تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دل های مردم استان تهران ماتم سرا شد/راه اندازی هیئت های عاشورایی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزمان با عاشورای حسینی؛
دل های مردم استان تهران ماتم سرا شد/راه اندازی هیئت های عاشورایی

عزاداری استان تهران


شناسهٔ خبر: 3794097 - چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
استانها > تهران

.jwplayer{ display: inline-block; } تهران-همزمان با عاشورای حسینی دل های مردم استان تهران غرق ماتم و عزا بوده و عزاداران و محبان سید و سالار شهیدان از ساعات اولیه صبح به خیابان های اصلی شهر و دیار خود آمده اند. به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عاشورای حسینی دل های مردم استان تهران غرق ماتم و عزا بوده و عزاداران و محبان سید و سالار شهیدان از ساعات اولیه صبح به خیابان های اصلی شهر و دیار خود آمده اند تا در عزای شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم بریزند. کودکان و ونونهالان در شهرهای مختلف استان تهران با طبل و زنجیر در مراسم عزاداری عاشورای حسینی شرکت کرده و عمق باور دینی خود را به نمایش گذاشتند. راه اندازی هیئت های کودکان و نوجوانان عاشورایی در نقاط مختلف استان تهران همزمان با عاشورای حسینی، جلوه ای دیگر به مراسم این روز بزرگ بخشیده بود.

ایستگاه های صلواتی متعددی در شهرها و نقاط مختلف استان تهران راه اندازی شده و همزمان با صبح عاشورای حسینی از عزاداران و سوگواران پذیرایی می شود. مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی نیز در قالب هیئت های مذهبی در مراسم عزاداری عاشورای حسینی شرکت کرده اند و جلوه هایی از پیوند مردم و مسئولان به نمایش درآمده است. بسیاری از مردم استان تهران نیز در روز عاشورای حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حاضر شدند و هیئات مختلف مذهبی شهرری نیز با راه اندازی دسته جات عزاداری و حضور در قبله تهران، این مصیبت بزرگ را به حضرت عبدالعظیم(ع) تسلیت گفتند. حوادث عاشورا هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز عاشورا، روز ماتم و غم اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به این نکته که حادثه عاشورا با گذشت قرن ها همچنان زنده است، افزود: ظلمی که به سید و سالار شهیدان و اصحاب و یارانش شد، هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نمی شود و هر سال بر شکوه و عظمت روز عاشورا افزوده خواهد شد. محمودی با تأکید بر رسالت عزاداران در برهه حاضر ادامه داد: عزاداران و سوگواران حسینی طی روزهای اخیر با حضور در مجالس عزای سید و سالار شهیدان نشان دادند که حب اهل بیت در دل و جان آنان جاری است. نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین بیان داشت: امام حسین(ع) برای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و مبارزه با ظلم، جز جدا ناپذیر حرکت سید و سالار شهیدان است. بی تفاوتی نسبت به ظلم و طاغوت بر خلاف سیره امام حسین(ع) است وی متذکر شد: کسی نمی تواند ادعا کند که محب اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین(ع) است اما با جریان ظلم و طاغوت کاری ندارد و این امر بر خلاف سیره و روش شهدای کربلا به حساب می آید.

امام جمعه ورامین با اشاره به ضرورت الگوپذیری از شهدای کربلا بیان داشت: شهدای کربلا الگوهای بی نظیری برای اقشار و طبقات مختلف مردم هستند و باید سیره و روش زندگی آنان مورد مطالعه قرار گرفته و در زندگی پیاده شود. وی با تقدیر از شور حسینی ایجاد شده در کشور متذکر شد: طی روزهای اخیر شور حسینی در کشور ایجاد شده که این امر برکات و دستاوردهای فراوانی برای ایران اسلامی به همراه خواهد داشت و موجب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود. حضور جوانان در مجالس عزاداری یک نقطه قوت است حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مردم از مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان نسبت به سال های گذشته پرشورتر بوده است.

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان در مجالس عزاداری و سوگواری افزود: حضور جوانان به عنوان آینده سازان کشور در مجالس عزاداری یک نقطه قوت محسوب می شود و باید از این حضور و پتانسیل به نحو شایسته ای استفاده کرد. غلامی با تأکید بر این نکته که باید مراقب آسیب های عزاداری بود، ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا انحراف را در عزاداری محرم ایجاد کرده و بدین ترتیب بهره برداری سیاسی خود را انجام دهد. رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین، بصیرت را یکی از ویژگی های عزاداران حسینی دانست و اضافه کرد: یکی از ویژگی های عزاداران حسینی داشتن بصیرت و آگاهی بوده و باید با تمام توان و هوشیاری در برابر نقشه های دشمن ایستادگی کرده و از ارزش ها و مبانی اسلامی دفاع کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن