تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازسازی عاشورا در قطب تعزیه استان بوشهر/ نمایش واقعه کربلا با هنر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری تصویری؛
بازسازی عاشورا در قطب تعزیه استان بوشهر/ نمایش واقعه کربلا با هنر

تعزیه درودگاه


شناسهٔ خبر: 3794338 - چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
استانها > بوشهر

.jwplayer{ display: inline-block; } بوشهر - مطابق رسم هر ساله، تعزیه روز عاشورا با استقبال گسترده مردم نقاط مختلف استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار در روستای درودگاه شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، زمینی به ابعاد ۱۰۰ متر در ۱۰۰ متر برای اجرای تعزیه آماده شده است؛ بیرق‌های سبز و سرخ و سیاه دور تا دور این میدان را در بر گرفته است، در سمتی خیمه‌های سبز رنگ امام حسین(ع) و یارانش و در سویی دیگر خیمه‌های سرخ‌رنگ لشکریان یزید دیده می‌شوند. یاران امام حسین لباس‌های سبز و سفید و سیاه بر تن دارند و تنها یک اسب در کنار خیمه‌های آنها بسته شده است ولی در سوی دیگر میدان، لشکریان پرتعداد یزید ده‌ها اسب دارند و لباس‌های سرخ‌رنگ بر تن کرده و به انوع سلاح مجهز هستند. دور تا دور این زمین پلکان‌هایی برای مردم ایجاد شده است که بیش از ۱۰ هزار نفر نشسته و یا ایستاده این تعزیه را تماشا می‌کنند؛ تعزیه‌ای که به خوبی نشان‌دهنده واقعیت‌های کربلا است.

یاران امام حسین(ع) یک به یک اذن میدان می‌گیرند و برای دفاع از اسلام وارد نبرد با لشکر ابن زیاد شده و یکی یکی شهید می‌شوند؛ این تعزیه نمایش رشادت‌ها و شهادت‌ علی‌اکبر و قاسم و ابوالفضل حضرت اباعبدالله‌الحسین است، صحنه تصمیم انقلابی حر، صحنه شهادت طفل صغیر دشت کربلا حضرت علی اصغر و .... در روستای درودگاه، صحنه به خوبی برای بازسازی واقعه کربلا آمده شده است، از چینش فضای استقرار لشکریان، نحوه پوشش انبیاء و اشقیا، تل زینبیه، میدان رزم، رود فرات و . . . همه و همه برای بازسازی حادثه دشت کربلا آماده است. پس از بازسازی صحنه شهادت حضرت علی‌اکبر، نوجوان صحرای کربلا حضرت قاسم از حضرت امام حسین اذن میدان می‌خواهد، قاسم به میدان می‌رود و پس از کشتن تعدادی از لشکریان کفر، به دست آنها شهید می‌شود.

صحنه‌های جانگداز کربلا یکی پس از دیگری بازسازی می‌شود، از قطع شدن دست‌ها و شهادت حضرت ابوالفضل تا شهادت طفل صغیر کربلا حضرت علی اصغر و در نهایت هم که صحنه شهادت امام حسین(ع) اجرا شد. سر امام حسین را بر نیزه می‌کنند و گرداگرد میدان هلهله‌کنان می‌رقصند و می‌چرخد، خیمه‌های امام حسین و یارانش به آتش کشیده می‌شود و زینب و دیگر زنان و کودکان را به اسارت می‌گیرند. آه و ناله و صدای گریه حضار فضای تعزیه را پر کرده است و پایان بخش این تعزیه، برپایی نماز باشکوه مغرب و عشاء است.

حجت‌الاسلام دکتر معارفی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: احسان امام حسین از پیام‌های مهم آن حضرت در جریان واقعه عاشورا بود؛ احسانی که هم نصیب یاران و خاندان و اصحاب او شد و هم نصیب دشمنانش.

وی اضافه کرد: احسان امام حسین(ع) به اصحابش این بود که بیان کردند همه شما شهید می‌شوید و هر کسی می‌خواهد می‌تواند برود. معارفی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به دشمن هشدار می‌دهد و سوال‌هایی از آنها می‌پرسد که این هم بیانگر احسان او به دشمن است که می‌خواهد آنها را هدایت کند؛ همانگونه که حر پشیمان شد و برگشت.

وی گفت: احسان امام حسینی به مردم هم این است که او به سمت مردم می‌آید و این درحالی است که همه ما باید در پی شناخت و حرکت به سمت ولی باشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن