تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820849845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست موسیقی و کنسرت تلفیقی در گناوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری – تصویری؛
نشست موسیقی و کنسرت تلفیقی در گناوه برگزار شد

موسیقی گناوه


شناسهٔ خبر: 3782317 - پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
استانها > بوشهر

.jwplayer{ display: inline-block; } گناوه –  نشست موسیقی و کنسرت تلفیقی توسط هنرمندان شهرستان گناوه با تلاش انجمن موسیقی گناوه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه چهارشنبه‌شب در این مراسم با اشاره به این برنامه های فرهنگی اظهار داشت: انجمن موسیقی گناوه در سال های اخیر بسیار پویا، زنده و با برنامه عمل کرده است. علیرضا سبحانی گفت: روند رو به رشد گرایش جوانان به موسیقی در این شهرستان بسیار دلگرم کننده است و اینها همه نتایج تلاش های بی وقفه مسئولان پیشین و حال انجمن موسیقی گناوه است. سبحانی بیان داشت: قطعا کلاس های موسیقی فرهنگسرای ما در تابستان اخیر در نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان این شهرستان حائز اهمیت بوده و نقش به سزایی در پر کردن اوقات فراغت آنها داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اینکه ما اکنون شاهد دو برنامه در حوزه موسیقی بودیم نتیجه تلاش تیمی اعضای انجمن موسیقی گناوه است. سبحانی تصریح کرد: قطعا نقش موسیقی در زندگی و جامعه امروز بسیار مهم و با اهمیت است و از این روی باید با تولید آثار موسیقی فاخر و مفید از رفتن جوانان به سمت موسیقی بی کیفیت، بی محتوا و خدای نکرده نامناسب و بیگانه با فرهنگ ما پرهیز کرد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه گفت: امیدواریم که روز به روز شاهد آثار بهتر و بیشتر هنرمندان موسیقی این دیار و تداوم برنامه های هنری آنها در این حوزه باشیم.

رئیس انجمن موسیقی گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون انجمن موسیقی گناوه برنامه های مختلف موسیقایی را در شهرستان اجرایی کرده است. مهدی یزدانی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم در برنامه های هنری خود آثار با کیفیت و خوبی را توسط هنرمندان موسیقی گناوه به مخاطبان این هنر والا در شهرستان ارائه کنیم. یزدانی بیان داشت: هنرمندان موسیقی این شهرستان به واقع از بهترین های استان در حوزه های مختلف این هنر هستند و نیاز است تا توجه بیشتری به آنها صورت گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: سیستم صوتی سالن مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس نیاز به تقویت داشته و باید امکانات این سالن در زمینه نور نیز تقویت شده و این یک خواسته ناچیز مخاطبان از ما مسئولان در انجمن موسیقی است. یزدانی با اشاره به نشست موسیقی انجمن موسیقی گناوه بیان کرد: در این نشست شاهد اجراهای مختلفی در حوزه موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ بودیم که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. وی با تشریح این اجراها خاطرنشان ساخت: در بخش نخست برنامه موسیقی پاپ را داشتیم که در اجرای نخست شاهد هنرنمایی علیرضا ادراکی خواننده کار و نوازندگی کیبورد، ملودی و تنظیم فریدون عابدین با کار آخر قصه با ترانه ای از پیمان حیاتداوودی بودیم.

یزدانی بیان داشت: در اجرای دوم نیز یک کار پاپ به خوانندگی احسان واعظ و نوازندگی هنرمندانی چون حسین رئیسی که تنظیم کار نیز از وی بود، علیرضا سیفی، بهزاد کریمی، علی ادراکی، محمدامین بحرانی توسط این گروه اجرا شد و در اجرای سوم در این بخش شاهد هنرنمایی برادران فرخ و فریدون عابدین بودیم. وی متذکر شد: در اجرای سوم نشست نیز شاهد اجرای گروهی موسیقی سنتی به سرپرستی بهزاد دشتی زاده همراه با آواز امید جعفری، تار بهزاد دشتی زاده، محسن آیین جمشید نوازنده سه تار و  کوبه ای بهزاد کریمی بودیم که ابتدا یک قطعه بی کلام به نام خزان را اجرا کردند و سپس قطعه با کلام از استاد محمدرضا لطفی توسط این گروه اجرا شد. یزدانی در ادامه تصریح کرد: در این نشست همچنین گروه موسیقی محلی آوای ماهرویان به سرپرستی و خوانندگی ایمان بابایی از شهرستان دیلم به اجرای برنامه پرداختند که ما شاهد استقبال حاضرین در سالن از این اجرا بودیم و چندین قطعه موسیقی محلی این سامان را اجرا کردند. رئیس انجمن موسیقی  گناوه با اشاره به اینکه در این نشست استاد عباس محمدی از تهران سخنانی را پیرامون موسیقی ایرانی گفت: اجرای سوم نیز همنوازی سه تار محسن آیین جمشید و ساز کوبه ای بهزاد کریمی را شامل می شد.

وی بیان کرد: پایان بخش برنامه های این نشست نیز اجرای گروهی به سرپرستی مهدی یزدانی نوازنده سنتور، حسین رئیسی نوازنده کوزه، گروه بانوان دف نواز فرهنگسرا و گروه کرال به سرپرستی علیرضا سیلابی مربی آواز بود. یزدانی خاطرنشان ساخت: کنسرت تلفیقی نیز کاری از تعدادی از هنرمندان شهرستان گناوه به سرپرستی عباس محمدی از تهران بود که به زبان کردی، بندری و ... اجرا شد و هدف عمده از آن نشان دادن تلفیق و اجرای سازهای مختلف  سنتی و امروزی و تلفیق موسیقی ایرانی و غربی به همراه قطعات محلی از چند نقطه ایران بود. رئیس انجمن موسیقی  گناوه گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نیز با برنامه ریزی بهتر شاهد اجراهای زیباتر در نشست ها و اجرای کنسرت ها در شهرستان گناوه باشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن