تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803119373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو ستاره؛ بهترین گلزنان ایران​ مقابل ​کره‌جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
دو ستاره؛ بهترین گلزنان ایران​ مقابل ​کره‌جنوبی
دو ستاره؛ بهترین گلزنان ایران​ مقابل ​کره‌جنوبی طی 56 سالی که از اولین رویارویی ایران و کره می‌گذرد، دو تیم تاکنون 27 بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن برای ایران 30 گل زده در مقابل 32 گل خورده است.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ جالب اینکه این 30 گل توسط 19 بازیکن به ثمر رسیده که 17 بازیکن از این جمع، ایرانی بوده‌اند.

خورشيدي، اولين گلزن به كره
اولين گلزن ايران به كره‌جنوبي، ‌عليرضا خورشيدي بود كه در سال 1971 و در سئول و در دقيقه 12 دروازه كره را باز كرد. اين بازي اولين پيروزي مقابل كره را با نتيجه 2 بر صفر رقم زد.گوچي، آخرين و مهم‌ترين گلزن به كره
رضا قوچان‌نژاد كه سال گذشته در اولسان گل 3 امتيازي منجر به صعود به جام جهاني را وارد دروازه كره كرد، آخرين گلزن ايران مقابل كره بود.

سوپرهت‌تريك دايي و هت‌تريك كريمي
علي دايي كه در سال 1996 چهار بار و علي كريمي كه در سال 2004 سه بار دروازه كره را باز كردند، تنها هت‌تريك‌كنندگان اين ديدار تاريخي بوده‌اند.

دو كره‌اي، زننده گل‌هاي ايران
2 گل ايران مقابل كره را دو بازيكن اين تيم درون دروازه خودي قرار دادند. هو كيم ايل در سال 1971 و پارك جين سوب در سال 2004 زننده گل‌هاي ايران مقابل كره بودند.

15 گل ايران توسط 9 پرسپوليسي
از مجموع 30 گل ايران به كره، 15 گل را 9 بازيكن پرسپوليسي به ثمر رسانده‌اند. علي دايي (4 گل)، علي كريمي (3 گل)، كريم باقري (2 گل)، حسين كلاني، حميد درخشان، كريم باوي، خداداد عزيزي، وحيد هاشميان و حسين بادامكي پرسپوليسي‌هايي بودند كه دروازه كره را باز كردند.

8 گل ايران توسط 5 استقلالي
البته 5 استقلالي هم توانسته‌اند 8 بار دروازه كره را باز كنند. غلامحسين مظلومي (2 گل)، حسن روشن (2 گل)، جواد نكونام (2گل)، علي جباري و رضا عنايتي آبي‌هاي گلزن به كره بوده‌اند.
 
مظلومي، اولين گلزن ايران در آزادي
اگرچه ايران در سال‌هاي 1971 و 1972 در سئول و بانكوك 4 بار دروازه كره را باز كرده بود اما اولين ديدار خانگي ايران مقابل كره در سال 1974 در تهران برگزار شد كه با پيروزي 2 بر صفر ايران همراه بود. غلامحسين مظلومي در آن ديدار زننده هر 2 گل ايران در دقايق 64 و 80 بود.
 
نكونام، آخرين گلزن ايران در آزادي
آخرين گلزن ايران در بازي فردا مي‌تواند آخرين گلزن ايران به كره در استاديوم آزادي لقب بگيرد. عنواني كه هم‌اكنون در اختيار جواد نكونام است و مي‌تواند براي گلزن فردا تا سال‌ها پابرجا بماند.

ايران - كره؛ فردا معلوم مي‌شود دراستراليا چه‌كاره‌ايم
جام ملت‌ها براي همه مهم است،‌ چه كشورهايي كه براي اولين بار آن را تجربه مي‌كنند و چه مدعياني كه براي جام مي‌آيند. براي ما اين تورنمنت اهميت ديگري دارد...
ژاپن با كسب چهارمين قهرماني ركورد ما را شكست اما هنوز ايران تنها كشوري است كه سه دوره متوالي قهرمان شده است.
ايران در جام جهاني بهترين تيم آسيايي بود و در رنكينگ فيفا به صدر تيم‌هاي قاره كهن رسيد. خيلي‌ها اين فهرست را واقعي نمي‌دانند و فرصتي است تا به آنها ثابت كنيم بهترين هستيم.
تيم‌هاي پايه‌اي ما باختند، بد هم باختند و زنگ خطر براي همه ما به صدا درآمد. حالا فقط بزرگسالان برايمان مانده و تنها اميدمان همين تيم است.

كروش ماند. برخلاف ميل بسياري و حالا همان بسياري از او قهرماني مي‌خواهند! اگر حتي هيچ كدام اينها هم نبود، باز جام ملت‌ها به خاطر همان اسمش و اعتباري كه براي همه مي‌آورد، مهم بود. طرفداران كروش از او مي‌خواهند نسل جديدي را به تيم ملي بياورد و تيمي بسازد كه براي جام جهاني 2018 به فكر صعود از گروهش باشد. مربيان وطني و منتقدان كروش هم منتظر اين ميدان هستند تا در صورت ناكامي بگويند اگر فلاني بود، نمي‌باختيم و يا... اگر به اين فهرست بازيكنان بيرون مانده از ليست و ملي‌پوشان حاضر در اردو و انگيزه‌هاي طرفين را هم اضافه كنيد، متوجه اهميت فراوان جام ملت‌ها مي‌شويد و همه دوست دارند چشم‌اندازي از استراليا در دي‌ماه داشته باشند! و اين دورنما عصر فردا در آزادي مقابل ديد همگان است. شايد حتي دورتر را هم بشود عصر فردا در جدال اميدها مقابل قطر در دوحه ديد اما مهم تيم بزرگسالان و جام ملت‌هاست.

همه از اهميت و حساسيت بازي با كره جنوبي مطلع هستيم و در توصيف دلايل اهميت اين بازي زياد گفته و نوشته شده اما حالا بايد اين مهمترين دليل را هم به آن ليست اضافه كرد؛ اينكه همه مي‌خواهند تيم كروش را ببينند و بدانند در جام ملت‌ها چه‌كاره‌ايم. مقابل رقباي آسيايي هم دفاع مطلق مي‌كنيم يا قرار است براي گلزني هم برنامه داشته باشيم؟! در اين فوتبال بي‌ستاره ديدن دژاگه و قوچان‌نژاد روي چمن آزادي غنيمت است و اين امكان عصر سه‌شنبه ايجاد مي‌شود؛ ديدن برنامه‌هاي كروش و مهمتر از آن،‌ دورنماي جام ملت‌ها. اگر نمي‌توانيد تا استراليا برويد يا تا دي ماه صبر كنيد، بفرماييد! عصر سه‌شنبه؛ آزادي.

از اشك تو تا مشت من
اشك‌هاي مربي كره در سال 1996 تنها خاطره ماندگار از دوئل‌هاي ايران و كره جنوبي نيست. حتماً ادعاهاي چوي كانگ‌ هي سرمربي كره جنوبي در مقدماتي جام جهاني 2014 را فراموش نكرده‌ايد، زماني كه او از ميزباني ايران انتقاد و ابراز اميدواري كرد تا كره همراه با ازبكستان به جام جهاني برود و كروش از تلويزيون جام جهاني را نگاه كند. اين اتفاقات، كروش را عصباني كرد و ابتدا از سرمربي كره خواست تا عذرخواهي كند اما وقتي «چوي» كوتاه نيامد، كروش انگيزه بازيكنانش را به نحوي بالا برد تا در خانه كره، اين تيم را شكست داده و كاري كنيم تا «چوي» از خانه جام جهاني را نگاه كند. از اشك‌هاي مربي كره در جام ملت‌هاي آسيا تا مشت‌هاي گره كرده كروش رو به سرمربي گستاخ كره جنوبي در مقدماتي جام جهاني 2014 هجده سال گذشت.

همه تقابل‌هاي ايران و كره
ايران 11 -‌ كره 9
‌ فردا بيست و هشتمين رويارويي تاريخ ايران و كره جنوبي برگزار خواهد شد و اين در حالي است كه طي 27 ديدار قبلي سهم ايران 11 پيروزي و سهم كره 9 پيروزي بوده است.
نكاتي از رويارويي‌هاي تاريخ دو تيم به شرح زير است:
‌ کره جنوبی که 3 شکست خانگی مقابل ایران را تجربه کرده، تاكنون طعم پيروزي در ايران را نچشيده و براي شكستن اين طلسم به تهران آمده است.

دوستانه‌هاي بدون تساوي
‌ ديدارهاي دوستانه دو تيم تاكنون به مساوي نينجاميده و تيم پيروز هم هرگز گل نخورده است.

سنگين‌ترين شكست تاريخ ايران
‌ يكي از بدترين شكست‌هاي تاريخ فوتبال ايران، شكست 5 بر صفر مقابل كره‌جنوبي در سال 1958 در كنار باخت 6 بر يك به تركيه در سال 1950 بوده است.

ديداري كه در 11 كشور برگزار شد
‌ بازي‌هاي زمين بي‌طرف ايران و كره در كشورهاي ژاپن، تايلند، هند، قطر، چين، امارات، لبنان، مصر و مالزي انجام شده است.

ضعف ايران در زمين‌هاي بي‌طرف
‌ تیم ايران چه در ايران و چه در كره كارنامه بهتري نسبت به حريف داشته و فقط در 13 بازي که در زمين‌ بي‌طرف انجام شده، كره نتايج بهتري از ايران كسب كرده است.

فقط دو بازي بدون گل
‌ از مجموع 27 ديدار دو تيم تاكنون فقط دو ديدار در سال‌هاي 1977 و 2007 بدون گل به پايان رسيده اما كليه ديدارهاي دوستانه و همچنين ديدارهاي دو تيم در تهران گل داشته است.

پرگل‌ترين رويارويي دو تيم
‌ پرگل‌ترين ديدار تاريخ دو تيم در جام ملت‌هاي 1996 امارات و در دبي رقم خورد كه به پيروزي 6 بر 2 ايران انجاميد.

كره 1426 روز در حسرت پيروزي
در شرايطي كه ايران 518 روز قبل در آخرين رويارويي دو تيم با گل قوچان‌نژاد موفق به شكست كره شد اما كره‌اي‌ها آخرين بار 1426 روز قبل و در جام ملت‌هاي 2011 قطر موفق به گلزني به ايران و شكست شاگردان قطبي شدند.

كمي بيشتر از حقوق روزانه AFC
داوران ازبكستاني براي بازي تيم‌ملي مقابل كره‌جنوبي امروز وارد تهران مي‌شوند. طبق اخبار رسيده قرار شده فدراسيون فوتبال رقمي بيش از حقوق روزانه كنفدراسيون فوتبال آسيا به داوران پرداخت كند.AFC به هر داور بين‌المللي خود در مسابقات شبي 300 دلار مي‌پردازد و ظاهراً فدراسيون فوتبال ايران رقمي بين 400 تا 500 دلار پرداخت خواهد كرد تا داوران ازبك بازي ايران - كره را سوت بزنند.

اولين برد ايران با مردي در بستر بيماري
كسي كه اين روزها در بستر بيماري است و با بيماري سختش مبارزه مي‌كند، ‌در دوران بازي‌اش گلزني قهار بوده است. غلامحسين مظلومي را مي‌گوييم كه در رقم زدن اولين پيروزي تاريخ ايران مقابل كره جنوبي در ورزشگاه آزادي نقشي كليدي داشته است. او زننده هر دو گل ايران به كره در بازي‌هاي آسيايي 1974 تهران بود تا براي اولين بار اين تيم را در خانه شكست دهيم. حالا شايد الان بهانه خوبي باشد تا دوباره دستان‌مان را به آسمان ببريم و براي سلامتي آقاي گل اسبق فوتبال ايران دعا كنيم.

قصه با سيروس شروع شد
قصه خاطرات خوب ما از بازي مقابل كره با بازي سال 1990 شروع شد. گرچه قبل از آن هم بردهايي شيرين و جذاب داشتيم اما حلاوت برد يك بر صفر بر كره‌جنوبي در نيمه‌نهايي بازي‌هاي آسيايي 1990 هنوز هم از بين نرفته است. زماني كه فنوني‌زاده با حرفه‌اي‌گري خودش را از جريان بازي خارج كرد تا در موقعيت آفسايد قرار نگيرد و مرحوم سيروس قايقران هم با ضربه‌اي ديدني، شليك نهايي را بر پيكره كره وارد كرد.

قيچي برگردان به ناكامي
هر قدر كه شوت از راه دور كريم باقري و گل استثنايي‌اش به كره جنوبي در يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي 2000 به ما چسبيد، قيچي برگردان دايي در وقت‌هاي اضافه آن را تلخ كرد. دايي كه در لحظات هجوم كره‌اي‌ها روي دروازه‌ ما، نقش يك مدافع را به خود گرفته بود براي دفع توپ قيچي برگردان ناقصي زد تا كره‌اي‌ها را صاحب موقعيت گلزني كرده و با گل طلايي از رقابت‌ها خداحافظي كنيم.

به ياد قضاوت جمال‌الشريف
فوتبالي‌هايي كه دهه 60 و 70 را به خاطر دارند، حتماً با نام «جمال الشريف» آشنا هستند. داور سوريه‌اي كه سابقه ناداوري در حق فوتبال ايران را دارد. او داور بازي معروف ژاپن - ايران (جام ملت‌هاي 1992 هيروشيما) بود و حكم به اخراج نادر محمدخاني، فرشاد پيوس و مجتبي محرمي داد. از آن جمع، پيوس و محرمي با محروميت AFC هم مواجه شدند. البته از جمال الشريف يك قضاوت ديگر هم به ياد داريم. داوري بازي ايران - كره‌جنوبي در مرحله يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا 1996. همان ديداري كه با برتري 6 بر 2 ايران تمام شد و او يك پنالتي مشكوك هم به نفع‌مان گرفت. حالا به بهانه جدال ايران - كره بد نديديم يادي هم از اين داور سوري بكنيم. جمال الشريف هم‌اكنون به عنوان مفسر تلويزيوني در شبكه‌هاي حوزه خليج ‌فارس فعاليت مي‌كند.

هت‌تريك مربي ايران مقابل كره
كسي كه فردا به عنوان مربي و در كنار كارلوس كروش روي نيمكت ايران مي‌نشيند و اولين حضور رسمي مربيگري‌اش را تجربه مي‌كند، رقم زننده خاطراتي به يادماندني و شيرين در فوتبال ما بوده است. علي كريمي كه به جادوگر شهره است، جادويش را به رخ كره‌اي‌ها هم كشيد. در بازي فوق‌العاده جذاب يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي 2004 ايران 4 بر 3 كره‌جنوبي را شكست داد كه در آن بازي علي كريمي درخششي بي‌چون و چرا داشت و هت‌تريك هم كرد.

6 و 4 دايي با كره
علي دايي نقش زيادي در رقم خوردن نتيجه تاريخي 6 بر 2 ايران با كره داشته است. در اين بازي ايران نيمه ‌اول را با شكست 2 بر يك به رختكن رفت اما در نيمه دوم 5 گل به كره نگون‌بخت زد تا اشك سرمربي آنها هم دربيايد. در اين بازي علي دايي به تنهايي 4 گل به كره ‌جنوبي زد.

كره با 3 مصدوم مقابل ايران
كره‌جنوبي در حالي با 22 بازيكن راهي اردوي خاورميانه شده كه از اين بين 3 بازيكن با مصدوميت روبه‌رو شده‌اند و حضورشان در مقابل ايران در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.به گزارش يونهاپ، لي‌كئون‌هو با اسپاسم عضلاني روبه‌رو شده و سون هيونگ مين از آسيب چهار سرران رنج مي‌برد و چويونگ چئول نيز با درد شانه مواجه است.

ياد مايلي 18 سال پيش به خير!
درست است كه مايلي‌كهن 18 سال پيش و در زمان مربيگري‌اش در تيم ‌ملي هم با بازيكن‌سالاري مخالف بود و اخلاق‌هاي خاص خودش را داشت اما آن روزها برخلاف امروز كه اخبار ناخوشايندي مثل زنداني شدنش را مي‌شنويم، خبرهاي خوشي از او به گوش مي‌رسيد؛ مثل همين 6 تايي كردن كره و درخشش تاريخي ايران در جام ملت‌هاي 1996 و تحويل دوجين پديده و ستاره به فوتبال ما كه تا همين حالا هم از آنها سود مي‌بريم. ياد مايلي‌كهن 18 سال پيش به خير!

كف دست قطبي پيدا نبود!
داستان كف دست قطبي را كه حتماً مي‌دانيد. مردي كه قرار بود منجي فوتبال شود مي‌گفت كره را مثل كف دستش مي‌شناسد. البته تيم ملي با هدايت قطبي در دو برهه حساس مقابل كره ناكام ماند؛ يكي در مقدماتي جام‌جهاني 2010 و يكي هم در جام ملت‌هاي 2011 آسيا. البته بعدها كروش سرمربي تيم‌ملي شد و بدون اين كه مدعي شود كره را مثل كف دستش مي‌شناسد در دو بازي رفت و برگشت اين تيم را شكست داد.

كره در دستگردي تيم ملي امروز در شماره يك آزادي
تيم كره‌جنوبي ديروز در ورزشگاه دستگردي تمرين كرد و مشخص نيست هزينه دو ميليون توماني يك جلسه تمرين روي چمن اين مجموعه را فدراسيون داده است يا نه؟! جالب اينكه سرمربي كره از وضعيت چمن دستگردي شاكي بود. تمرين امروز تيم ملي ايران ساعت 10:30 در زمين شماره يك آزادي برگزار مي‌شود و كره‌اي‌ها بعدازظهر اجازه دارند يك جلسه روي اين زمين به عنوان محل برگزاري بازي فردا تمرين كنند.

كاروان كره با 14 خبرنگار و سرآشپز در تهران
تيم‌ كره جنوبي براي سفر 3، 4 روزه خود به تهران سرآشپز مخصوص آورده تا براي اعضاي اين تيم غذاي كره‌اي طبخ كند. اين در حالي است كه كشور ايران به دليل تنوع غذايي براي همه مردم دنيا شرايط بسيار خوبي جهت تغذيه دارد و تمام خارجي‌هاي ساكن تهران يا افرادي نظير بلاژويچ، ولاسكو و ... كه در ايران زندگي كرده‌اند، بر اين موضوع تأكيد داشته‌اند.كره‌اي‌ها براي همين بازي تداركاتي 14 خبرنگار و عكاس نيز به تهران اعزام كرده‌اند كه نشان مي‌دهد بازي با ايران براي اهالي فوتبال كره بسيار اهميت دارد.


منبع: مهر


95/7/19 - 14:28 - 2016-10-10 14:28:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن