تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816441307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه سیستم های نوین آبیاری برای تغییر الگو ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توسعه سیستم های نوین آبیاری برای تغییر الگو ضروری است
استاندار سمنان با اشاره به خشکسالی و مشکل کم آبی این استان گفت: باید با برنامه ریزی و توسعه سیستم های نوین آبیاری و تغییر الگوی آبیاری در بخش کشاورزی منابع آبی استان را مدیریت کنیم.
 محمدرضا خباز شامگاه روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن غدیر، تغییر الگوی آبیاری از روش غرقابی به سیستم نوین را بسیار مشکل دانست وافزود: تغییر الگوی آبیاری برای کشاورزی که نیم قرن با روش های سنتی زمین خود را آبیاری کرده نیازمند برنامه ریزی و آموزش است و باید در یک برنامه پنج ساله و به صورت کارشناسی و علمی انجام شود.
وی با بیان این که امروز در کشور هایی که میزان بارندگی سالانه آنان به بیش از 2هزار میلی متر می رسد آبیاری به روش غرقابی متروک شد، اظهارداشت: با توجه به این که کشور دارای کمبود منابع آبی و خشکسالی است و میزان بارندگی سالانه کاهش یافته، استفاده بهینه از منابع موجود و تغییر الگوی آبیاری بخش کشاورزی امری ضروری است.
وی بر مسدود کردن چاه های غیرمجاز و مهار آب های هرز در استان برای رفع بخشی از مشکل کم آبی تاکید کرد و گفت: کنترل سیلاب ها و نصب کنتورهای هوشمند و فهام نیز می تواند یکی از راه کارهای مدیریت منابع آبی باشد.
استاندار سمنان با بیان این که چه بخواهیم و چه نخواهیم روزی فرا می رسد که دیگر آبی وجود ندارد، یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای مهار آب های روان و سیلاب ها و تامین آب استان به کار گیریم ضمن این که باید کشاورزان استان را به سمت اجرای الگوی کشت جدید و جلوگیری از هدر رفت آب تشویق کنیم.
خباز توجه ویژه به مسئله حفاظت و مدیریت منابع آبی را از اولویت های این استان اعلام و اضافه کرد: در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آب در این استان نیازمند هم افزایی و همراهی مردم در همه بخش ها و دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم.
وی مدیریت مصرف صحیح آب از سوی مردم، کشاورزان و صنعت را مهم و ضروری دانست و افزود: مسئولان استان باید عزم جدی و همه جانبه در این خصوص و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان در این جلسه از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان خبر داد و آن را گامی بلند در صرفه جویی برای مصرف آب دانست و گفت: جبران کسری مخزن آب زیرزمینی تا پایان برنامه ششم توسعه، جلوگیری از اضافه برداشت، انسداد چاه های غیرمجاز، اعمال سیاست های حمایتی وتشویقی، حمایت از روش های نوین آبیاری براساس الگوی کشت، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی از اهداف اجرای این طرح است.
ایرج حیدریان تصریح کرد: مهم ترین راه کار در زمان حاضر، مدیریت منابع موجود است که با مصرف درست و بهینه تا حد زیادی می توان از حرکت به سمت بحران جلوگیری و حالت پایداری در منابع آب استان به وجود آورد.
استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش شرب به مصرف می رسد.
از 26 دشت موجود در استان سمنان 13 دشت نقطه بحرانی و ممنوعه برای برداشت تشخیص داده شده که هرگونه برداشت آب در این دشت ها ممنوع است و سایر دشتها با وجود ممنوعه نبودن، فاقد ظرفیت آبی است.




تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن