تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813265109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مقاومت» تنها گزینه فلسطینیان است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
«مقاومت» تنها گزینه فلسطینیان است
«مقاومت» تنها گزینه فلسطینیان است جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در سالروز انتفاضه «الاقصی» اعلام کرد که مقاومت ادامه دارد، چراکه این تنها گزینه پیش‎روی فلسطینیان در مقابله با اشغالگری است.


به گزارش فرهنگ نیوز، امروز شانزدهمین سالروز انتفاضه دوم فلسطینیان معروف به «انتفاضه الاقصی» است.  انتفاضه‎ای که فتیله آن را «آریل شارون» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با حمله به مسجد الاقصی روشن کرد.
 
«احمد مدلل» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرگزاری «فلسطین الیوم» اعلام کرد که مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری های رژیم صهیونیستی از 100 سال گذشته تاکنون با وجود همه فداکاری های ملت ما برای بازگردان حقوقش ادامه دارد.
 
وی در شانزدهمین سالروز انتفاضه «الاقصی» تاکید کرد که مقاومت با وجود انجام توافقات غربی مانند توافق اوسلو که با آن سعی در نابودی مقاومت را داشتند، متوقف نشده است.
 
المدلل افزود: دشمن اسرائیلی از این توافقات به عنوان یک چارچوب قانونی برای توجیه جنایت های خود علیه مردم فلسطین و مقدسات آن استفاده می کند.
 
المدلل گفت: انتفاضه قدس امتداد انتفاضه الاقصی و انتفاضه سنگ و همه مبارزات فلسطینیان طی چند دهه اخیر است.
 
وی به عملیات استشهادی فلسطینیان که منجر به اخراج آریل شارون از غزه شده است، اشاره کرد و گفت: این تنها گزینه ای است که ممکن است اشغالگران از قدس و کرانه باختری اخراج شوند.
 
شانزدهمین سالروز انتفاضه الاقصی با مرگ «شیمون پرز» آخرین بازمانده از نسل معماران اسرائیل همزمان شد.
 
در اواخر سال 1999 فلسطینی‌ها به خاطر عدم تعهد طرف اسرائیلی به توافق «اسلو»، روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، ترور اعضای مقاومت و بازداشت آنها و عدم آزادی اسرای گروه چهارم به شدت دچار ناامیدی شده بودندو در همین زمان بود که «آرییل شارون» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در 28 سپتامبر 2000 به هتک حرمت گسترده مسجدالاقصی پرداخت.
 
این اقدام خشم و عصبانیت شدید نمازگزاران فلسطینی را برانگیخت و این اولین جرقه انتفاضه‌ای بود که 5 سال به طول انجامید.
 
 


منبع: فارس


95/7/7 - 19:29 - 2016-9-28 19:29:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن