تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرایند ساخت بوئینگ 737 در 9 روز (فیلم)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فرایند ساخت بوئینگ 737 در 9 روز (فیلم)
دیجیاتو - «رنتون» شهری در ایالت واشینگتن است که کارخانه تولید هواپیمای بوئینگ در آن قرار دارد. در این کارخانه، ساختن یک هواپیمای ۷۳۷ این شرکت، ۹ روز به طول می انجامد.

بوئینگ ۷۳۷ اولین بار در سال ۱۹۶۷ به تولید رسید و از آن سال تا کنون ۹۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است. با این حال، بوئینگ در این زمینه بی رقیب نیست و شرکت ایرباس هم از سال ۱۹۸۴ تا کنون موفق به فروش ۶۷۰۰ دستگاه هواپیمای A320 شده است. اکنون ولی هر دو شرکت، ظرفیت تولید دو مدل یاد شده را افزایش داده اند و ایرباس می گوید که در سال ۲۰۱۹، برنامه دارد تا به شکل ماهانه ۶۰ دستگاه هواپیما تولید کند. در این بین بوئینگ تصمیم دارد در سال آینده، تولید ماهانه خود را به ۴۷ هواپیما برساند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ به شکل ماهانه به ۵۷ عدد می رسد.
 
با این همه، در حال حاضر کارخانه بوئینگ در رنتون پویاترین کارخانه ساخت هواپیما در جهان است. این کارخانه هم اکنون به شکل ماهانه ۴۲ هواپیما تولید می کند. ساخت هواپیماها به شکل همزمان انجام می شود اما فرایند آن، به شکل برنامه ریزی شده پیش می رود و ۹ روز به طول می انجامد. بدنه اصلی در کارخانه ای دیگر توسعه پیدا می کند و به کارخانه رنتون منتقل می شود. پس از انتقال، از روز اول تا سوم کارمندان این کارخانه مشغول افزودن موارد مختلف داخلی و سیم کشی ها به آن هستند. در روز چهارم، بدنه اصلی که حالا قسمت های داخلی اش نصب گشته اند، به یک هواپیما بدل می گردد و باله ها به همراه دم هواپیما، به بدنه اصلی متصل می شوند. در روز چهارم همچنین موتور مرتبط به گشودن چرخ ها نیز به هواپیما اضافه می شود.

در روز پنجم، صندلی ها و سایر بخش های داخلی نصب می شوند در حالی که عملکرد بخش های داخلی و سیم کشی ها نیز در همان روز انجام می شود. روز ششم، روز تولد هواپیما است و برای اولین بار همه سیستم های کابین خلبان روشن می شوند. این روز بیشتر مربوط به انجام تست های مختلف است. برای مثال موتور باز کننده چرخ ها مورد آزمایش قرار می گیرد. این آزمایش فقط یک بار انجام می شود و دفعه بعدی که چرخ ها باز می شوند، زمانی است که هواپیما در حال پایان دادن به اولین پرواز آزمایشی خود است. در روز هفتم، بوئینگ ۷۳۷ برای اولین بار روی چرخ های خودش قرار می گیرد و سپس موتورهای اصلی هواپیما به باله های سمت راست و چپ آن متصل می گردند. 

 
روز هشتم به طور کلی مربوط به آزمایش تمام بخش های نصب شده در هواپیما است و تمام سیستم هایی که در اتاقک خلبان قرار گرفته اند، تست می شوند تا هماهنگی کامل و لازم میان آنها وجود داشته باشد. در روز نهم، پس از تایید ناظرین کیفی، هواپیما به محوطه آزمایش اصلی در بخش بیرونی کارخانه راه پیدا می کند تا اولین پرواز خود را روی باندی مخصوص همین کار انجام دهد. نشریه «وایرد» این روند را در قالب یک ویدیوی ۲ دقیقه ای ثبت کرده است. در ادامه از شما دعوت می کنیم تا فرایند ساخته شدن بوئینگ ۷۳۷ را مشاهده نمایید.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن