تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817322911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر ارواح یونانی در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: برترین ها: در هشت کیلومتری جنوب شهر فتحیه در جنوب غربی ترکیه ویرانه های حدود پانصد خانه متعلق به زمانی که شهر لیویسی که بیشترشان مسیحیان ارتدوکس یونانی بودند، باقی مانده است. لیویسی که با نام های «کایاکوی» یا «دهکده سنگی» هم شناخته می شود احتمالا در قرن 18 میلادی بر روی سایت شهر باستانی «Lebessus» ساخته شده و تصور می شود جایی بوده که ساکنان جزیره بیزانسی «Gemiler» برای فرار از غارتگری دزدان دریایی به آن فرار کرده اند. بعد از زلزله ویرانگر و آتش سوزی در شهر فتحیه، بسیاری از افراد به لیویسی نقل مکان کردند و شهر بزرگ شد.
 

لیویسی در دوران اوج خود طبق منابع مختلف موجود، حدود 10 تا 20 هزار نفر جمعیت داشت. قبل از جنگ جهانی، جمعیت یونانی زیادی در صلح و آرامش در غرب ترکیه زندگی می کردند. اما وقتی جنگ جهانی آغاز شد، این یونانیان ناگهان خودشان را در سرزمین دشمن و رحمت عثمانیان یافتند. در جنگ چند صدهزار یونانی به عنوان بخشی از پاکسازی قومیتی توسط ترک ها قتل عام شدند و بقیه به زور تبعید شدند.

ساکنان لیویسی از خانه های خود و با پای پیاده 220 کیلومتر دورتر رانده شدند. در طول این پیاده روی مرگبار بسیاری از آن ها هلاک شدند و از گرسنگی و خستگی از پا درآمدند.
 
پس از شکست ترکیه در جنگ و فروپاشی امپراتوری عثمانی، یونانیان تصمیم گرفتند سرزمینشان را پس بگیرند و به ترکیه حمله کنند. یک جنگ تمام عیار به مدت سه سال بین یونانی ها و ترک ها اتفاق افتاد که در طول آن جنایت های وحشتناک بی شماری علیه هم انجام دادند از جمله قتل عام، تجاوز، سلاخی، به آتش کشیدن شهرها و... .

 
در نهایت یک پیمان صلح در سال 1923 امضا شد و هر دو کشور توافق به تبادل جمعیت کردند. بیش از یک میلیون مسیحی ارتدوکس یونانی که در ترکیه زندگی می کردند به یونان بازگشتند و همین طور 500 هزار مسلمان مجبور به ترک سرزمین های یونانی و بازگشت به ترکیه شدند. زمانی که جنگ به پایان رسید، لیویسی کم و بیش متروکه بود. اندک خانواده های باقی مانده باردیگر به اجبار مهاجرت کردند. زمانی که یونانیان رفتند، مسلمانان اخراجی از یونان در لیویسی ساکن شدند. با این حال مسلمانان که به زمین های وسیع و حاصلخیز سرزمین سابقشان عادت کرده بودند، لیویسی صخره ای و تپه ای را برای زندگی مناسب ندیدند و آن را رها کردند. در سال 1957 یک زلزله 7.1 ریشتری ضربه نهایی خود را به لیویسی زد و بیشتر ساختمان های شهر را ویران کرد.
 
شهر لیویسی که اکنون به کایاکوی تغییر نام داده متروکه شده اما به شکل یک موزه و یک یادبود تاریخی خدمت می کند. متاسفانه دولت ترکیه نقشه های وحشتناکی برای برای بخشی از شهر تاریخی و تبدیل آن به جاذبه توریستی با هتل ها، فروشگاه ها و دیگر امکانات ریخته است.
 
 
شهر ارواح یونانی در ترکیه

 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 
 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 
 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 
 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 
 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 
 

شهر ارواح یونانی در ترکیه
 


















۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن