن است پاکیزه باشد ولی دولت در آن دخالت کند. باید ابتدا دید که ایراد به کدام مورد است.
 
رییس اسبق سازمان تربیت بدنی خاطر نشان ساخت: این را کمیته المپیک باید شفاف اعلام بکند. موضوع دیگر این است که وزارت ورزش باید جلو بیاید و مشکل را برطرف کند. اینکه گفته بشود یک سال انتخابات برگزار نشود، متوجه نمی شوم که چه تصمیمی است. آیا این هم جزو حرف هایی که گفته می شود است یا دستور است! مادامی که فضا فضای شفافی نباشد، دائم از شایعات و این مسایل سخن گفته می شود.
 
این مقام مسئول در دولت های دوم، سوم، ششم و هفتم در ادامه گفت و گو با مشرق توضیح داد: باید این نکته را هم در پرانتز بگویم که بطور رسمی در اساسنامه فدراسیون ها آن تبصره ماده 10 که بعد از خروج من از کمیته المپیک اضافه شد، بطور مستقیم دخالت دولت را تصویب کرده است. یعنی اینطور نیست که بررسی بشود یا نشود. وقتی وزیر ورزش یا رییس سازمان تربیت بدنی گذشته می تواند رییس فدراسیون را برکنار کرده و سرپرست بگذارد، یعنی دخالت. باز هم هنوز مشخص نشده که ایراد به چیست.
 
رییس اسبق کمیته ملی المپیک عنوان کرد: معتقدم وزارت ورزش در این باره باید خیلی شفاف با موضوع برخورد کند. یک دیدگاه این است که گفته می شود اگر دولت پول می دهد، چرا دخالت نکند. مشخص است که دولت به ورزش کمک می کند. همین حالا دولت در وزارت ارشاد به خیلی از هنرمندان کمک می کند. بطور مثال یک 5 میلیون تومان به یک هنرمند می دهد و بعد از او خداحافظی می کند. دیگر بابت این 5 میلیون کمک نمی رود در امورات داخلی زندگی هنرمند دخالت کند که فلانی با همسرش چه رفتاری دارد یا ندارد.
 
هاشمی طبا افزود: پولی که از طرف مجلس به ورزش پرداخت می شود، چنین ماهیتی دارد. ماهیت آن "کمکی" است و معنی دخالت را ندارد. اما متأسفانه بعد از تصویب آن تبصره که پس از خروج من به اساسنامه اضافه شد، همه کسانی که آمده اند می گویند ما به فدراسیون پول می دهیم که در کارها دخالت نکند. بهتر است دوستان در این باره با خودشان خلوت کنند که یا می خواهیم مراودات خارجی داشته باشیم یا نمی خواهیم داشته باشیم. اصلا فدراسیون ها را جزو وزارتخانه کنند یا هر کار دیگری که دوست دارند ولی این را شفاف انجام بدهند و این مدل کار شفاف نیست.
رییس اسبق سازمان تربیت بدنی در ارتباط با مصاحبه اخیر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و انتقاداتی که به مسئولان استقلال انجام داده بود، گفت: کار خودشان است. وقتی خودشان مدیر را تعیین می کنند، چطور از او انتقاد می کنند. باید خودشان کار را رهبری کنند. بیشتر از این حرف زدن نوعی خودزنی است. اگر خودشان مدیر می گذارند باید بر کارش نظارت هم بکنند. بعد هم افشارزاده می آید و جواب می دهد که شما به همه وام مفتی می دهید و این صحیح نیست. بهتر است طرفین بروند شفاف با هم حرف بزنند چون ادامه این مسایل برای ورزش ما خوب نیست و به ضرر ورزش مان تمام خواهد شد.

منبع: مشرق


95/7/25 - 07:31 - 2016-10-16 07:31:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن