تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811581364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش هزینه صدور روادید از سوی عربستان / استفاده ابزاری از حج برای جبران کسری بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بر اساس گزارش های منتشر شده عربستان سعودی در صدد است تا هزینه های مربوط به صدور روادید برای حجاج بیت الله حرام را افزایش دهد. به نظر میرسد که این موضوع بیش از همه در راستای جبران هزینه های هنگفتی است که اقتصاد عربستان در یکسال گذشته متحمل شده است.

به گزارش «تابناک» شورای وزیران رژیم سعودی که شخص ولیعهد، محمد بن نایف در صدر آن قرار دارد خبر داده است که از این پس هر کدام از حجاج بیت الله حرام که برای دومین بار به زیارت خانه خدا مشرف شوند، هزینه ای برابر با 2000 ریال سعودی برای صدور روادید پرداخت خواهند کرد. این هزینه هم برای حج عمره و هم تمتع یکسان خواهد بود.

بر اساس گزارش نشریه Saudi Gazette همچنین هزینه های مربوط به صدور ویزا برای مسافران عمومی به عربستان سعودی برای ویزای 2 ماهه 200 و برای ویزای سه ماهه برابر با 300 ریال سعودی خواهد بود. این افزایش هزینه ها از امروز اجرایی میشود.



افزایش هزینه صدور روادید از سوی عربستان سعودی / استفاده ابزاری از حج برای جبران کسری بودجه


آنچه مشخص است و همانگونه که بسیاری از رسانه ها از جمله ایندیپندنت گزارش داده است، افزایش هزینه های صدور روادید در عربستان برای زیارت خانه خدا و همچنین همه سفرهای عمومی به این کشور بیش از همه در ارتباط با تلاش های سران سعودی برای ایجاد توازن در بودجه سالیانه این کشور است که در پی سقوط شدید بهای نفت به شدت در حال کوچک شدن است.

طی یکسال گذشته و در پی حضور قدرتمندانه مجدد ایران در بازار نفت و در کنار آن حضور نفت شیل آمریکا در بازار، بهای نفت به شدت سقوط کرد که کشورهایی مانند عربستان سعودی را در یک بحران اقتصادی فرو برد. نشست روز چهارشنبه گذشته سران اوپک برای اولین بار بعد از 8 سال منجر به یک کاهش نسبی در تولید نفت اوپک شد.

پس از سقوط بهای نفت به 26 دلار در ماه فوریه سال جاری، عمق بحران اقتصادی در عربستان سعودی که البته هزینه ای جنگ یمن و سوریه نیز بر شدت آن افزوده است، منجر به آن شد که مقامات سعودی دیوانه وار به فکر اصلاح سیستم رفاه اجتماعی خود افتاده، به گونه ای که ولیعهد این کشور به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود که از این اصلاحات قرار است تا سال 2020 تا رقم 100 میلیارد دلار افزایش در درآمد های غیر نفتی را شامل شود.

این برنامه اصلاح که بخش مهمی از آن شامل افزایش مالیات ها نیز میشود همزمان شده با برنامه ریاضت اقتصادی که سعودی ها از دسامبر سال گذشته و برای توازن در بودجه سالیانه خود شروع کرده اند.

اما بخش دیگری از تلاش های سعودی ها برای جبران کسری بودجه خود عبارتست از همین افزایش هزینه های سفر به این کشور برای انجام مراسم حج و حتی افزایش جریمه های رانندگی در این کشور است. آنچه به نظر میرسد این است که عربستان سعودی و سران آن برای فرار از بحران اقتصادی از حج و بزرگترین مراسم آیینی دین مبین اسلام که مربوط به همه مسلمین جهان است نیز استفاده ابزاری میبرند.



۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن