تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم کمک ايران به سوريه براي مبارزه با تروريسم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تداوم کمک ايران به سوريه براي مبارزه با تروريسم
جمهوري اسلامي ايران کمک به سوريه را در راستاي مبارزه با تروريسم و استقرار امنيت در منطقه ادامه خواهد داد.


حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران روز گذشته در ديدار خانم «هديه خلف عباس» رئيس مجلس نمايندگان سوريه، روابط دوستانه و برادرانه دو ملت را داراي سابقه طولاني دانست و بر ضرورت توسعه، تقويت و تحکيم همه‌جانبه مناسبات و گسترش رايزني‌ها درباره مسائل و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي تأکيد کرد. رئيس‌جمهور تروريسم و دخالت قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي در امور داخلي کشورها را توطئه دشمنان و ريشه معضلات مهم منطقه دانست و تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران حفظ تماميت ارضي، وحدت و يکپارچگي همه کشورهاي منطقه از جمله سوريه را به‌عنوان يک اصل اساسي و کمک در راستاي مبارزه با تروريسم و استقرار امنيت وظيفه خود دانسته و معتقد است تغيير مرزها هرگز به‌ صلاح منطقه نخواهد بود.
 
روحاني با بيان اينکه مردم سوريه دوران سختي را تجربه مي‌کنند و در يک امتحان دشوار تاريخي قرار گرفته‌اند، گفت: هر ملتي ممکن است در تاريخ خود سختي‌هايي را تجربه کند، اما آنچه در تاريخ خواهد ماند نحوه ايستادگي يک ملت در برابر مشکلات و جديت آنها براي خاتمه دادن به معضلات با تدبير و اتحاد است. رئيس‌جمهور اظهار داشت: امروز يک جنگ ظالمانه از سوي گروه‌هاي تروريستي که هيچ تعهدي نسبت به اصول اخلاقي و انساني ندارند به مردم سوريه تحميل شده و ايستادگي و مقاومت آنان در شرايط سخت پنج سال اخير در برابر تروريسم تحسين‌برانگيز بوده است.

روحاني با ابراز اينکه متأسفانه امروز بسياري از کشورهاي اسلامي در منطقه گرفتار توطئه دشمنان شده‌اند و مردم در مناطق مختلف از جمله يمن، عراق، سوريه يا ليبي و افغانستان شرايط سخت و مشکلات بزرگي را تحمل مي‌کنند، افزود: جمهوري اسلامي ايران پاي اصول خود ايستاده و بر مبناي اينکه تروريسم معضلي بزرگ براي منطقه و جهان به شمار مي‌رود، معتقد است بايد به مردم سوريه کمک شود تا بتوانند تروريسم را از کشور خود بيرون کنند و ديگر کشورها هم براي مبارزه با تروريسم، راهي جز اين مسير ندارند.

رئيس‌جمهور افزود: اطمينان داريم که پيروزي نهايي متعلق به ملت سوريه است و اميدواريم مذاکرات ميان دولت سوريه و معارضاني که به استقلال و اراده ملت سوريه متعهد هستند، براي دستيابي به راه‌حل سياسي و توافقي جامع که اراده ملت و مشارکت همه اقوام، طوايف و مذاهب را دربرگيرد، هرچه زودتر به نتيجه برسد. هديه خلف عباس، رئيس مجلس نمايندگان سوريه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس‌جمهوري کشورمان، گفت: روابط ايران و سوريه تاريخي، دوستانه و برادرانه است و در راستاي گسترش و تقويت مناسبات همه‌جانبه با ايران تلاش خواهيم کرد. رئيس مجلس نمايندگان سوريه با تقدير از حمايت‌ها و ايستادگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران کنار مردم سوريه براي مبارزه با تروريسم در اين کشور افزود: به‌‌رغم توطئه دشمنان، ايران همواره حامي بزرگ ملت سوريه در همه زمينه‌ها بوده است. وي ضمن ارائه گزارشي از اوضاع سوريه، مذاکرات ميان دولت و معارضين و چگونگي مبارزه با تروريسم در اين کشور اظهار داشت: معتقديم ملت سوريه تنها مرجعي است که مي‌تواند درباره آينده اين کشور تصميم‌گيري کند و قدرت‌هاي بزرگ و امريکا اگر به‌دنبال کمک به مردم سوريه هستند بايد در راستاي توقف تروريسم که خطري براي جهان به شمار مي‌رود تلاش کنند.
‌    
اراده ملت؛ تعيين‌کننده آينده سوريه
دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در ديدار رئيس مجلس نمايندگان سوريه گفت: اراده محکم ملت سوريه، آينده اين کشور را که پيروزي و بازگشت به روزهاي پرشکوه است، تعيين خواهد کرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي‌شمخاني افزود: آينده حلب و ديگر ميدان‌هاي سوريه صرفاً در عرصه رويارويي پرقدرت با تکفيري‌ها مشخص خواهد شد. وي با اشاره به دستاوردهاي گسترده و پيروزي‌هاي سوريه که حاصل همراهي دولت و ملت اين کشوردر ايستادگي در برابر تروريست‌ها و حاميان آنهاست، تأکيد کرد: اراده محکم ملت سوريه، آينده اين کشور را که پيروزي و بازگشت به روزهاي پرشکوه است، تعيين خواهد کرد. شمخاني با اشاره به برخورد دوگانه امريکا و غرب در مقابله با تروريسم افزود: امريکا و برخي کشورهاي اروپايي بايد به اين سؤال پاسخ دهند که چه رابطه‌اي ميان شکست تروريست‌ها و تلاش اين کشور براي درخواست نشست فوري شوراي امنيت سازمان ملل متحد وجود دارد. دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از حمايت‌هاي آشکار سياسي و نظامي امريکا از گروه‌هاي مختلف تروريستي اظهار داشت: مهم‌ترين دليل ناکامي طرح‌هاي مختلف سياسي و ابتکارات ديپلماتيک و حتي فرصت‌هاي آتش‌بس، طفره رفتن غرب و همپيمانان آن از پذيرش ماهيت تروريستي بسياري از گروه‌هاي مسلح و افراطي و کمک‌رساني به آنهاست. وي خاطرنشان کرد: دشمني امريکا و رژيم صهيونيستي با محور مقاومت به حدي است که حتي امنيت ملي خود و امنيت بين‌الملل را نيز ناديده مي‌گيرند و متأسفانه شاهديم که بعد از حملات متعدد تروريستي به اروپا، تجديد نظر و اراده جدي در نحوه مقابله با تروريسم از جانب اين دولت‌ها اتفاق نيفتاد.

شمخاني گفت: تنها مسير پايان دادن به بحران جاري در سوريه ادامه مذاکرات سوري ـ سوري براي دستيابي به ابتکارات سياسي مورد توافق مجموعه گروه‌هاي سياسي در اين کشور است و در اين زمينه پارلمان سوريه نقش بسزايي خواهد داشت. هديه خلف عباس، رئيس مجلس نمايندگان سوريه نيز در اين ديدار با قدرداني از کمک‌هاي انساندوستانه و مستشاري جمهوري اسلامي ايران به سوريه براي مقابله با تروريسم و دفاع از شهرها و روستاهاي در معرض تهديد تأکيد کرد: اگر برخي کشورهاي عربي نيز مانند ايران با رويکردي صادقانه سعي در حل بحران داشتند، شاهد وضعيت بحراني امروز در کشورهاي منطقه نبوديم. 





تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن