تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798541217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر معظم انقلاب: به آينده خوش‌بينم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب: به آينده خوش‌بينم
همزمان با عيد سعيد غدير خم، عيد امامت و ولايت و عيد الله‌الاکبر، صبح ديروز هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، در حسينيه امام خميني(ره) ديدار کردند.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تبريک عيد سعيد غدير خم، مهم‌ترين پيام ماجراي غدير را تعيين «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بيان کردند و با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد حضرت علي(ع) به ويژه خصوصيات حکومتي ايشان، لازمه تمسک به ولايت اميرالمؤمنين علي(ع) را حرکت در مسير خصوصيات و عمل به توصيه‌هاي آن شخصيت ممتاز دانستند. ايشان با اشاره به برخي تعابير که از عيد غدير به عنوان «عيد بزرگ الهي» ياد کرده‌اند، گفتند: علت اين تعابير، رويداد بسيار مهمي است که در ماجراي غدير محقق شد و آن، تعيين ضابطه و قاعده حکومت در اسلام است. ايشان افزودند: اين ضابطه، همان امامت و ولايت در جامعه اسلامي است که به دستور خداوند و به وسيله پيامبر اسلام(ص) اعلام شد.

غدير، پايه‌گذار قاعده حکومت در جامعه اسلامي
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: علاوه بر تعيين ضابطه، حضرت علي(ع) به عنوان مصداق امامت معرفي شدند که شخصيتي بزرگ، نوراني، قدسي و غيرقابل خدشه بودند. ايشان افزودند: البته هيچ کس در مقام امامت و رهبري جامعه اسلامي به قله بي‌همتاي اميرالمؤمنين دسترسي ندارد و بزرگ‌ترين شخصيت‌هاي علمي و عرفاني تاريخ اسلام همچون امام بزرگوار ما که شخصيتي بزرگ، جامع‌الاطراف و برجسته بود، در مقابل اميرالمؤمنين(ع) همچون شعاع و پرتوي از نور خورشيد هستند. ايشان در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود تأکيد کردند: واقعه غدير، پايه‌گذاري قاعده حکومت در جامعه اسلامي است و نشان مي‌دهد اسلام به غير از ضابطه امامت و ولايت، مدل‌هاي حکومت‌هاي سلطنتي، شخصي، زر و زور، زياده‌خواه، متکبر، پيرو شهوات و اشرافي را قبول ندارد. ايشان در بيان اهميت موضوع غدير به دستور خداوند به پيامبر اعظم(ص) مبني بر اينکه ابلاغ رسالت در گرو ابلاغ امامت است، اشاره کردند و گفتند: اين اعتقاد اسلامي مبتني بر مباني مستحکم و استدلال‌هاي غيرقابل خدشه است، اما پايبندي به اين اعتقاد و بيان آن، نبايد با تحريک احساسات برادران اهل سنت همراه باشد، زيرا اين کار خلاف سيره ائمه معصومين(ع) است.
   
عواقب تحريک احساسات ديگر فرق اسلامي
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد مکرر بر اهميت وحدت در دنياي اسلام و با اشاره به اينکه هرگونه ناسزاگويي به بزرگان اهل سنت، در واقع مانع از شنيده شدن مباني منطقي و مستدل اعتقاد به امامت مي‌شود، خاطرنشان کردند: تحريک احساسات ديگر فرق اسلامي به اسم شيعه، در واقع «شيعه انگليسي» است و نتيجه آن، ظهور گروه‌هاي خبيث و مزدور وابسته به امريکا و سرويس جاسوسي انگليس همچون داعش و النصره است که جنايات و ويراني‌هاي زيادي را در منطقه به راه انداخته‌اند. ايشان در ادامه با اشاره به صفات و خصوصيات معنوي و انساني حضرت علي(ع) همچون ايمان عميق، سبقت در اسلام، فداکاري در راه اسلام، اخلاص، علم و معرفت بالله، شجاعت، ترحم، ايثار و گذشت افزودند: بخش ديگري از خصوصيات آن حضرت مربوط به شيوه حکومت‌داري است که از جمله‌ آنها عدالت، انصاف، برابر دانستن همه آحاد مردم، اجتناب از زخارف دنيا، تدبير، سرعت عمل در انجام وظيفه، تبيين، هدايت جامعه به تقوا و بي‌باک بودن در عمل به حق و در عمل به عدل است.
  
وسوسه منابع مالي، يکي از بلاهاي حکومت‌ها
رهبر انقلاب اسلامي در خصوص اجتناب اميرالمؤمنين علي(ع) از امکانات دنيوي و حکومتي براي مصارف شخصي تأکيد کردند: وسوسه شدن براي استفاده از منابع مالي در اختيار، يکي از بلاهايي است که حکومت‌ها به آن مبتلا هستند، در حالي که حکومت امامت با اين مسائل جداً مخالف و استفاده شخصي از امکانات عمومي ممنوع است. رهبر انقلاب اسلامي در خصوص تدبير حضرت علي(ع) در جامعه اسلامي تأکيد کردند: آن حضرت در شناخت دوست و دشمن و در دسته‌بندي دشمنان نيز تدبير داشتند و رفتار ايشان در سه جنگ خود با دشمنان کاملاً متفاوت بود. ايشان، اميرالمؤمنين علي(ع) را شخصيتي جامع‌الاطراف، عظيم و غيرقابل توصيف دانستند و افزودند: وظيفه ما حرکت به سمت اين قله و بهره‌مندي از آن صفات به اندازه توان و ايمان خود است.
  
جلوگيري از اسراف راه رسيدن به استحکام دروني اقتصاد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به لزوم زينت بودن شيعيان براي اهل بيت(ع) در اثر تبعيت و الگوگيري از آن بزرگواران گفتند: کسي که رشوه مي‌گيرد يا از بيت‌المال زياده‌خواهي مي‌کند، يا بر بدي‌ها چشم مي‌بندد و هيچ احساس مسئوليتي در قبال هدايت جامعه نمي‌کند، براي نظام و جامعه اسلامي، زينت نيست و در واقع مايه عيب براي شيعه است.  رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ما هيچ‌گاه نمي‌توانيم همچون حضرت علي(ع) زاهد باشيم، اما مي‌توانيم با حرکت در آن مسير نوراني، از اسراف و زياده‌روي پرهيز کنيم، گفتند: متأسفانه جامعه ما گرفتار پديده زشت اسراف شده است و اين اسراف در ابعاد مختلف از جمله در زندگي‌هاي شخصي خود را نشان مي‌دهد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از تبعات سوءاسراف در جامعه را، ضربه خوردن اقتصاد کشور دانستند و خاطرنشان کردند: اگر جامعه‌اي بخواهد از لحاظ استحکام دروني اقتصاد به نقطه مطلوب برسد حتماً بايد جلوي اسراف را بگيرد.
   
اخلال در اقتصاد کشور، هدف دشمن در شرايط کنوني
رهبر انقلاب اسلامي ممانعت از اسراف را در درجه اول وظيفه آحاد مردم برشمردند و با تأکيد بر اينکه تمسک به ولايت اميرالمؤمنين(ع) بايد در عمل خود را نشان دهد، گفتند: يکي از راه‌هايي که دشمن از آن طريق ضربه مي‌زند، استفاده از نقاط ضعف جامعه است که بايد اين نقاط ضعف اصلاح شوند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هدف اصلي دشمن در شرايط کنوني را اخلال در اقتصاد کشور دانستند و با اشاره به تأکيد‌هاي مکرر خود براي تحقق اقتصاد مقاومتي افزودند: دشمن به دنبال بد شدن شرايط اقتصادي مردم و در نهايت ايجاد نارضايتي از اسلام و نظام اسلامي است. ايشان تأکيد کردند: در چنين شرايطي، وظيفه دولت، مجلس و مسئولان بخش‌هاي مختلف و همچنين آحاد مردم، برنامه‌ريزي و اقدام در نقطه‌ مقابل هدف‌گيري دشمن است.
  
جوانان مؤمن هر دشمني را به زانو در خواهند آورد
رهبر انقلاب اسلامي در عين حال حرکت عمومي کشور را به برکت جوان‌هاي بي‌شماري که براي احياي اسلام و اقامه دين تلاش بي‌وقفه مي‌کنند، خوب توصيف کردند و افزودند: اين جوان‌ها به فضل الهي هر دشمني از جمله امريکا و رژيم صهيونيستي را به زانو در خواهند آورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: علت اينکه مکرر در صحبت‌هاي خود، نسبت به آينده اظهار خوش‌بيني مي‌کنم، وجود همين واقعيت‌هاي خوب است که مي‌تواند کشور را به پيش براند. ايشان، جوانان مؤمن، با انگيزه بالا و آماده حضور در ميدان‌هاي مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکيد کردند: اين، همان انگيزه‌اي است که کشور را نجات خواهد داد و بايد آن را تقويت کرد.





تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن