تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805663988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی همدان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان: نبود سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی همدان است همدان- ایرنا-مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان گفت: نداشتن سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای تولیدی استان همدان است که امیدواریم با تمهیدهای در نظر گرفته شده تا پایان سال واحدهای راکد و نیمه فعال این استان احیا شود.


به گزارش ایرنا، کیوان گردان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 29 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 26 شهرک دارای انشعاب آب، 25 شهرک دارای خدمات برق رسانی، 22 شهرک دارای خطوط تلفن ثابت و 19 شهرک نیز دارای گاز رسانی بوده و هشت فقره فیبر نوری در این شهرک ها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون باید در شهرک هایی که بیش از 100 متر مکعب پساب تولید می شود تصفیه خانه ایجاد شود که در همدان هشت شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند.
وی با اشاره به احداث منطقه ویژه اقتصادی جهان آبادی تصریح کرد: سال های گذشته در احداث منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد وقفه هایی ایجاد شده بود اما امروز در مجموعه ای 100 هکتاری جدا از پتروشیمی ابن سینا امکاناتی فراهم شده و روند کار رو به جلو است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود فروچاله هایی در اطراف منطقه جهان آباد بیان کرد: در اطراف این منطقه فروچاله هایی وجود دارد اما این فروچاله ها در داخل منطقه نیست و آزمایشات ژئوتکنیک نیز در این خصوص انجام شده است اما در جاهایی که احتمال ریسک و ایجاد فروچاله هایی وجود داشته باشد از ایجاد واحدهای سنگین ممانعت می شود .
گردان بیان کرد: این نقاط برای ایجاد فضای سبز و یا پارکینگ پیش بینی شده است و واحدهایی که خود اقدام به تاسیس کنند نیز باید مطالعات زئوتکنیک را انجام دهند.
وی با تاکید بر رفع موانع تولید در استان همدان تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی تاکید بر راه اندازی واحد های تولیدی نیمه فعال، راکد و تعطیل است و تلاش ها برای برگرداندن این واحدها به چرخه تولید است اما برخی واحدهای تولیدی را ممکن است نتوان به چرخه تولید بازگرداند چرا که برخی سرمایه گذاران تمایلی به تولید ندارند و یا بازارهایی برای فروش محصولات خود ندارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس شرکت شهرک های صنعتی همدان درباره خوشه های صنعتی نیز گفت: خوشه های صنعتی واحدهای مهارتی مغفولی هستند که باید احیا شوند تا بتوان اقدامات خوبی برای توسعه آنها انجام داد.
وی اضافه کرد: در استان همدان تاکنون 42 خوشه شناسایی شده است و در این باره 18 مورد مطالعه نیز انجام شده است که خوشه سفال لاجین، مبل و منبت ملایر و قطعات لاستیکی رزن در سال های قبل انجام شده و مورد حمایت هستند اما خوشه کرد آباد و خوشه کشمش ملایر در دست اقدام است که امسال وارد چرخه خواهند شد.
گردان با بیان اینکه در استان همدان بیش از 90 درصد از صنایع را صنایع کوچک تشکیل می دهد افزود: بیش از 900 واحد در سطح شهرک ها و نواحی موجود پروانه فعالیت گرفته اند.
وی افزود: در بنگاه های زود بازده واحدهای مشابه در استان ها تشکیل شده است اما آنگونه که باید در عملکرد خود موفق نبوده اند چرا که تعداد آنها بیشتر از واحدهای مورد نیاز بود.
وی گفت: تاکنون 50 درصد از واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی واگذار شده که در مجموع دو هزار و 800 هکتار اراضی در اختیار این شهرک است که 1200 هکتار آن قابل واگذاری است و تاکنون 600 هکتار از آن واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدها به دلیل نبود سرمایه در گردش آسیب دیده اند و تاکنون 34 واحد تولیدی در استان به تملک بانک ها درآمده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان گفت: سال گذشته تمایل به سرمایه گذاری در استان بسیار پایین بود البته در دولت یازده سعی شد نه تنها سرمایه گذاران داخلی بلکه سرمایه گذاران خارجی نیز جذب شود.
وی گفت: در این مدت سه سرمایه گذار خارجی در استان اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که این در تاریخ صنعت همدان بی نظیر است.
به گزارش ایرنا گردان از رسانه ها خواست نسبت به احیای واحدهای تولیدی و جذب سرمایه گذاران همکاری بیشتری داشته باشند و افزود: اگر رسانه ها صنعت را زیر سوال ببرند سرمایه گذار با بررسی در مطبوعات از سرمایه گذاری صرف نظر خواهد کرد.
گردان گفت: امسال 25 فقره در گروه های مختلف قرار داد تولید بسته شده است در حالیکه سال گذشته این رقم بسیار ناچیز بود.
7523/6993





















18/05/1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن