تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816772575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاهی در بستر رویاپردازی و خیال/ به «این خانه» سر بزنید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از رویا تا مسایل اجتماعی
نمایشگاهی در بستر رویاپردازی و خیال/ به «این خانه» سر بزنید

نمایشگاه خانه


شناسهٔ خبر: 3773156 - دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } «این خانه» عنوان نمایشگاهی هست که این روزها در گالری ایرانشهر برپاست و در آن هنرمندان به رویاپردازی درباره مفهوم «خانه» پرداخته اند. به گزارش خبرنگار مهر، ۳۰ اثر با موضوع خانه این روزها در نمایشگاهی با عنوان «این خانه» در گالری ایرانشهر برپاست که در آن می توان نقاشی ها و عکس های فرید امین الاسلام، علیرضا چلیپا، واحد خاکدان، مهدی حسینی، وحید دانایی فر، کامبیز صبری و.... را دید و در میانه گالری نیز چیدمانی از یک بخش از خانه مشاهده می شود. این نمایشگاه به کیوریتوری بهنام کامرانی سعی دارد مخاطب را به دل مفهوم «خانه» به عنوان سکونتگاهی که قرار است محلی برای رویاپردازی و خاطره بازی باشد ببرد و به همین دلیل اکثر هنرمندان نیز از همین منظر اثر خلق کرده اند. هر چند اثری مانند «خانه مصدق» از فرید امین الاسلام نگاهی اجتماعی به خانه دارد و از اثر او می توان خوانش سیاسی هم داشت، اما وقتی به مجسمه کامبیز صبری یا نقاشی علیرضا چلیپا نگاه می کنیم جایگاه همان خیال پردازی بیشتر خود را نشان می دهد.

بهنام کامرانی به عنوان کیوریتور درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: من با نظر گاستون باشلار بسیار موافقم که می گوید «خانه پناهگاه رویاپردازی است» و یا مولانا که می گوید «این خانه که پیوسته در او بانگ چغانه است/ از خواجه بپرسید که این خانه چه خانه است». در نگاه من خانه بزرگترین محل تلاقی اندیشه آدمی، خاطره ها و آرزوها و رویاهای اوست. انرژی بسیاری زیر سقف یک خانه وجود دارد از همین رو خانه محلی پویاست؛ چراکه هم گذشته هم حال و هم آینده همزمان در آن وجود دارد.

«بدون عنوان» اثر مریم اسپندی وی ادامه داد: خانه می تواند به شکل های متفاوتی در یک اثر هنری نمود پیدا کند چون بستر گسترده ای دارد مثلا می تواند به عنوان محل جنایت مطرح شود یا می تواند به عنوان محلی که با یک سری اشیا هویت پیدا می کند نشان داده شود و آن اشیا درون خانه شروع به مفهوم سازی و خاطره سازی کنند و حتی خانه می تواند متروک و جای مرگ باشد.

«بدون عنوان» اثر کامبیز صبری کامرانی درباره چرایی کیوریت کردن نمایشگاهی با این موضوع نیز بیان کرد: ممکن است مفهوم خانه به نظر ساده برسد اما من از زاویه پدیدارشناسی به این موضوع نگاه کرده ام و معتقدم می توان در عرصه هنرهای تجسمی کار بسیار گسترده و پژوهشی حتی روی این موضوع انجام داد چون همانطور که گفتم می شود به این موضوع از زاویه‌هایی مثل انسان در خانه، خود خانه به عنوان یک مکان با هر هویتی که هنرمند در آن می بینید یا موضوع اشیا در خانه و حضور خاطرات در خانه و... نگاه کرد. خانه موضوع بسیار جذابی برای یک هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی برای پرداختن به آن است. کما اینکه تا به حال هم موضوع کار هنرمندان بوده است.

«پرده دوم اتفاق » اثر کیارنگ علایی وی با انتقاد از اینکه امروزه مفهوم خانه برای انسان امروزی دستخوش تغییر شده و دیگر از محل های خاطره انگیز در خانه ها مثل طاقچه و پستوها خبری نیست نیز اظهار کرد: ما امروزه از مفهوم خانه فاصله گرفته ایم و بیشتر خانه ها تبدیل به سکونتگاه شده اند. نمایشگاه «این خانه» تا ششم مهرماه در گالری ایرانشهر واثع در خیابان نجات الهی، خیابان سپند، پلاک ۶۷ برپاست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن