تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامشي كه هميشه در كنار شماست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آرامشي كه هميشه در كنار شماست
حتماً شما هم تجربه شنيدن بهانه‌هايي را از زبان جوان‌ترها داريد كه مضمون آن اين است كه وقتي ما با دختر يا پسري دوستي داريم...
حتماً شما هم تجربه شنيدن بهانه‌هايي را از زبان جوان‌ترها داريد كه مضمون آن اين است كه وقتي ما با دختر يا پسري دوستي داريم، وقتي نيازهايمان رفع مي‌شود پس چه دليلي دارد ازدواج كنيم. در جواب اين عزيزان بايد بگوييم اول اينكه شما در دوستي‌ها اگرچه عشق داريد اما چون دوست هستيد اين عشق نتيجه ندارد پس در نهايت بعد از مدتي به دليل بي‌هدف بودن دچار فرسودگي مي‌شويد، دعوا و مشاجره بينتان شكل مي‌گيرد و در نهايت با بدترين دلخوري‌ها جدا مي‌شويد. صد البته كه اين جدايي‌ها چون در يك رابطه بي‌هدف و غيرعلني شكل گرفته است اصلاً مهم به شمار نمي‌آيد و به همين خاطر است كه در چنين دوستي‌هايي وقتي جدايي رخ مي‌دهد هريك از طرفين بعد از مدتي سراغ ديگري مي‌روند. چنين رابطه‌اي پايدار نيست و هيچ گاه نتايج متعالي و كامل ازدواج را ندارد و هيچ وقت شما را به يك آرامش هميشگي نمي‌رساند.



ازدواج و تجربه عشق پايدار


يكي از مهم‌ترين اهداف ازدواج كردن تجربه كردن عشق واقعي و پايدار و در حقيقت هدفمند كردن انرژي و رابطه در زندگي است. اگر از مردم سؤال كنيد كه تصورشان از ميزان عاطفه و رفتار همسران چيست قطعاً به شما مي‌گويند كه همسر انسان بايد عاشق باشد و عشق بورزد. در مقابل همه مجردها اعتراف مي‌كنند كه اگر رابطه‌اي با عشق داشته باشند و ازدواج نكنند هم شخص، هم رابطه و هم عشقشان را به مرور زمان از دست مي‌دهند در حقيقت مجردها مي‌گويند كه با ازدواج نكردن «عشق و دوستي» را از دست مي‌دهند در حالي كه زندگي بدون عشق براي اكثر ما معنايي ندارد.


تصور كنيد شما يك فرد موفق، تحصيلكرده، سرشناس و بسيار خوش‌اخلاق هستيد. قطعاً درچنين شرايطي از درآمد خوبي هم برخوردار هستيد زماني كه ازدواج مي‌كنيد چه مي‌شود؟ عشقتان دو برابر مي‌شود، زندگي‌تان اعم از دخل، خرج، رفت و آمد و تصميم‌گيري‌ها همه هدفمند و براساس آينده‌نگري مي‌شود.


زندگي‌تان را با هدفي والا تعريف كنيد


مارك تواين متفكر، نويسنده و طنزپرداز امريكايي است. او با اوليوه لنگدن دختر يكي از صاحبان صنايع ثروتمند نيويورك ازدواج كرد و به گفته خودش در 20 سال بعد از ازدواجش و تا زماني كه همسر و دخترش در قيد حيات بودند بين ۱۸۷۵ و ۱۸۹۴ شادترين و ثروتمندترين نويسنده بود و بهترين كتاب‌هايش را در اين مدت نوشت. او درباره ازدواج مي‌گويد: «ازدواج دو خط شكسته را يكي مي‌كند، به دو زندگي بي‌هدف، كار مي‌بخشد و نيروي هركدام را براي انجام آن كار دوبرابر مي‌كند. به دو سرشت جست‌و‌جوگر دليلي براي زندگي كردن مي‌دهد و چيزي كه به خاطر آن زندگي كنند.» در حقيقت مارك تواين با نوع زندگي‌اش، فراز و فرودهايش و به قول خودش موفقيت‌هايش در 20 سال بعد از ازدواج عملاً ثابت كرده كه ازدواج باعث هدفمند شدن زندگي است.


تصور كنيد پسر جواني كه تا ديروز بچه مادر و پدرش بوده، دختري كه تا ديروز دردانه بوده و لوس حالا وارد مرحله جديدي از زندگي شده‌اند كه امروز مسئول رفتار و آينده خودشان هستند.
البته قطعاً چند مدت ديگري با پدر و مادر شدنشان مسئوليت بيشتري خواهند داشت و مي‌فهمند كه زندگي بيشتر از آن ارزش دارد كه بخواهند سرسري آن را بگذرانند. بعد از ازدواج ديگر مال خودمان نيستيم، بلكه مال همسر و فرزندانمان هم هستيم. به خاطر همين بايد بيشتر به فكر زندگي‌مان باشيم. مسئوليتي كه ازدواج براي فرد همراه دارد باعث مي‌شود زودتر خودش را جمع و جور كند و آينده‌نگري بيشتري داشته باشد.


داشتن همراه ثابت لذتبخش‌تر است



يك تغيير مهم ازدواج حضور شخص دوم در زندگي فردي است كه تا پيش از اين چنين نوع حضوري را نداشته و مجرد بوده است. حالا سؤال مهمي كه مطرح مي‌شود اين است كه اين حضور و بودن چقدر خوب است؟ تا چه اندازه خوب يا بد است كه ما همراهي را كنارمان در كار، زندگي، روز و شب، مسافرت و حتي غذاخوردن داشته باشيم؟ براي پاسخ به اين سؤال هم بايد به طبيعت انسان رجوع كنيم و هم علاقه‌مندي‌هاي‌ فردي‌مان را در نظر بگيريم.


براساس ذات و طبيعت انسان موجودي جمعي است يعني از عصر سنگ و آتش و غارنشيني تا امروز انسان در همه دوران‌ها زندگي جمعي داشته است. از طرف ديگر ما وقتي خودمان قرار است مسافرت برويم، وقتي مي‌خواهيم شام بخوريم، حتي زماني كه تفريح مي‌كنيم، استراحت مي‌كنيم و حتي روزهاي كاري‌مان دوست داريم تنها نباشيم به همين دليل است كه زمان مسافرت با دوستانمان راهي مي‌شويم، زمان غذاخوردن درجمع خانواده حضور داريم و... چرا اينطور رفتار مي‌كنيم؟ اينطور رفتار مي‌كنيم چون از بودن ديگران در اطرافمان بيشتر لذت مي‌بريم و بيشتر به ما خوش مي‌گذرد چون حتي يك وعده غذا را نمي‌توانيم تنها بخوريم. اگر انسان سالمي باشيد قطعاً در هر سه مورد همراهي دوستتان را به تنهايي ترجيح مي‌دهيد. در مورد زندگي هم همين طور است. وقتي با كسي كه به او علاقه داريد باشيد سفر زندگي برايتان لذتبخش‌تر مي‌شود. در سختي‌ها به هم كمك مي‌كنيد و در خوشي‌ها هم شادي‌تان را با هم شريك مي‌شويد. حالا تصور كنيد ما با اين سليقه و طبيعت ذاتي اگر يك نفر را براي هميشه در كنارمان داشته باشيم چقدر احساس خوب داريم؟



درجه اعتبارتان را افزايش دهيد


ما درس مي‌خوانيم تا مدرك تحصيلي بالاتر بگيريم چرا؟ چون شعور اجتماعي و تخصصي‌مان بالاتر مي‌رود.

حالا چرا اين را دوست داريم؟ ما شغل خوب پيدا مي‌كنيم چون درآمدمان را افزايش بدهيم و سطح رفاهمان هم به مراتب بالا برود اما چرا؟ چون در ذهن ما و عموم مردم انسان‌هاي تحصيلكرده، موفق، شاغل و درآمد خوب از جمله مواردي است كه باعث مي‌شود ديگران در ذهن ما اعتبار پيدا كنند.

اعتبار پيدا كردن آسان نيست اما اگر كسي بتواند در ميان مردم اعتبار پيدا كند در حقيقت جايگاهي دارد كه به راحتي خراب نمي‌شود و حرفش، زندگي‌اش، رفتارش و حتي كلامش براي بقيه الگو و حجت مي‌شود. در حقيقت گزينه‌هايي وجود دارند كه باعث اعتبار‌بخشي بيشتر به انسان مي‌شود. اگر انساني هستيد كه دوست داريد وجهه اعتبار بخشي‌تان افزايش پيدا كند بهتر است ازدواج كنيد. قبول كنيم يا نه، متأهل‌ها در جامعه اعتبار بيشتري دارند. در محل كار آنها را بيشتر تحويل مي‌گيرند و در ميان دوستان و آشنايان نيز افراد متأهل بيشتر از مجردها مورد اطمينان و احترام اطرافيان هستند. علاوه بر اين، متأهل‌ها از مزاياي بيشتري هم برخوردارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن