تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیفا با تغییر تاریخ بازی ایران-کره موافقت کرده بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: فیفا با تغییر تاریخ بازی ایران-کره موافقت کرده بود؟
« فیفا برای تغییر تاریخ بازی تیم ملی به فدراسیون یک تاریخ پیشنهادداده بود» این شایعه ای است تایید نشده که از راهروهای فدراسیون فوتبال شنیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز : براساس شنیده ها فدراسیون فوتبال زمانی که با پیشنهاد برگزاری بازی در 24 ساعت قبل از تاریخ اعلامی مواجه شده بدون اینکه نظرکره جنوبی گرفته شده و مثبت یا منفی باشد ، به دلایلی فنی با پیشنهاد مخالفت کرده و پرونده تغییر تاریخ بازی کاملا بسته شده است.


به گزارش عصرایران ، ماجرای برگزاری بازی ایران در روز تاسوعای حسینی کم کم برای فدراسیون فوتبال به مساله ای بغرنج و غیر قابل حل تبدیل می شود. مساله ای که حل آن از اختیاراتش خارج است. در اصل فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا تحت فشار قرار گرفته. 


هرچند مسوولان فدراسیون فوتبال وعده داده اند که استادیوم آزادی در روز مسابقه به یک هیات مذهبی تبدیل شود اما همچنان انتقادها برای برگزاری مسابقه فوتبال در این روز ادامه دارد. برگزاری مسابقه فوتبال در روز تاسوعا هرچند انتقادهایی را در بر داشته اما از نظر امنیتی هم کار ساده ای نخواهد بود. شواری تامین تهران در بازه های مختلف زمانی و با تصمیم های مشخص نشان داده که برگزاری مسابقه های مهم فوتبالی در یک روز معمولی را به روزهایی که مراسم آیینی در آن برگزار می شود ترجیح می دهد. روزی که از فروردین ماه سال جاری و روزهای ابتدایی ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال تعیین شده بود. 


بیست و دوم فروردین سال جاری مراسم قرعه کشی برگزار شد و در همان زمان هم مشخص شد که تیم ملی ایران روز تاسوعا در استادیوم آزادی مقابل کره جنوبی قرار می گیرد. عصرایران در آن زمان درگزارشی با تیتر«ایران درخواست تغییر برنامه مسابقات مقدماتی جام جهانی را می دهد؟» به این مساله پرداخته بود. 


گزارشی که پیش بینی می کرد فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی با فیفا نامه نگاری کند و به نتیجه برسد. نکته مهم در مورد پیش بینی این طور است که فدراسیون فوتبال به خاطرتاریخ برگزاری در روزهای مخصوص فیفا توانایی برگزاری مسابقه در تاریخ به غیر از یک روز جلوتر نداشته است. 


روزهای فیفا کاملا مشخص است و تیم های باشگاهی برهمین اساس بازیکنان رادر اختیار تیم های ملی قرار می دهند و برای ایران و کره جنوبی و بازیکنان لژیونرشان این امکان وجود نداشته که بازی در تاریخی به غیر از 19 و 20 مهر برگزار شود. 


هرچند به نظر می رسد که مکاتبه فدراسیون فوتبال و فیفا در زمان لازم انجام نشده است اما براساس شایعه های مطرح شده فدارسیون جهانی فوتبال پیشنهاد کرده که بازی ایران و کره جنوبی یک روز زودتر برگزار شود. 


برگزاری مسابقه در روزی که هم ایران و کره جنوبی را از نظر آماده سازی با مشکلات جدی مواجه می کرد. هر دوتیم 5 روز پیش از این مسابقه در سئول و تاشکند بازی می کنند و به همین دلیل ریکاوری بازیکنان به سختی انجام می گیرد. 


نکته مهم اما اینجاست که شنیده می شود مخالفت اولیه با تاریخ پیشنهادی فیفا از داخل ایران صورت گرفته است . براساس شنیده ها سرمربی تیم ملی به دلیل مشکلاتی که پس از سفر حدودا سه ساعته از تاشکند به تهران و ریکاوری بازیکنان وجود دارد با پیشنهادمطرح شده مخالفت کرده است. 


مخالفت کی روش با تغییر تاریخ البته مساله ای کاملا فنی است. عصرایران در تاریخ 24 فروردین در گزارشی با تیتر« سفرهای تیم ملی در شهریور دغدغه کارلوس کی روش» به مساله اساسی تیم ملی پرداخته بود. ایران و سفرهای بدون ریکاوری به همان مساله ای تبدیل شد که در نهایت برای تیم ملی ایران پرواز اختصاصی و چارتر در نظر گرفتند. 


اما مسیری ساده برای رسیدن به راه حل مورد نظر وجود داشته است. مسیری که اگر توسط فدراسیون فوتبال در تاریخ درست انتخاب می شد به نتیجه هم می رسید. در تقویم فیفا سوم تا یازدهم اکتبر به عنوان روزهای فیفا انتخاب شده است. 


روزی که بازی های دوستانه و رسمی ملی برگزار می شود. براساس این تقویم همه بازی های رسمی فیفا می بایست در فاصله دوازدهم تا بیستم مهرماه انجام شود. ایران در آخرین روز فیفا با کره جنوبی بازی دارد و قاعدتا یک یا چند روز تاخیر بازی تیم ملی عملا غیرممکن خواهد بود. اما بازی قبلی تیم ملی مقابل ازبکستان که در تاریخ پانزدهم مهر ماه برگزار می شود تاریخی قابل تغییر بوده است. 


یعنی نامه نگاری ایران با فیفا می توانست شامل تغییر تاریخ بازی ازبکستان به اندازه 24 تا 72 ساعت زودتر باشد و به این شکل امکان تعجیل در برگزاری بازی ایران و کره جنوبی ایجاد شود بدون اینکه به تیم های فوتبال ایران و کره جنوبی فشار وارد شود. 


اما عدم نامه نگاری در زمان مناسب و عدم برنامه ریزی مناسب کار را به جایی رسانده که فدراسیون فوتبال مسیری برای حل مشکل نداشته باشد. براساس شنیده ها فدراسیون فوتبال زمانی که با پیشنهاد برگزاری بازی در 24 ساعت قبل از تاریخ اعلامی مواجه شده بدون اینکه نظرکره جنوبی گرفته شده و مثبت یا منفی باشد ، به دلایلی فنی با پیشنهاد مخالفت کرده و پرونده تغییر تاریخ بازی کاملا بسته شده است. 






۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن