تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796639946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس برنامه کلی و مبهم را تصویب نکند/ کلی گویی در برنامه های توسعه یک از بلایای برنامه نویسی در ایران است | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رضا مقدس با اشاره به دلایل عدم تحقق اهداف در برنامه های توسعه و اعداد مطرح شده در لایحه برنامه ششم خاطرنشان کرد: مجلس نباید چنین لایحه هایی مانند برنامه ششم را تصویب کند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی تراز ، رضا مقدس رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در باره بندی از لایحه برنامه ششم مبنی بر فروش اوراق بهادار از سوی دولت به خبرنگار تراز گفت: با این کار تمام بدهی های دولت تا امروز به سال های بعد منتقل می شود که به نظر می رسد دولت امیدوار است در سال های آینده منابع درآمدی بیشتری کسب کند. هدف دولت از این کار این است که با انتشار اوراق بهادار پرداخت بدهی های خود را به تعویق و تاخیر بیاندازد.
مقدس درباره تبعات این کار خاطرنشان کرد: دولت نسبت به آینده امیدوارهایی دارد اما واقعیت این است که با انجام این کار بدهی های دولت به دولت های بعدی منتقل شود. این موضوع در شرایطی تبعات ندارد که ما با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی خود بتوانیم این بدهی ها را جبران و پرداخت کنیم.این استاد دانشگاه تصریح کرد: نمونه این اقدام را می توان بدهی های دولت به کشاورزان برای پرداخت هزینه خریدهای تضمینی گندم و سایر اقلام کشاورزی دانست که از طریق فروش اوراق تامین و پرداخت آن به تعویق می افتد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه با اشاره به اقتصاد یونان و مشکل انباشت بدهی در این اقتصاد خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دولت ها باید شدیدا تورم را کنترل کنند اما این اقدام اثر چندانی بر روی کنترل تورم نداشته و صرفا یک تعلیق بلند مدت برای پرداخت بدهی ها محسوب می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: البته اگر این کار مدیریت شده باشد هیچ ایرادی ندارد. همان طور که می دانیم دولت بنا به دلایلی با کاهش منابع مالی روبه رو است که یکی از دلایل تعویق بدهی های دولت همین موضوع است. مقدس اظهار داشت: اگر بر اساس این بند بخش خصوصی بتواند کارایی و بهره وری لازم را تامین کند و موضوع مدیریت شده باشد ایرادی ندارد چرا که اگر خود دولت بخواهد این هزینه ها را بر عهده بگیرد دوباره ممکن است آن بهره وری لازم را نداشته باشد.
این کارشناس اقتصادی افزود: دولت با این کار سعی کرده راهکاری باز کند تا از آن طریق بتواند مقداری از اهداف برنامه مانند افزایش بهره وری را محقق کند که به شرط مدیریت خوب و افزایش کارآمدی می تواند موفق باشد.  
مقدس با اشاره به دلایل عدم تحقق اهداف در برنامه های توسعه و اعداد مطرح شده در لایحه برنامه ششم خاطرنشان کرد: مجلس نباید چنین لایحه هایی مانند برنامه ششم را تصویب کند.وی در خاتمه افزود: در این باره باید از دولت پرسید ارقامی که از سوی دولت در لایحه به آن اشاره شده به چه صورت و از طریق چه راهکارهایی باید عملیاتی شود؟ متاسفانه یکی از دلایل عدم موفقیت دولت های ما در رسیدن به اهداف برنامه همین کلی گویی هااست.



تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 14 مهر 1395 - 10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن