تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817106097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت امروز، مرهون مقاومت در دفاع مقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امنيت امروز، مرهون مقاومت در دفاع مقدس است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي غفلت از نيروهاي مردمي و انقلابي را اشتباه دانست و گفت: اقتدار و عظمت امروز ملت ايران مرهون مقاومت انقلابي در دفاع مقدس است.

امنيت امروز، مرهون مقاومت در دفاع مقدس است
به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري در اولين همايش سراسري فرماندهان قرارگاه امام حسين(ع) با تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل(ره) و شهداي هشت سال دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم، برگزاري اين همايش را اقدامي مثبت براي ارتقاي توان و آمادگي رزم يگان‌هاي مردم پايه دانست.

جعفري عظمت، استقلال، شکوه و صلابت امروز ملت ايران را مرهون ايستادگي و مقاومت انقلابي به خصوص در دوران طلايي دفاع مقدس دانست و تأکيد کرد: اگر مجاهدت‌ها و ايستادگي و ايثار دوران جنگ نبود، سرنوشت ملت ايران و کشور نامعلوم بود. فرمانده کل سپاه با تأکيد بر اينکه استکبار و ظلم‌ستيزي ملت ايران در دوران دفاع مقدس تجلي يافت، اظهار داشت: دفاع مقدس براساس انگيزه‌هاي اعتقادي و حضور داوطلبانه مردمي شکل گرفت. وي با بيان اينکه براي مقابله با تهديدات بيروني و جنگ تحميلي پس از پيروزي انقلاب نيروهاي مسلح به دليل شرايط ناشي از تغييرات و تحولات بزرگ در کشور به ويژه در عرصه نظامي از آمادگي‌هاي لازم برخوردار نبودند، گفت: دشمن روي اين عدم آمادگي و ضعف برنامه‌ريزي کرده بود و با عجله در آن شرايط حمله همه‌جانبه خود را آغاز کرد، اما آنچه معادلات دشمن را به هم زد، حضور نيروي مردمي معتقد و داوطلب بود که روند و نتيجه جنگ را تغييرداد.
‌  
درسي که ملت ايران به قدرت‌ها داد
جعفري ادامه داد: درس مهمي که ملت ايران در دوران دفاع مقدس به ابرقدرت‌ها و مستکبرين جهان داد اين بود که اگر کسي به سرزمين آنها تجاوز کند، به راحتي او را رها نخواهند کرد و تا تنبيه کامل متجاوز آرام نخواهند نشست و البته امنيت امروز کشور مرهون همين ايستادگي و مقاومت است. فرمانده کل سپاه، دوران دفاع مقدس را الگوي رزمندگان سوريه، لبنان، عراق، فلسطين و يمن در مقابله با جنگ‌هاي نيابتي و تروريست‌هاي تکفيري دانست و تصريح کرد: جهاد کبير که به معناي اطاعت نکردن و همراه نشدن با طاغوت و ظلم است امروز فراتر از ميهن اسلامي در جغرافياي مقاومت اسلامي و صحنه‌هاي مقابله با نظام سلطه و استکبار و تروريست‌هاي اجاره‌اي خودنمايي مي‌کند. جعفري تأکيد کرد: با گذشت 38 سال از جنگ تحميلي ارتباط حوادث و تحولات منطقه‌اي و جهاني با دفاع مقدس ملت ايران ملموس‌تر و عيني‌تر شده است و هرچه از آن مقطع فاصله بگيريم اهميت دوره هشت ساله جنگ بيشتر قابل فهم مي‌شود. وي مؤلفه اصلي قدرت ملت ايران را که بر نيروي ايمان، اعتقاد راسخ و انگيزه نيروهاي مردمي استوار است، دليل پيروزي و غلبه بر دشمنان دانست و گفت: اگر انقلاب زنده است و با عظمت در حال پيش‌روندگي است به واسطه دفاع مقدس ملت ايران در جنگ هشت ساله است، در واقع امنيت، اقتدار و عظمت امروز ما حاصل همين دفاع مقدس است.
‌  
غفلت از تکيه به نيروهاي انقلابي، اشتباهي بزرگ
فرمانده کل سپاه غفلت از تکيه و اعتماد به نيروهاي مردمي و انقلابي را اشتباه بزرگي دانست و تأکيد کرد: نگاه تحولي به سپاه و توجه به نيروهاي داوطلب و اعتقادي به معناي توجه و بازگشت سپاه به مؤلفه اصلي قدرت انقلابي بود. جعفري شناخت مؤلفه‌هاي اصلي قدرت و عدم غفلت از آن را از الزامات و اولويت‌هاي امروز سپاه و نيروهاي مدافع انقلاب و کشور قلمداد و تأکيد کرد: ايمان، معنويت، اعتقاد و انگيزه نيروهاي مردمي از مؤلفه‌هاي اصلي قدرت جمهوري اسلامي است لذا ضمن عدم غفلت از آن به طور دائمي و مستمر بايد در پي تقويت آن در توان دفاعي کشور باشيم.
 
فرمانده کل سپاه تصريح کرد: در نگاه بني‌صدر نيروهاي مردمي، انقلابي و بسيج «مزاحم» بودند لذا عدم همکاري با سپاه را دنبال مي‌کرد اما امام(ره) مردم و نيروهاي انقلابي را عامل اقتدار مي‌دانستند و با تکيه بر همين عامل بود که تحول در جبهه‌ها رقم خورد و صدام را وادار به التماس و عقب‌نشيني کرد. در واقع اين دفاع مردم پايه بود که سرنوشت جنگ را تغيير داد و اين تجربه و درس هيچ‌گاه نبايد مورد فراموشي قرار گيرد.




تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن