تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته نجات امريكا و دوستان براي تروريست‌هاي سوري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسته نجات امريكا و دوستان براي تروريست‌هاي سوري
مقام‌هاي امريكايي مــي‌گويند با فروپاشي آتش‌بس سوريه، احتمال اينكه شيخ‌نشين‌هاي خليج‌فارس تروريست‌هاي اين كشور را به دوش ‌پرتاب‌هاي ضدهوايي مسلح كنند، افزايش داده ‌است.
نویسنده : روح‌الله صالحي 


مقام‌هاي امريكايي مــي‌گويند با فروپاشي آتش‌بس سوريه، احتمال اينكه شيخ‌نشين‌هاي خليج‌فارس تروريست‌هاي اين كشور را به دوش ‌پرتاب‌هاي ضدهوايي مسلح كنند، افزايش داده ‌است. اين اقدام درحالي انجام مي‌شود كه نيروهاي مقاومت از چهار محور حملات خود به تكفيري‌ها را در حلب از سرگرفته‌اند.

چند دور مذاكرات فشرده سرگئي لاوروف، وزيرخارجه روسيه با مقامات امريكايي براي ازسرگيري آتش‌بس در سوريه به نتيجه نرسيد و با شكست طرح‌هاي آتش‌بس، حاميان تكفيري‌ها به دنبال آزمايش راه‌هاي جايگزين هستند تا اهداف خود را به پيش ببرند. اگرچه مقامات امريكايي بارها در سخنان خود توقف درگيري‌ها را پيش‌شرط ادامه مذاكرات سياسي اعلام كرده‌اند اما برخي متحدان غرب سعي در شعله‌ور كردن آتش جنگ در سوريه را دارند. مقام‌هاي امريكايي، دوشنبه شب اعلام كردند كه شكست آتش‌بس در سوريه، اين احتمال را افزايش داده است كه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تروريست‌ها را به دوش‌پرتاب‌هاي ضدهوايي تجهيز كنند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اين احتمال كه يكي از كشورهاي عربي حوزه خليج‌‌فارس يا  تركيه اقدام به افزايش كمك‌هاي نظامي به تروريست‌ها كنند و جنگ‌افزارهايي مانند سلاح‌هاي دوش‌پرتاب ضدهوايي در اختيار آنها بگذارند، يكي از پيامدهاي منفي شكست اين آتش‌بس به ‌شمار مي‌رود. در همين راستا، يك مقام دولتي امريكا كه نخواسته است نامش فاش شود، اعلام كرد كه واشنگتن تلاش كرده با متحد كردن همپيمانان غربي و عرب خود براي آموزش و ارسال تجهيزات نظامي مشخص براي معارضان به اصطلاح «ميانه‌رو»، از ورود سلاح‌هاي ضدهوايي به جنگ سوريه جلوگيري كند. به گفته وي، با شكست آتش‌بس و نارضايتي‌ كشورهاي عربي يا  تركيه از سياست‌هاي امريكا، ممكن است آنها خواسته‌هاي واشنگتن يا اقدامات افرادي را كه قصد دارند دوش‌پرتاب‌هاي ضدهوايي به معارضان بدهند، ناديده بگيرند.  تلاش‌هاي كشورهاي عربي خليج فارس براي مجهز كردن تروريست‌ها به ضدهوايي، درحالي است كه ريچارد بلاك، سناتور امريكايي در نوامبر 2015، گفته بود كه عربستان 500 موشك «تاو» به تروريست‌ها تحويل داده است.

همچنين ژانويه 2015، گروه تكفيري داعش تصاويري از دستيابي اين گروه به موشك‌هاي تاو امريكايي منتشر كرده بود. آنگونه كه از اظهارنظرهاي مقامات امريكايي و روسيه برمي‌آيد احتمال آتش‌بس مجدد در سوريه امكان‌پذير نيست و به همين خاطر اردوگاه حاميان تروريست‌ها مي‌خواهد موازنه را در ميدان‌هاي نبرد تغيير دهد. براي رسيدن به اين خواسته، دشمنان سوريه تلاش مي‌كنند مانع از پرواز هواپيماهاي سوريه بر فراز اين كشور شوند تا با اين راهبرد از گروه‌هاي تروريستي و در رأس آن جبهه النصره پشتيباني كنند.

برخي ناظران بر اين باورند كه نقض آتش‌بس از سوي امريكايي‌ها به اين دليل صورت گرفت كه موازنه در ميدان نبرد برقرار نيست و نيروهاي دولتي و جبهه مقاومت به همراه روسيه دست بالا را دارند. از اين رو دولت امريكا چندان متمايل به ادامه آتش‌بس در حلب نمي‌باشد؛ به اين دليل كه اگر با اين شرايط به مذاكرات بپردازند بدون شك نمي‌توانند اهداف خود را محقق سازند. باتوجه به اينكه نيروهاي مقاومت در هفته‌هاي اخير پيشروي‌هاي زيادي در مناطق تحت اشغال تروريست‌ها به دست آورده اند و از طرفي با نزديك شدن به ازسرگيري مذاكرات صلح سوريه در ماه اكتبر، به نظر مي‌رسد جبهه غربي-عربي مي‌خواهد با تغيير موازنه ميداني از طريق ارسال سلاح‌هاي جديد به تروريست‌ها با دست پر در ميز مذاكرات حاضر شود.
  
النصره: امريكا با ماست
هرچند واشنگتن حمايت از گروه تروريستي جبهه النصره را رد مي‌كند اما يكي از فرماندهان اين گروه در سوريه گفته كه امريكا حامي آنها است. عبدالعز، فرمانده يگان گروه تروريستي جبهه النصره در مصاحبه‌اي با روزنامه كوئلر آلمان در اين باره گفته است: «بله، امريكا از مخالفان در سوريه حمايت مي‌كند اما نه به صورت مستقيم. آنها از كشورهايي كه از ما حمايت مي‌كنند حمايت مي‌كنند اما ما هنوز هم از اين حمايت راضي نيستيم.» اين تروريست گفته است كه تسليحات امريكايي از سوي دولت واشنگتن به اين گروه داده مي‌شود و مربيان امريكايي براي آموزش چگونگي استفاده از اين تجهيزات جديد در سوريه حضور دارند. عبدالعز همچنين مدعي شد: «جبهه النصره با استفاده از راكت‌هاي «تاو» توانسته در برخي جبهه‌ها پيروز شود. با استفاده از اين راكت‌ها ما با دولت به يك تعادلي رسيده‌ايم. تانك‌هاي ما از ليبي و از مسير تركيه مي‌آيند و گاهي هم پرتاب‌كننده‌هاي موشك چندگانه همراه آنهاست.» اين درحالي است كه مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه امريكا در واكنش به اظهارات عبدالعز گفت: «اين اظهارات مهمل است. هر چيزي كه مي‌خواهد بگويد، اين اظهارات صحت ندارند.» به گزارش راشاتودي، تونر ضمن تأكيد بر اينكه «ما هرگز هيچ‌گونه كمكي به النصره ارائه نداده‌ايم»، توضيح داد كه اين گروه از سوي امريكا يك گروه تروريستي خارجي محسوب مي‌شود. اظهارات تونر در شرايطي است كه واشنگتن به رغم فشارهاي مسكو حاضر نشده است جبهه النصره را از معارضان به اصطلاح ميانه‌رو تفكيك كند و به گفته مقامات روسيه يكي از دلايل شكست آتش‌بس در سوريه همين مسئله است.
  
حمله مقاومت از 4 محور در حلب
تروريست‌ها اعلام كردند ارتش سوريه در جنوب غرب حلب از چهار محور و در شمال حماه حملات گسترده‌اي به مواضع تروريست‌ها انجام داده است. اين مسئول معارض همچنين تأكيد كرد كه نيروهاي مقاومت سوري به صورت همزمان حملات خود را از چهار جبهه آغاز كرده‌اند؛ حملاتي كه گفته مي‌شود از زمان مداخله روسيه، گسترده‌ترين حمله است. شبكه خبري المنار گزارش داد كه ارتش سوريه در محله «الفرافره» و محور قلعه واقع در منطقه قديمي حلب كنترل چند ساختمان را به دست گرفت. نيروي هوايي سوريه نيز شماري از مراكز و تجهيزات گروه‌هاي تروريستي را در «داره عزه، قبتان الجبل، كفر حمرا، عندان و حيان» واقع در حلب هدف قرار داد و شماري از تروريست‌ها را از پاي درآورد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن