تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798466996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش قرباني اختلافات شخصي و سياسي كميته ملي المپيك و وزارت ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورزش قرباني اختلافات شخصي و سياسي كميته ملي المپيك و وزارت ورزش
ورزش ايران سال‌هاست از اختلافات مديران و متوليان ورزش ضربه خورده است...
نویسنده : سعيد احمديان 


ورزش ايران سال‌هاست از اختلافات مديران و متوليان ورزش ضربه خورده است، اختلافاتي كه گاه‌ و بي‌گاه به عناوين مختلف مانند يك زخم سر باز مي‌كند و فضاي ورزش را تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي مختلف قرار مي‌دهد و سبب مي‌شود تا مديران بخش‌هاي مختلف ورزش كشور به جاي تمركز روي موفقيت مجموعه، درگير اختلاف و درگيري‌هايي باشد كه سودي به حال ورزش ندارد. نتيجه اين اختلافات و در برخي مواقع تسويه‌حساب هم تحليل رفتن توان مديريتي ورزش است و ورزش كشورمان را درگير بحران‌هايي مي‌كند كه برنامه‌ها و سياست‌هاي اصلي ورزش به حاشيه مي‌برد. اين روزها هم به نظر مي‌رسد اين اختلافات دوباره در حال شكل گرفتن است و تنها چند هفته پس از پايان المپيك، اختلاف كميته ملي المپيك و وزارت ورزش به عنوان دو متولي اصلي ورزش قهرماني كشور بالا گرفته و دو طرف در سكوت خبري و به دور از رسانه‌ها در حال خط و نشان كشيدن براي يكديگر هستند.

البته كيومرث هاشمي و محمود گودرزي نخستين مديران كميته ملي المپيك و وزارت ورزش نيستند كه با توجه به اختلاف‌نظراتي كه با يكديگر دارند، صحنه مديريت را به ميداني براي تسويه‌حساب تبديل مي‌كنند و در دوره‌هاي گذشته هم مواردي از اين دست بوده كه در نهايت دود آن در چشم ورزش رفته است. اختلافات كميته ملي المپيك و وزارت ورزش اختلاف تازه‌اي نيست و مرور رابطه دو متولي ورزش در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه برخلاف عكس‌هاي دو نفره گودرزي و هاشمي، آنها اختلاف نظرات جدي با هم دارند. انتقادات تند و تيز كيومرث هاشمي از وزارت در اسفند گذشته كه گفته بود «من دولتي هستم، ولي نوكر نيستم» به خوبي از عميق بودن اختلاف هاشمي و گودرزي پرده برمي‌دارد. در وزارت ورزش هم بارها هم وزير و هم معاونانشان به عناوين مختلف، كميته ملي المپيك را از كنايه‌ها و انتقاداتشان بي‌نصيب نگذاشته‌اند. آخرين آن هم سجادي، معاون قهرماني و فني وزارت ورزش بود كه پس از پايان المپيك در كنايه‌اي به هاشمي و همكارانش در كميته ملي المپيك گفت: «مسئولان كميته حالا كه بايد پاسخ دهند، خبري از آنها نيست.»

امروز هم دوباره صحنه ورزش كشور شاهد اوج گرفتن دوباره ساكنان خيابان سئول شمالي است، دو مديري كه هرچند در دو ساختمان كنار هم مشغول به كار هستند، اما اختلافات گسترده‌شان سبب شده تا با هم فاصله زيادي بگيرند. بررسي اتفاقات اين چند روز اخير اين گمانه‌زني را تقويت مي‌كند كه زير سايه انتقادات وزارت و كميته عليه يكديگر، بار ديگر همان اختلافات و منافع شخصي و جناحي پنهان است و در اين بين منافع ملي در حال قرباني شدن است. ماجرا هم ساده است، وزارت ورزش با توجه به اختلافات سياسي كه با رئيس فدراسيون تيراندازي دارد، حكم ابطال انتخابات اين فدراسيون را مي‌گيرد تا هاشمي كه از منتقدان سرسخت وزير و از جناح مخالف دولت است، مجبور به استعفا شود.

بلافاصله پس از اين اتفاق، كميته ملي المپيك و رئيس آن كه از نظر سياسي به رئيس فدراسيون تيراندازي نزديك است، نامه‌اي را به وزارت ورزش و فدراسيون‌هاي ورزشي ارسال مي‌كند كه با توجه به نامه كميته بين‌المللي المپيك كه خواستار توضيح درباره دخالت دولت در امور فدراسيون‌ها شده است، برگزاري انتخابات فدراسيون‌ها تا اصلاح اساسنامه‌ها ممنوع است، اين در حالي است كه بررسي نامه ارسالي  IOC توسط رسانه‌هاي حامي دولت مؤيد اين نكته است كه كميته بين‌المللي المپيك مخالفتي با برگزاري انتخابات نداشته و كميته ملي المپيك ايران با دست‌آويز قرار دادن اين نامه و چوب تعليق كه در خيلي از مواقع صوري است، خواسته تا به وزارت ورزش به خاطر برخوردهايي سياسي كه با مديران مخالفش دارد، ضرب‌شست نشان دهد و ابتكار عمل را در دست بگيرد.

انتشار عكس‌هاي حضور كيومرث هاشمي در كنار هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي در ديدار ملي‌پوشان تيراندازي با خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم چند روز بعد از نامه كميته ملي المپيك، مي‌تواند به خوبي زواياي جنگ قدرتي كه اين روزها در ورزش كشور شكل گرفته است را روشن و نمايان كند، يك طرف وزارت ورزش كه به دنبال از ميدان به در كردن منتقدان و مخالفان سياسي‌اش با حربه‌هاي مختلف از جمله ماجراي دوشغله‌ها و عدم به‌كارگيري بازنشسته‌هاست. سوي ديگر هم كميته ملي المپيك قرار دارد كه مديران آن با چوب تعليق و اصلاح اساسنامه يك بازي سياسي را آغاز كرده‌اند تا به رفتن احتمالي هاشمي همان‌طور كه اشاره شد از نظر سياسي به رئيس كميته ملي المپيك نزديك است، واكنش سختي نشان دهند. هر طرف در اين دعوا برنده شود، بازنده اصلي ورزش كشور است كه با توجه به اختلافات مديرانش، منافع جناحي و سياسي‌شان بر منافع ملي مي‌چربد و به ورزش هزينه‌هاي سنگيني تحميل مي‌شود، به همين خاطر شايسته است كه مديران وزارت ورزش و كميته ملي المپيك، در صورتي كه واقعاً مدعي خدمت و دلسوزي براي ورزش هستند، به اختلافات پايان دهند و اجازه ندهند، شيريني نتايج نسبتاً خوب كاروان كشورمان در المپيك ريو زير سايه اين درگيري‌ها و حاشيه‌ها تلخ شود و با بالا زدن آستين‌ها از همين امروز براي موفقيت در المپيك توكيو برنامه‌ريزي كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن