تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799514748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتي را حفظ كنيد و در دام مکر و حيله مکاران نيفتید / وقتي برخي معاونين ارشاد، ارزوي استعفاي


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جنتي را حفظ كنيد و در دام مکر و حيله مکاران نيفتید / وقتي برخي معاونين ارشاد، ارزوي استعفاي
كيست كه باور نداشته باشد هر وزيري جز جنتي بر كرسي ارشاد دولت يازدهم تكيه زده بود، بي شك تيغ استيضاح اهالی مجلس نهم، بر تنش فشرده مي شد و او را بر زمين مي كوفت؟!
آفتاب‌‌نیوز : هفته ي گذشته شايعات نه چندان جدي در محافل خبری در مورد استعفاي وزير ارشاد به گوش رسيد، اين شايعات در آن ايام نه آنچنان جدي بود ، نه منابعش معتبر و نه اقتداري از صحت آن ديده مي شد. "شايعه ي استعفا" اما وقتي جدي تر شد كه سفر جنتي همراه با رييس جمهور به تايلند لغو شد و البته جلساتی براي "مشورت در مورد استعفا" تشكيل شد ؛ خبري كه براي نخستين بار در "انتخاب" منتشر شد و "شايعات نه چندان قوي را به "احتمالي قريب به يقين" بدل كرد. 


اين "احتمال" اما با واكنش مويدانه حسام الدين اشنا جدي تر شد؛ او گفت كه خبر استعفاي جنتي و جايگزيني خود در وزارت ارشاد را "نه تاييد مي كند و نه تكذيب". گوانكه اين واكنش تاييد استعفاي جنتي نيست، اما در ادبيات سياسي ايران ، چنين واژگاني، بيشتر براي "تاييد" به كار برده مي شود تا "تكذيب".  البته با شناختي كه از اقاي آشنا وجود دارد، بنظر مي رسد منظور ايشان از جمله ي "نه تاييد مي كنم و نه تكذيب" اصل موضوع " استعفا" باشد و نه "صدارت" احتمالي ايشان بر " كرسي ارشاد". 


با اين حال، به نظر نمي آيد استعفاي جنتي و پذيرش آن از سوي رييس جمهور، در چنين شرايطي منطقي و به سود دولت باشد. انهم دولتي كه برخلاف سلف خود و رييس وقتش احمدي نژاد، اعتقادي به تغيير آني، هيجاني و احساسي ندارد و بيشتر مشكلات درون خانوادگي را در "پستو" حل مي كند نه در فضاي عمومي و با سه طلاقه كردن عضو خانواده! گوآنکه اگر قرار به "تغيير" باشد، برخي وزرا، به مراتب سزاوارتر و مستحق ترند تا جنتي. انهم وزير ارشادي كه اولاً صرف عقبه ي خانوادگي و فاميلی اش، کفایت شر و شور است و فتنه و غوغای مدعیان اصولگرایی! و سديست در برابر منتقدان تند مزاج، خرده گیران و عیب جویان، و همين عقبه، بسياري از بحران هاي فرهنگي ناگفته عليه دولت را تا به امروز مسدود كرده است. بحران هايي كه بالطبع مي توانستند هر يك، دولت را زمين گير كند؛ همين بس كه مجلس اصولگراي نهم، با وجود هزار اشكال گيري ويژه ي خود به سياست هاي فرهنگي دولت يازدهم، هیچ گاه شهامت برخورد قهری و چکشی با وزير را نیافت.


اين البته بخشي از ويژگي هاي منحصربفرد جنتي است. خود او نيز به واسطه ي سوابق قابل توجهِ مبارزاتيِ پيش از انقلاب و پس از آن و فعاليت هاي سنگين مديريتي - اجرایی، و البته سالها تلمذ در محضر علما و حتي رسيدن به مرز اجتهاد، از او چهره اي دنیادیده، آگاه و دلسوز ترسيم كرد كه مي تواند بحران هاي فرارو رو يكي پس از ديگري مهار كند؛ البته به شيوه ي خود. 


اما كيست كه باور نداشته باشد هر وزيري جز جنتي بر كرسي ارشاد دولت يازدهم تكيه زده بود، بي شك تيغ استيضاح اهالی مجلس نهم، بر تنش فشرده مي شد و او را بر زمين مي كوفت؟! سزاوار نيست چنين كسي، حال كه تهاجمات به واسطه ي همان عقبه و سابقه اش بي اثر شده و اندك اندك، از همين ويژگي اش عبور كرده و خود "علي جنتي" را نشانه گرفته، خطايش را "دوچندان" ببينيم و زبان به نكوهش باز كرده ، پشتش را خالي و غيرمسؤولانه از او انتقاد كنيم... و عجيب تر انكه ويژگي هايي چنين منحصربفرد را بر طاقچه نهيم و پای را از كفش "تغيير" برون نكنيم!


جنتي البته خالي از اشكال نيست. او در ماجراي اخير كنسرت ها، به وضوح گام هايي بس طويل و گاه حيرت انگيز، عقب نشست تا جريان ضددولت را به تهاجمات بيشتر حريص تر كند. وزير ارشاد در ماجراهاي اخير، با وجوديكه رييس جمهور لفظاً حامي سياست هايش بود و خود، به کارزار و ميدانش آمد و سينه سپر كرد ، اما ترجيح داد عقب بنشيند، مشهد را شهر كنسرت نداند و عذر مديركل ارشاد قم را به خاطر يك «شبه كنسرت»، بخواهد! شايد هم او نمي خواست به عنوان مجري سياست هاي فرهنگي دولت، «شخصاً» و «تنها» در تيررس باشد و به خاطر يك وزارتخانه، ارتباط خود با علما ، مراجع و ابوي خود را مخدوش كند. 


از سوي ديگر به نظر نمي رسد پذيرش استعفاي جنتي، به سود دولت باشد و با عقل و منطق اعتدال سازگار! حتي اگر تمام اشكالاتي كه منتقدان به وزير مي گيرند، حق باشد و عين صواب ! انهم در شرايط فعلي كه تهاجمات و اشکال تراشی های مخالفان، روز به روز شكل جدبدي به خود مي گيرد، قدم گذاردن در چنين مسيري، بحراني ژرف و صعب العبور را موجب خواهد شد كه مصداق كندن چاهي عميق بهر خویش است و یا، پای گذاشتن بر پوست خربزه ی مخالفین دولت! و چون دولت، مرعوب چنین حیلتی شد، تداوم چنان مسیری، در اولویت تهاجمات منتقدین قرار خواهد گرفت.


از این مسئله نیر نباید گذشت که ضعف شدید سخنگوی وزارت ارشاد - بی آنکه عمدی در کار باشد - مرتباً موجب تشدید ابهامات و شائبه ها و البته دامن زدن به اختلافات و فتنه انگیزی ها بود و یکی از علل اصلی وقوع این حادثه و حوادث مشابه . نقش خطیر سخنگویی که رابط میان وزیر ، نخبگان و مردم است، با چنان مواضع بعضاً متناقض و  ارائه «ادرس غلط» دامنه ی اختلافات را سنگین تر می کند و به «آسیب رسانی اصلی» بدل می شود و خود می شود مرکز فتنه و علت العلل بحران ؛ البته نه عامدانه و عالمانه که از سر بی اطلاعی و قصور، به قصه‌پردازي  و گاه اضافه گویی توسل مي‌جويند! خوب است وزیر ارشاد توجه جدی خود را معطوف به چنین معضل خودکرده ای کند که نیازمند تدبیری ویژه است.


نكته ي عجيب در اين ميان، ماهي گیری برخي معاونين ارشاد از آب گل الود است. چهره هایی كه به جاي حمايت از وزير در چنين زمانه اي، با فشار واسطه وار به رسانه ها، در پي معرفي خود به عنوان وزير آتی ارشاد هستند؛ آنهم معاونيني كه نه تنها در ميان مديران مطلوب و موثر اين وزارتخانه نيستند، بلكه در شمار ضعيفترين و ناکارآمدترین ها هستند ؛ ناکارآمدی و کم تدبیری هایی که شاید، خود پشت دیوار چنین حوادثی پنهان شده باشد! درواقع، در خيريت اين ماجرا براي دولت و شخص جنتي همين بس كه دوست و دشمن، ناکارآمد و باکفایت در مجموعه وزارت ارشاد را بخوبي شناخته و طبعا ادامه ي حضورش در اين جايگاه، مي تواند با تغيير نگرش وي به برخي مسائل آغاز شود. 
منبع: انتخاب




۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن