تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به‌ میزبانی بابل نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش اردیبهشت 96 برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به‌ میزبانی بابلنهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش اردیبهشت 96 برگزار می‌شود
خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش اردیبهشت 96 برگزار می‌شود
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: نهمین دوره جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه وارش در اردیبهشت 96 در بابل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، محمد محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش در سالن اجتماعات شورای شهر بابل اظهار کرد: نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه وارش دی ماه سال 78 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری و مشارکت فرمانداری، شهرداری و با همت تعدادی از هنرمندان جوان برگزار شد.

وی افزود: دی ماه سال 78 حدود 272 فیلم وارد دبیرخانه شد و در سال 79 هیأت داوران از میان 306 اثر حدود 52 فیلم را در بخش اصلی و 10 فیلم را در بخش جنبی انتخاب کرد و به نمایش گذاشت.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: سومین جشنواره فیلم وارش به شکل ملی در سال 81 با تعداد 821 اثر رسیده به جشنواره و در سال 83 چهارمین دوره آن به شکل بین‌المللی با 927 اثر رسیده به جشنواره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش در سال 93 با هزار و 98 فیلم که 110 فیلم آن از سینمای بین‌المللی بود برگزار شد، ادامه داد: پنجمین دوره جشنواره در سال 86 با 103 اثر برگزیده، ششمین دوره در سال 89 با 837 فیلم و هفتمین دوره در سال 91 با 766 اثر از 485 فیلم‌ساز از 28 استان کشور برگزار شد.

محمدی از برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه وارش در اردیبهشت 96 خبر داد و افزود: نخستین جلسه آسیب‌شناسی جشنواره وارش برگزار شد. وی ادامه داد: در جشنواره‌های قبلی تولیدات فیلم‌سازان مازندرانی کمتر دیده شد که سعی شده در این دوره به تولیدات بومی بیشتر توجه شود.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: در این دوره حمایت مالی به فیلم‌سازان مازندرانی می‌شود تا قادر به ساخت فیلم خود تا آخر سال شوند که قابل رقابت با دیگر تولیدات این جشنواره باشد.
مازندران ششمین استان دارنده سینمای هنر و تجربه در کشور مدیر سینمای هنر و تجربه بابل نیز اظهار کرد: سینما ایران دارای 9 کارگردان حرفه‌ای است که 2 نفر از 9 نفر اعضا شورای مرکزی سینما کشور مازندرانی هستند و سه نفر از منتخبان جشنواره فجر امسال نیز بابلی بودند. علی مقدس با اشاره به اینکه جشنواره وارش به اسم بابل در جهان به ثبت رسید، افزود: برای راه‌اندازی سینمای هنر و تجربه در بابل 100 میلیون تومان برای امکانات فنی هزینه شده است. مدیر سینمای هنر و تجربه بابل از افتتاح این سالن در 31 تیر ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: این سالن با حضور هنرمندان برجسته کشور با تجلیل از سه هنرمند بابلی افتتاح و فیلم‌ها به مدت یک هفته اکران می‌شود.   وی خاطر نشان کرد: فیلم‌های هنری که در سینماهای کشور فرصت اکران پیدا نمی‌کردند با تلاش فراوان انجام شده، فرصت اکران در این سینما را پیدا کردند. مقدس گفت: با راه‌اندازی این سینما مازندران جزو 6 استان دارنده سینمای هنر و تجربه در کشور می‌شود که با پیگیری مسؤولان استانی به نتیجه رسیده است. انتهای پیام/86009/غ40

95/04/14 :: 13:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن