تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817117106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا و انگلیس هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آمریکا و انگلیس هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند
در شرایطی که چندی پیش کمیته نظارت بر فروش سلاح خواستار پایان فروش سلاح به عربستان شده است اما آمریکا و انگلیس هنوز هم به فروش سلاح به عربستان ادامه می‌دهند.
به نقل از پایگاه خبری البدیل مصر، آمریکا و انگلیس با پشتیبانی خود از حمله عربستان به یمن موفق شدند، یمن را به کشوری جنگ زده تبدیل کنند.

این حمایت پس از سپری شدن بیش از 18 ماه هنوز هم ادامه دارد و هیچ چیزی از گزند حمله‌های عربستان در امان نمانده است. همانطوری که پیش بینی می‌شد اعضای مجلس سنای آمریکا چهارشنبه هفته گذشته فروش سلاح‌های آمریکا به ارزش یک میلیارد و 15 میلیون دلار را تایید کردند. طرح فروش سلاح آمریکا به عربستان در مجلس سنا با 71 رای موافق در برابر 27 رای مخالف به تصویب رسید.

نمایندگان مخالف فروش سلاح آمریکا به عربستان گفته‌اند که نسبت به نقش عربستان در جنگ یمن و کارنامه سیاه این کشور در زمینه حقوق بشر بسیار نگران هستند و فروش سلاح به ریاض می‌تواند باعث گسترش رقابت تسلیحاتی در منطقه شود.

وزارت دفاع آمریکا در نهم آگوست اعلام کرد وزارت امور خارجه با فروش 130 تانک از نوع «ابرامز» و 20 خودروی زرهی و تجهیزات دیگر به عربستان موافقت کرده است. آمریکا در سال 2015 میلادی هم با قرارداد فروش سلاح به عربستان به ارزش 5 میلیارد و 900 میلیون دلار موافقت کرد.

موافقت نمایندگان آمریکا برای فروش سلاح به عربستان در شرایطی صورت گرفت که ماه گذشته میلادی سازمان نظارت بر فروش سلاح در کنفرانسی که در ژنو برگزار کرد از کشورهای بزرگ صادر کننده سلاح خواست به دلیل جنگ عربستان علیه یمن فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند.

این سازمان کشورهای صادر کننده سلاح از جمله آمریکا و فرانسه را به ارتکاب بدترین شکل نفاق و دورویی، زیرپانهادن قوانین بین الملل به طور آشکار از راه فروش سلاح های کشنده به عربستان متهم کرد.

«آناماکدونالد» مدیر سازمان نظارت بر فروش سلاح گفت: کشورهای صادر کننده سلاح به عربستان با ادامه فروش سلاح به این کشور بدترین نفاق و دورویی را در پیش گرفته‌اند. اگر چه آمریکا متهم به دورویی در فروش سلاح شده است اما انگلیس هم مانند آمریکا به عربستان سلاح می‌فروشد. به طوری که دولت انگلیس از سوی کمیته دفاع در پارلمان این کشور زیر فشار قرار گرفته تا به فروش سلاح به عربستان پایان دهد.

این کشور مدعی شد که قصد دارد کمک‌های انسان دوستانه خود را از مردم یمن که در نتیجه جنگ رنج می‌برند، افزایش دهد. «بریتی باتل» وزیر توسعه انگلیس گفت: دولت این کشور 3 میلیون ین استرلینی به مردم یمن کمک می‌کند تا میزان کمک‌های این کشور به مردم یمن به 100 ین استرلینی برسد.

نفاق و دورویی انگلیس در شرایطی است که این کشور در حالی ادعای ارائه کمک‌های مالی به مردم یمن را می‌کند که کمک‌های مالی این کشور به مردم یمن از کمتر از 10 میلیون ین استرلینی بود. این در حالی است که این کشور با قرارداد فروش سلاح به عربستان با ارزش 3 میلیارد ین استرلینی موافقت کرده است. ناظران بر این باورند که اگر انگلیس می خواهد به طور واقعی به مردم یمن کمک کند باید به فروش سلاح به عربستان پایان دهد.

سازمان پزشکان بدون مرز در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد کارد پزشکی خود را به خاطر شدت حمله‌های جنگنده‌های عربستان به یمن از این کشور خارج خواهد کرد. این سازمان افزود: افزایش حمله‌های عربستان به یمن سبب شده است تا خدمات رسانی ناممکن شود. چند روز پیش سازمان عفو بین الملل اعلام کرد یک بمب هوایی ساخت آمریکا بیمارستانی را که توسط این سازمان مدیریت می شود، هدف قرار داد.

منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن