تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820392142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرش: غيرممکن را ممکن مي‌سازيم اگر...


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كرش: غيرممکن را ممکن مي‌سازيم اگر...
تعطيلي دوباره ليگ برتر فوتبال باز هم صداي اعتراض منتقدان سرمربي پرتغالي را درآورد. با به پايان رسيدن هفته هفتم، مسابقات ليگ به مدت سه هفته تعطيل شد...
نویسنده : اشرف رامين 


تعطيلي دوباره ليگ برتر فوتبال باز هم صداي اعتراض منتقدان سرمربي پرتغالي را درآورد. با به پايان رسيدن هفته هفتم، مسابقات ليگ به مدت سه هفته تعطيل شد تا در اين مدت ضمن برگزاري جام حذفي، بازيکنان ملي‌پوش در اختيار تيم ملي قرار بگيرند و کارلوس کرش بتواند شاگردانش را براي بازي با ازبکستان و کره‌جنوبي آماده کند. منتها تعطيلي 23 روزه به مذاق بسياري از مربيان ليگ و بازيکنان قديمي خوش نيامده است. اگرچه کرش سعي مي‌کند پيش از رويارويي با ازبک‌ها روحيه تيمش را بالا ببرد، اما موضع‌گيري منتقدان داخلي بازهم سد راه او و تيم ملي شده است.
 
بايد از تاريخ درس بگيريم
کارلوس کرش همچنان تأکيد دارد که با اتحاد و همدلي همه اهالي فوتبال، تيم ملي ايران مي‌تواند راه سخت صعود به جام جهاني را با موفقيت طي کند. ديروز سرمربي تيم ملي در پيامي با عنوان «غيرممکن را ممکن مي‌سازيم» به بازي‌هاي سخت پيش‌رو اشاره کرد و از همه منتقدانش خواست تا از اشتباهات گذشته درس عبرت بگيرند: «ما تنها نيمه اول و نيمه دوم اين مسابقات را پشت سر گذاشته‌ايم و در اين «جام جهاني»‌ بايد هشت نيمه ديگر بازي کنيم. به زودي ما بازي با ازبکستان(نيمه سوم) و کره جنوبي (نيمه چهارم) را خواهيم داشت. تاريخچه تيم ملي به ما مي‌گويد که با در نظر گرفتن اينکه در گذشته بازيکنان، مربيان بسيار خوب و رؤساي فدراسيون مجربي حضور داشتند ولي در گذشته دو صعود پياپي به جام جهاني غيرممکن بوده است. کار من، هدف من، مأموريت و آرزوي من اين است که غيرممکن را ممکن سازم. اگر شما فکر مي‌کنيد که اين کار سهل و آسان است، فقط کافي است که از تمام بازيکنان و مربيان بسيار خوب و رؤساي فدراسيون فوتبال که در گذشته در اين کار شکست خوردند، بپرسيد که چرا غيرممکن بود؟ اگر ما از تاريخ درس بگيريم، براي تبديل غيرممکن به ممکن، نمي‌توانيم اشتباه‌ها يا سوءتفاهم‌هاي گذشته را تکرار کنيم.»
 
حملات همه‌جانبه عليه کرش
با وجود آنکه سرمربي تيم ملي مي‌کوشد تا با يادآوري اشتباهات گذشته زمينه را براي دومين صعود پياپي تيم ملي به جام جهاني مهيا سازد منتقدان هميشگي حملات همه‌جانبه‌اي را عليه او به راه انداخته‌اند. قلعه‌نويي، منتقد هميشگي کرش، حالا که خيالش از صدرنشيني تراکتورسازي راحت شده باز هم به برنامه‌هاي تيم ملي انتقاد کرده و تعطيلي ليگ را خودزني خوانده است: «هيچ کجاي دنيا ليگ اين چنين تعطيل نمي‌شود. فکر مي‌کنم اگر هم بخواهيم حرف بزنيم، ما را محروم مي‌کنند. اينکه بخواهيم ليگ را تعطيل کنيم و به اردو برويم، از نظر من نوعي خودزني است.» رضا عنايتي، بازيکن باسابقه صبا هم تعطيلي دوباره ليگ را آپديت شدن با زمان خوابيدن و بيدار شدن سرمربي تيم ملي ناميده است. علي کريمي نيز با طعنه‌هاي اينستاگرامي‌اش به مهدي تاج نشان داده که همچنان آتش اختلافات او و کرش داغ است.
  ما کجا و حريفان کجا
در حالي که منتقدان داخلي باز هم در اقدامي هماهنگ برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال را به باد انتقاد گرفته‌اند حريفان قدرتمند حاضر در گروه A رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آسيا تمرينات خود را با جديت دنبال مي‌کنند و براي شکست تيم کشورمان نقشه مي‌کشند. ازبکستان، تيمي که قرار است 15 مهرماه ميزبانمان باشد از پنج روز پيش ليگ فوتبالش را تعطيل کرده تا تمرينات تيم ملي به سرعت تشکيل شود.

ازبک‌ها برخلاف منتقدان ايراني معتقدند ملي‌پوشان هرچه بيشتر تمرين کنند به هماهنگي بيشتري مي‌رسند و همچنين در اختيار داشتن هشت لژيونر را نقطه قوت تيم ملي خود مي‌دانند. در صورتي که اينجا آقايان منتقد معتقدند که چون لژيونرها در تمرينات حضور ندارند دليلي براي تعطيلي ليگ وجود ندارد!

همچنين هيچ اشاره‌اي هم به برگزاري جام حذفي در اين تعطيلي نمي‌کنند. جلال طالبي، سرمربي اسبق تيم ملي در واکنش به موضع‌گيري برخي مربيان ليگ برتري عليه کرش، موفقيت تيم ملي را اولويت اصلي خواند: «حضور تيم‌ ‌ملي در جام جهاني براي هر کشوري افتخار است. صددرصد هواداران ايراني دوست دارند که تيم‌ ‌ملي به جام جهاني صعود کند. بهترين کار اين است که اجازه دهيم تيم‌ ‌ملي هر برنامه‌اي که مناسب است را اجرايي کند. موفقيت تيم‌ ‌ملي، موفقيت باشگاه‌ها هم خواهد بود. ما نمي‌توانيم بگوييم به مانند اروپا چهار روز قبل از بازي‌هاي رسمي ليگ‌مان را تعطيل کنيم. براي برطرف شدن اين مشکلات هم بايد يک الگوبرداري مناسب از کشورهاي توسعه‌يافته انجام دهيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن