تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805352915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد درحلب، جنگ در شوراي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نبرد درحلب، جنگ در شوراي امنيت
همزمان با فروپاشي خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح تحت حمايت غرب در حلب، جدال‌هاي ديپلماتيك مقامات اروپايي و امريكايي با روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل در حدي بي‌سابقه افزايش يافته است.
نویسنده : محمد بابايي 


به گزارش جوان، نمايندگان كشورهاي فرانسه، آلمان و امريكا مواضع تندي عليه روسيه اتخاذ كردند. در نشست فوق‌العاده شوراي امنيت درباره حلب كه اواخر روز يك‌شنبه برگزار شد فرانسوا دولاتر، نماينده دائم فرانسه در سازمان ملل، «روسيه را متهم كرد كه با حمايت از رژيم اسد تلاش‌ها براي برقراري آتش‌بس را تضعيف كرده است.»  نماينده فرانسه در اين نشست گفت: «حلب هدف بمباران‌هاي قرون وسطايي قرار گرفته است.» او روسيه را به ارتكاب جنايات جنگي متهم كرد.  سامانتا پاور، نماينده امريكا نيز عمليات روسيه در سوريه را وحشيانه توصيف كرد و گفت كه عمليات روسيه در سوريه مبارزه عليه تروريسم نيست، اين عمليات «بربريت» است. پاور گفت كه روسيه و رژيم اسد به جاي تلاش براي صلح، مشغول جنگ هستند.  نماينده انگليس هم به روسيه هشدار داد كه «اگر بمباران‌ها را در سوريه متوقف نكند از سوي جامعه بين‌الملل طرد خواهد شد.»  بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، جلسه فوق‌العاده شوراي امنيت درباره حلب بار ديگر به صحنه دعواي نماينده روسيه با نمايندگان امريكا، انگليس و فرانسه تبديل و باعث شد اين نشست بدون هيچ گام عملي پايان يابد. بر اساس اين گزارش‌ها، تنش در اين جلسه به حدي بالا بود كه در جريان سخنراني بشار جعفري نماينده سوريه در شوراي امنيت، نمايندگان امريكا، فرانسه و انگليس جلسه را ترك كردند و نماينده روسيه را به خاطر حمايت از ارتش سوريه مورد سرزنش قرار دادند.  اين مواضع تند ديپلمات‌هاي اروپايي پس از آن ابراز مي‌شود كه نيروهاي مقاومت اوايل هفته با پشتيباني جنگنده‌‌هاي روسي موفق شدند يك منطقه مهم ديگر در شمال حلب را به كنترل خود در آورند و حلقه محاصره را عليه گروه‌هاي مسلح بيش از پيش تنگ كنند. حلب از اهميت حياتي در جنگ سوريه برخوردار است و گفته مي‌شود نتيجه اين نبرد پيروز نهايي جنگ سوريه را مشخص مي‌كند. 

در طول يك سال گذشته نقشه نبرد حلب به صورت قابل توجهي به نفع نيروهاي دولتي تغيير يافته است و تقريباً تمامي مناطق تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي تحت محاصره قرار دارند. پس از ناكامي توافق اخير روسيه و امريكا، مسكو و متحدانش عمليات گسترده‌اي در شرق حلب آغاز كرده‌اند و گزارش‌هاي منتشر شده حاكي از آن است كه خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح به شدت متزلزل هستند.  در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد غرب فشارهاي ديپلماتيك و رسانه‌اي را در دستور كار خود قرار داده تا مانع از شكست كامل گروه‌هاي مسلح تحت حمايت خود شوند.  نكته‌اي كه مقامات غربي و رسانه‌هاي آنها درباره حلب به آن اشاره نمي‌كنند اين است كه رهبري گروه‌هاي مسلح در شرق علناً در دست جبهه الفتح الشام يا همان جبهه النصره سابق، شاخه سوري القاعده قرار دارد. جبهه النصره همراه داعش در فهرست سياه تروريسم سازمان ملل قرار دارد. امريكايي‌ها بارها از جمله در توافق اخير متعهد شده‌اند كه آنچه گروه‌هاي ميانه رو مي‌خوانند را از گروه‌هاي تروريستي جدا مي‌كنند اما تاكنون از عمل به اين مسئله خودداري كرده‌اند.
  
واكنش روسيه و سوريه
مسكو و دمشق بدون توجه به فشارهاي غرب اعلام كردند كه آتش بس در اين مرحله امكان ندارد و حلب بايد تحت كنترل دولت مركزي قرار بگيرد. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه گفت: درخواست برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي امنيت با هدف منحرف‌كردن نگاه‌ها از حملات امريكا عليه ارتش سوريه در دير الزور بود. لاوروف افزود: «هنوز زود است كه توافقنامه روسيه و امريكا درباره سوريه را شكست خورده بدانيم. كشورهاي غربي به تعهداتشان در قبال سوريه پايبند نيستند.»  در همين حال، ويتالي چوركين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد در نشست شوراي امنيت با رد همه اتهامات مطرح شده از سوي غرب، شورشيان و امريكا را متهم به اوج گرفتن درگيري‌ها در سوريه دانست. چوركين گفت: در شرايطي كه امريكا همچنان مواضع خود را هر دو روز يك بار عوض مي‌كند، مذاكره درباره سازش در سوريه بسيار دشوار خواهد بود. «ديميتري پسكوف» سخنگوي كرملين با رد درخواست غرب براي توقف حملات گفت كه تروريست‌ها در سوريه از آتش‌بس براي سازماندهي مجدد و تجهيز قوا براي انجام حملات جديد استفاده كردند. پسكوف همچنين تأكيد كرد: لفاظي‌هاي اخير امريكا و انگليس در ارتباط با اوضاع سوريه قابل قبول نيست و مي‌تواند هم صلح در سوريه و هم روابط با مسكو را به مخاطره بيندازد.  از سوي ديگر، بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در واكنش به مواضع غرب تأكيد كرد كه دولت سوريه كنترل حلب را مجدداً به دست خواهد گرفت. وي گفت: «همه كشورهاي جهان يك پايتخت دارند، اما سوريه دو پايتخت دارد كه آن دو «دمشق» و «حلب» هستند. من به همگان اين اطمينان را مي‌دهم كه دولت سوريه حلب را به صورت كامل بازپس خواهد گرفت.»  وي تأكيد كرد كه اگر همه كشورهاي جهان از شهرهاي بزرگ خود دست بردارند، دولت سوريه يك وجب از خاك خود را از دست نمي‌دهد.
  
رؤياي بر بادرفته انقلاب جعلي
قريب به ۱۲۰ تروريست با خانواده‌هاي‌شان روز دوشنبه از حي الوعر خارج شدند و تلاش براي حل و فصل وضعيت آنان همچنان ادامه دارد. در واقع با اين مسئله تروريست‌ها و حاميان‌شان بايد رؤياي پايتخت انقلاب خودخوانده خود را به فراموشي بسپارند. به گزارش فارس، شهر حمص به زودي از وجود هرگونه شخص مسلح پاك خواهد شد و درگيري مسلحانه در آن به پايان مي‌رسد؛ شهري كه در آغاز بحران از آن تحت عنوان «پايتخت انقلاب سوريه» ياد مي‌شد. روز دوشنبه مقدمات خروج گروه ديگري از تروريست‌ها از منطقه «حي‌الوعر» واقع در شهر حمص فراهم شد تا اين شهر از سلاح و افراد مسلح خالي شود و نهادهاي دولتي بار ديگر در آن آغاز به كار كنند. «حسين مرتضي» روزنامه‌نگار برجسته جهان عرب با انتشار مطلبي تحت عنوان «پايان آرزوي پايتخت انقلاب سوريه» به رخدادهاي حال حاضر شهر حمص پرداخته و تأكيد دارد كه آرزوي تروريست‌ها و حاميان منطقه‌اي و غربي آنان در اين استان بر باد رفته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن