تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815689485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله سبحانی مطرح کرد تبیین رفتار رسول اکرم(ص)‌ با مشرکان در قرآن کریم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیت‌الله سبحانی مطرح کردتبیین رفتار رسول اکرم(ص)‌ با مشرکان در قرآن کریم
خبرگزاری فارس: تبیین رفتار رسول اکرم(ص)‌ با مشرکان در قرآن کریم
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:‌ خداوند در قرآن کریم خطاب به رسول اکرم(ص)‌ می‌فرماید که بدی مشرکان را با نیکی جواب بده؛ یعنی با وجود اینکه عذاب خداوند برای مشرکان بزرگ است،‌ اما تکلیف پیامبر(ص)‌ تفاوت دارد و باید با مشرکان روی خوش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه علمیه حجتیه با اشاره به ویژگی‌های دنیا اظهار کرد:‌ این عالمی که ما در آن زندگی می‌کنیم،‌ عالمی به هم پیوسته است که از نظام‌های مختلف تشکیل شده و هر نظام کوچک در این عالم به یک نظام بزرگتر وابسته است. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ منظومه شمسی به تنهایی مستقل نیست و نیازمند نظام بالاتر خود یعنی کهکشان راه شیری است،‌ برخی از این نظام‌ها در این عالم بر یکدیگر برتری دارند، به عنوان مثال نظام اول به نظام دوم وابسته است و نظام دوم به نظام سوم وابستگی دارد،‌ این نظام‌ها چون مستقل نیستند،‌ نمی‌توانند خدا باشند و خداوند به تمام معنا مستقل است.  وی افزود:‌ مشرکان می‌گفتند که خالق جهان یکی است،‌ اما مدبرها در این جهان متفاوت هستند،‌ ما می‌گوییم که اگر مدبرها مختلف باشند، ‌به یکدیگر وابسته می‌شوند و دیگر مستقل نیستند،‌ به همین دلیل آنها نمی‌توانند که خدا باشند. آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های خداوند گفت:‌ خدا موجود نامتناهی است که هیچ چیز بر او پنهان نیست و اگر غیر از این باشد،‌ خداوند متناهی می‌شود. در نظر خداوند غیب وجود ندارد و همه چیز برای او شهود است. اگر واقعا در این جهان، خدایی جز خدای متعال بود، ‌او از آن آگاه می‌شد و چون خداوند از وجود خدای دیگر اطلاع ندارد،‌ پس تنها یک خداوند در این جهان است. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ خداوند در قرآن به رسول اکرم(ص)‌ تلقین می‌کند که خطاب به او بگوید اگر آن عذابی که به مشرکان وعده دادی،‌ نشانم بدهی،‌ من به تو پناه می‌آورم. این به این دلیل است که جنایت مشرکان بزرگ بود و عذاب خداوند عظیم است که شاید این عذاب غیرمشرکان را هم در بر بگیرد و تر و خشک با هم بسوزند. وی افزود:‌ خداوند در قرآن می‌گوید آن عذابی که به مشرکان وعده دارم،‌ به آنها نشان خواهم داد. خداوند در جنگ بدر این عذاب را به مشرکان نشان داد،‌ مشرکان در آن جنگ با وجود تعداد بیشتر شکست خوردند و به خاک مذلت افتادند. آیت‌الله سبحانی با اشاره به دستور خداوند به پیامبر(ص)‌ اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم خطاب به رسول اکرم(ص)‌ می‌فرماید که بدی مشرکان را با نیکی جواب بده،‌ یعنی با وجود اینکه عذاب خداوند برای مشرکان بزرگ است،‌ اما تکلیف پیامبر(ص)‌ تفاوت دارد و باید با مشرکان روی خوش داشته باشد و بدی آنها را با نیکی جواب بدهد. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ البته وظیفه پیامبر(ص)‌ نیست که در همه موقعیت‌ها اینگونه عمل کند،‌ رسول اکرم(ص)‌ در یک جاهایی نباید کوتاه بیاید. حیله حیله گران را باید با حیله پاسخ داد و اهل حیله وفا به عهدشان به ضرر انسان است. وی افزود:‌ در سوره مومنون برای رسول اکرم(ص)‌ از همزات شیطان سخن به میان آمده است،‌ البته وسوسه شیاطین بر رسول اکرم(ص)‌ موثر نیست و شیطان به بندگان خاص خدا راه ندارد. شاید مراد از همزات شیطان در اینجا خشم باشد،‌ شاید هم ذکر چنین عبارتی جنبه تعلیمی دارد و خداوند با خطاب قرار دادن پیامبر(ص)‌ به دنبال تعلیم مردم است. آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های انسان گفت: ‌انسان معجونی از خیر و شر است،‌ انسان اگر تنها خیر بود،‌ ملک می‌شد و اگر فقط شر در انسان بود،‌ جبر اتفاق می‌افتاد. انسان باید خیر را بر شر غلبه دهد. اگر کسی به انسان فحاشی کرد،‌ باید با نیکی با او برخورد کند،‌ همانطوری که امام حسن(ع)‌ در پاسخ فحاشی مرد شامی،‌ از نیازهای او سئوال پرسید. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ پیامبر(ص)‌ در یکی از جنگ‌ها از اصحابش دور افتاد،‌ مردی از کفار شمشیر را بر رسول اکرم(ص)‌ کشید و به ایشان گفت که چه کسی تو را نجات می‌دهد،‌ پیامبر گفت الله و شمشیر از دست آن مرد کافر به زمین افتاد،‌ رسول اکرم(ص)‌ شمشیر را از زمین برداشت، اما آن مرد کافر را نکشت و آن کافر هم در مواجهه با این رفتار پیامبر(ص)‌ به اسلام ایمان آورد. انتهای پیام/2258/و40

95/04/12 :: 15:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن