تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار خودروهای چينی در ايران رو به انقراض


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در حال حاضر فروش خودروهاي چيني نسبت به گذشته کاهش يافته و مردم مانند قبل از اين خودروها استقبال نمي کنند.

به گزارش تراز ،خودروهاي چيني که در سال 2011 با رقم 18/5 ميليون دستگاه خودرو توانستند جايگاه خود را به عنوان پرفروش ترين خودرو حفظ کنند و بخش زيادي از بازارهاي جهاني علي الخصوص بازار ايران را به دست بگيرند، در حال حاضر با عدم استقبال مردم رو به رو شده و ديگر مثل گذشته در خيابان هاي ايران تاخت و تاز نمي کنند.

 در اين ميان انعقاد قراردادهاي جديد ايران با کشورهاي خارجي و مذاکره براي ورود خودروهاي ارزان قيمتي که محصول چين نيستند، زمينه را براي کمرنگ شدن هر چه بيشتر حضور اين نوع خودرو در بازار داخلي فراهم کرده است به طوري که مسوولان خودرو نيز بر اين امر صحه مي گذارند و هر يک دلايلي را در اين خصوص شرح مي دهند.

کاهش استقبال مردم از خودروهاي چيني
در همين راستا ابراهيم احمدي، رييس انجمن قطعه سازان استان اصفهان به «هدف و اقتصاد» مي گويد: در حال حاضر فروش خودروهاي چيني نسبت به گذشته کاهش يافته و مردم مانند قبل از اين خودروها استقبال نمي کنند.
وي در خصوص دليل کاهش استقبال مردم از خودروهاي چيني اظهار مي کند: ابتدا مردم به دليل ظاهر لوکس و قيمت ارزان از ماشين هاي چيني استقبال کردند ولي با گذشت زمان، به لحاظ کيفي و خدمات پس از فروش به نسبت خودروهاي ديگر با مشکلات زيادي مواجه شدند و رفته رفته از اين خودروها فاصله گرفتند
بهرام شهرياري، عضو هيأت مديره انجمن قطعه سازان در اين باره مي گويد: کيفيت پايين خودروهاي چيني و ورود خودروهاي رقيب در ميدان، دو دليل عمده کاهش استقبال مردم از اين نوع خودرو است.

ورود خودروهاي جديد خارجي ارزان قيمت به ايران
احمدي در خصوص ورود خودروهاي خارجي زير 30 ميليون تومان به ايران بيان مي کند: در اين زمينه مذاکراتي بين خودروسازان داخلي و خارجي صورت گرفته اما هنوز عملي شدن آن قطعي نشده است.
وي ادامه مي دهد: اگر اين کارعملي شود و اين خودروها هر چه سريع تر به بازار ايران بيايند، قطعاً مردم اين خودروها را انتخاب و به بازار خودروهاي چيني خاتمه مي دهند.
شهرياري نيز در اين باره اظهار مي کند: ورود اين خودروها نه تنها بر بازار خودروهاي چيني بلکه بر خوردهاي وارداتي نيز تأثير مي گذارد.
وي ادامه مي دهد: با اينکه اين قراردادها تنها در حد صحبت است و هنوز اجرايي نشده اما همين بحث و مذاکره در اين خصوص باعث شده که افراد به اميد عملي شدن اين موضوع از خريد دست نگه دارند و سراغ ماشين هاي چيني نروند.
عضو هيأت مديره انجمن قطعه سازان متذکر مي شود: اما خودروسازان ما بايد هشيار باشند و تمام جوانب را بسنجند و نگذارند که با ورود اين خودروها بازار خودرو داخلي کامل از دستشان برود.


انعقاد قراردادهاي جديد با شرکت هاي خارجي
شهرياري در اين خصوص اظهار مي کند: در حال حاضر قردادهايي به مرحله انعقاد رسيده است و اگر اين قردادهاي به گونه اي باشد که شرکت هاي خارجي پژو، رنو و ...بتوانند در اين جا سهام دار يا شريک شوند و درسرنوشت خودروي ما دخيل شوند گامي رو به جلو براي بازار ما محسوب خواهد شد.

وي مي افزايد: خودروسازهاي ما نيز بايد جامع نگر باشند و بتوانند همه وجوه را ببيند و برنامه ريزي استراتژيکي را در اين زمينه پياده کنند.

قدرت خريد مردم را بايد بالابرد

شهرياري در اين خصوص مي گويد: بايد به قدرت خريد مردم هم توجه کرد و شرايط مناسب و تمهيداتي از قبيل ارائه وام هاي بالا با سود متعارف برايشان ايجاد نمود، زيرا تا قدرت خريد افراد بالا نرود هر چقدر هم که شرايط بازار خودرو مناسب شود مثل يک تب چند روزه است که بعد از مدتي فروکش مي کند.

شاه کليد پايان دادن به بازار خودروهاي چيني

احمدي در خصوص بهترين راه براي خاتمه دادن به بازار خودروهاي چيني خاطر نشان مي کند: حفظ قيمت واقعي دلار و افزايش بهبود کيفي در توليدات داخلي دو شاه کليدي است که مي تواند سهم عمده در کاهش بازار خودروهاي چيني ايفا نمايد .شهرياري نيز در اين خصوص مي گويد: مردم هنوز به خودرو به عنوان کالاي سرمايه اي نگاه مي کنند تا کالاهاي مصرفي. از اين رو انتظار دارند وقتي خودرويي را مي خرند برايشان سهل الفروش باشد که خودروهاي چيني اين گونه نيستند، از اين رو ايجاد امکاناتي از قبيل لحاظ کردن قيمت مناسب ، ايجاد تنوع، افزايش کيفيت و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب در بازار توليدات داخلي از جمله عواملي هستند که مردم را به سمت خريد خودروهاي داخلي ترغيب مي نمايد.

در پايان...

توليدکنندگان خودرو نبايد بازار داخلي را به دست فراموشي بسپارند بلکه مي بايست آگاه و سنجيده عمل نمايند و کيفيت را به عنوان مهم ترين عنصر هر کالايي در بازار خودروي داخلي افزايش دهند تا از اين طريق زمينه استقبال مردم از بازار داخلي و کناره گيري از بازار خودروهاي چيني را فراهم نمايند


منبع: صبحانه










زمانبندی انتشار: 6 مهر 1395 - 09:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن