تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817079957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرزهای جغرافیایی منطقه نباید دستخوش تغییر شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مرزهای جغرافیایی منطقه نباید دستخوش تغییر شود
رئيس‌جمهور در ادامه سفر به جنوب شرق آسيا به مالزي رفت و عصر جمعه پس از ديدار و گفت‌وگو با نخست‌وزير اين کشور اعلام کرد که تهران و کوآلالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به دوره قبل از تحريم‌ها بازگردانده...


رئيس‌جمهور در ادامه سفر به جنوب شرق آسيا به مالزي رفت و عصر جمعه پس از ديدار و گفت‌وگو با نخست‌وزير اين کشور اعلام کرد که تهران و کوآلالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به دوره قبل از تحريم‌ها بازگردانده و در مرحله بعدي نيز به سرعت ميزان مبادلات خود را به دو برابر افزايش دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني در نشست مشترک مطبوعاتي با محمد نجيب رزاق، نخست‌وزير مالزي اظهارداشت: ما همچنين تصميم داريم سال 2016 ميلادي را به سال تحرک در توسعه و تقويت روابط مشترک در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، علمي و فرهنگي مبدل کنيم. روحاني که پس از مذاکرات خصوصي با نخست‌وزير مالزي و شرکت در نشست مشترک هيئت‌هاي عالي‌رتبه دو کشور، با خبرنگاران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: روابط با آسيا و از جمله کشور دوست و برادرمان مالزي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، جايگاه ويژه‌اي دارد. رئيس‌جمهوري با بيان اينکه ايران و مالزي داراي روابط بسيار خوب و برادرانه‌اي بوده‌اند، اما در سال‌هاي اخير به دليل تحريم‌ها، روابط اقتصادي دو کشور کاهش يافته است، گفت: امروز تصميم گرفتيم سطح روابط را در مرحله نخست به دوره پيش از تحريم‌ها بازگردانيم و در مرحله بعد نيز به سرعت آن را به دو برابر افزايش دهيم. روحاني با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران و مالزي در فناوري‌هاي پيشرفته، گفت: دو کشور توافق کردند که همکاري‌هاي خود را در بخش‌هاي دانشگاهي و فناوري توسعه بخشند. رئيس‌جمهوري در ادامه، گفت‌و‌گو درباره دنياي اسلام و مسائل منطقه را از ديگر محورهاي تبادل نظر با نخست‌وزير مالزي دانست و افزود: موضوع اختلافات ناخواسته‌اي که از طرف دشمنان به جهان اسلام تحميل شده به عنوان يک نگراني مشترک بود و هر دو معتقد بوديم که همه مذاهب اسلامي يک هدف دارند و از يک ريشه و سرچشمه، نشئت گرفته‌اند. دکتر روحاني افزود: همچنين معضل تروريسم به عنوان يک نگراني مشترک در منطقه و جهان مورد نظر دو طرف بود و تأکيد داشتيم که دولت‌ها و کشورها در مبارزه با تروريسم بايد از همه ابزارها استفاده کنند.

حضور در نشست مشترک هيئت‌هاي عالي‌رتبه ايران و مالزي، ديدار با نخبگان علمي و فرهنگي و رسانه‌اي مالزي، ديدار با رئيس مجلس نمايندگان مالزي و ديدار با ايرانيان مقيم مالزي از ديگر برنامه‌هاي رئيس‌جمهور کشورمان در سفر به کوآلالامپور بود. رئيس‌جمهور در ادامه سفر به منطقه آسياي جنوب‌شرقي، ديروز و پس از ‏پايان سفر رسمي به مالزي، وارد بانکوک پايتخت تايلند شد. دکتر روحاني در ‏مدت اقامت خود در بانکوک علاوه بر شرکت در دومين اجلاس سران مجمع گفت‌و‌گوي ‏همکاري‌هاي آسيا، ACD، ملاقات‌هاي دوجانبه‌اي هم با مقام‌هاي ارشد تايلند خواهد داشت.
   
تروريسم تکفيري بزرگ‌ترين ضربه به چهره اسلام است
رئيس‌جمهور با بيان اينکه براي نجات دنياي اسلام راهي جز اعتدال و مبارزه با خشونت نمي‌بينم، گفت: هر فردي که شکافي در دنياي اسلام ايجاد کند، در خط اسلام نيست.
روحاني در نشست با نخبگان مالزي با تبيين چهار اصل سياست منطقه‌اي ايران گفت: مبارزه ميداني با تروريسم تکفيري، کمک مؤثر به صلح، آتش‌بس و کمک‌رساني انسان‌دوستانه به مردم، عدم تجزيه کشورها و تغيير مرزهاي جغرافيايي و تکيه بر صندوق‌هاي رأي و حاکميت مردم بر امور کشورهاي‌شان از اصول سياست منطقه‌اي ماست. وي اظهار داشت: ما معتقديم تروريسم امروز يک معضل در منطقه ماست و بايد با تروريست‌هاي تکفيري در کل منطقه مبارزه شود و نبايد اجازه دهيم اين راه غلط و کشتار و آدمکشي در منطقه ما ادامه يابد و بايد جلوي اين فاجعه را بگيريم.
   
مرزهای جغرافیایی نباید دستخوش تغییر شود
روحاني درباره ضرورت تلاش براي صلح و آتش‌بس نيز گفت: بايد در يمن و سوريه آتش‌بس برقرار شود و کمک‌هاي انسان‌دوستانه سريعاً در اختيار مردم آن کشورها قرار گيرد. در منطقه نبايد مرزهاي جغرافيايي تغيير کند، تجزيه کشورها غلط و خطرناک است و مي‌تواند مشکلات را چند برابر کند و جنگ‌هاي منطقه‌اي را دامن بزند. بايد حاکميت ملي کشورها محترم شمرده شود. نبايد براي مردم منطقه از بيرون حکومت تعيين شود و هر فردي که با رأي مردم به قدرت مي‌رسد، بايد مورد احترام همگان باشد.
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه اگر به دولت‌هاي عراق و سوريه کمک نمي‌کرديم، چه بسا امروز شاهد گروهي به نام داعش نبوديم بلکه دو دولت بزرگ داعشي در عراق و سوريه شکل مي‌گرفت، گفت: در چنين وضعيتي، در منطقه و حتي در سطح بين‌الملل با جنگ بي‌پاياني مواجه مي‌شديم.

روحاني اظهار داشت: جهان غرب هنوز تصميم ندارد که از سلطه‌گري خود بر دنيا دست بردارد و اين تصميم تغيير نخواهد کرد، مگر زماني که آنها احساس کنند جهان در حال توسعه به يک وحدت، مسير واحد و حرکت پوينده دست يافته است. رئيس‌جمهور تلاش جهان غرب را حفظ سلطه خود بر جهان دانست و گفت: آنها نه تنها مي‌خواهند به سلطه علمي و فناوري خود ادامه دهند بلکه مي‌خواهند همچنان از لحاظ فرهنگي، فرهنگ اول و مسلط بر جهان باشند؛ از بعد نظامي، قدرت برتر و از لحاظ اقتصادي، اقتصاد مسلط باشند و تا زماني که اين اهداف مورد توجه قدرت‌هاي جهاني است، کشورهاي در حال توسعه که مي‌خواهند از لحاظ اقتصادي، فرهنگي، نظامي و علمي در سطح برابر با آنها قرار گيرند، با مشکلات فراواني مواجه مي‌شوند. روحاني به موضوع تروريسم در جهان اشاره کرد و افزود: شايد هيچ زماني در دنياي اسلام با اين همه کشتار، خشونت و حضور گروه‌هاي تروريستي که متأسفانه به نام اسلام دست به جنايت مي‌زنند، مواجه نبوديم و امروز معضل تروريسم حتي دامن خود آنهايي را که اين مسير را عليه اسلام و جهان در حال توسعه طراحي کردند، فرا گرفته است.
   
راهی جز وحدت جهان اسلام نداریم
روحاني با تأکيد بر اينکه به جاي گفتمان تخريب و يأس بايد گفتمان وحدت و توسعه در دنياي اسلام گسترش يابد، گفت: راهي جز اين نداريم که از همه توانمان براي تغيير گفتمان در ميان نسل جوان دنياي اسلام استفاده کنيم. به جاي گفتمان تخريب، خشونت يا يأس، بايد گفتمان توسعه، پيشرفت و گفتماني جايگزين شود که حاصل آن، وحدت و يکپارچگي دنياي اسلام و جهان در حال توسعه در برابر قدرت‌هاي بزرگ باشد.

رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه راهي جز وحدت دنياي اسلام نداريم و بايد اختلافات را کنار گذاشت، تصريح کرد: بايد پيروان مذاهب مختلف اسلامي به منافع مشترک بينديشند و امروز هر کس در دنياي اسلام، شکاف و تفرقه‌اي ايجاد يا بر شکاف‌هاي گذشته مي‌افزايد، بي‌ترديد قصد خدمت به دنياي اسلام را ندارد و عمل او به نفع و خير مسلمانان نخواهد بود. روحاني با تأکيد بر اينکه ترور و تروريسم هيچ نسبتي با اسلام ندارد، اظهار داشت: مسلمانان که در طول تاريخ قرباني جنگ‌هاي ناخواسته و تروريسم بوده‌اند، نبايد امروز متهم به تروريسم بشوند. پيامبر ما پيامبر مهرباني و رحمت براي همه جهانيان بوده و ترور هيچ نسبتي با اسلام و آيات قرآن مجيد ندارد.
رئيس‌جمهور شناسايي عوامل ريشه‌اي خشونت و تروريسم را ضروري خواند و اظهار داشت: افراطي‌گري و تروريسم تکفيري داراي ريشه‌هاي متعددي است که از جمله آنها مي‌توان به فقر، جهل، تبعيض، اشغالگري، حکومت‌هاي ناعادلانه و دخالت‌هاي خارجي اشاره کرد.

روحاني بزرگ‌ترين صدمه تروريسم را ضربه به حيثيت و چهره اسلام دانست و گفت: در اقدامات تروريستي، بيشتر به جنايات تروريست‌ها توجه مي‌شود اما ضربه اصلي تروريست‌ها به چهره اسلام و تخريب و تحريف آن نزد جهانيان است و اين ظلمي است که تروريسم عليه فرهنگ اعتدالي و همزيستي در منطقه ما ايجاد کرده است. رئيس‌جمهور با بيان اينکه قابل پذيرش نيست کشوري بخواهد تفکري را به ديگران تحميل کند، اظهار داشت: گسترش تحميلي افکار و ايدئولوژي‌ها مي‌تواند مشکلاتي را براي مناطق مختلف ايجاد کند. محور وحدت جهان اسلام، کتاب الهي، سنت نبوي و اخلاق اسلامي است و پيگيري مسير ايجاد اختلاف مي‌تواند در شرايط امروز، بسيار خطرناک باشد. 





تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن